تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۴۷۲۰۴۰
استاندار کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

اختصاص 62 میلیارد تومان به ساماندهی گلزارهای شهدا در کهگیلویه و بویراحمد/ افتتاح پل روستای شهید طیب با حضور سخنگوی دولت

۴
۰
اختصاص 62 میلیارد تومان به ساماندهی گلزارهای شهدا در کهگیلویه و بویراحمد/ افتتاح پل روستای شهید طیب با حضور سخنگوی دولت
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید سهم  پیوست فرهنگی اعتبارات دولتی در حوزه امور ایثارگران هزینه شود.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی احمدزاده سه شنبه شب در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: هر میزان اعتباری که در هر نقطه از استان در جهت پیوست فرهنگی هزینه می شود باید راستی آزمایی شود.
احمدزاده بر اجرایی شدن تبصره ۹ بند (و) توسط مدیران تاکید کرد و ابراز داشت: رصد شود که اعتبارات این تبصره حتما صرف ساماندهی گلزار شهدا شود.
وی یادآور شد در سفر اول دولت به استان مبلغ سه میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص داده شد که این مبلغ در سفر دوم به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
استاندار افزود: امسال هم از محل استانی ۳۲ میلیارد تومان به گلزارهای شهدا اختصاص دادیم.
وی عنوان کرد دستگاه های مختلف را مکلف کردیم پیوست فرهنگی پروژه های عمرانی را رعایت کنند و هیچ دستگاهی حق ندارد بی تفاوت از کنار گلزار شهدا یا جاده های منتهی به گلزار شهدا بگذرد.
وی به اقدام بزرگی که در دولت سیزدهم برای عملیاتی کردن وصیت شهید طیب انجام گرفته اشاره و عنوان کرد: شهید طیب در آمریکا مشغول به تحصیل بود که جنگ هشت ساله آغاز شد و برای دفاع از میهن تحصیل در فلوریدای آمریکا را رها کرده و عازم جبهه شد.
استاندار عنوان کرد: عمق محرومیت در روستای شهید طیب از توابع شهرستان لنده آنقدر بالا بود که این شهید والامقام وصیت کرد تا در زادگاه خودش به خاک سپرده شود بلکه مسئولان به واسطه مزار مطهر وی به این روستا توجه کنند.
وی ادامه داد: مردم در روستای شهید طیب برای عبور از رودخانه خروشان مارون که در فصل زمستان عمق آن به سه متر می رسید از وسیله خطرناکی به نام" جره" استفاده می کردند و انگشتان آنها قطع می شد که در دولت سیزدهم پلی به طول ۱۵۶ متر احداث شد و هفته آینده با حضور بهادر جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت به بهره برداری می رسد.
احمدزاده بیان کرد: مردم در جلاله سی سخت، رودسمه دیشموک، بیدانجیر چرام و چند نقطه دیگر استان مشکلاتی مانند مردم روستای شهید طیب دارند که در این مکان ها هم پل در حال احداث است و همه در سال آینده به بهره برداری می رسد تا حداقل برای عبور از رودخانه تلفات ندهیم.
وی با اشاره به وضعیت رود سمه  منطقه دیشموک گفت: هفت نفر در هنگام عبور از این رودخانه جان خود را از دست داده بودند وقتی به این منطقه رفتم و دیدم مردم برای عبور از رودخانه چه رنج هایی را تحمل می کنند گریه کردم،عده ای به من تشر زدند و حالا در همان نقطه پلی به طول ۹۵ متر و پیشرفت ۹۸ درصدی در حال احداث است.
استاندار با اشاره به توجه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۸۱ پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود که ۶۱۹ پروژه افتتاحی و ۶۲ پروژه کلنگ زنی است، بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده پروژه های افتتاحی است.
وی بیان کرد: استان جمعه همین هفته میزبان وزیر جهاد کشاورزی است چرا که بیشترین پروژه های حوزه جهاد کشاورزی در سطح کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار همچنین از افتتاح فاز اول جاده باباکلان- میشان_گناه_ خومه زار در دهه فجر خبر داد و گفت: گفت: فاز دوم و سوم این پروژه که استان را به نورآباد شیراز متصل می کند زیر بار آسفالت رفته است و پیمانکار برای فازهای بعدی این پروژه با ۵۰ دستگاه ماشین آلات در حال فعالیت است.
 


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا فقط افتتاح پل
جاده ی پاقلعه که به پل متصل میشود و زیر سازی هم شده..عبور ومرور چند روستا را نیز شامل میشود چرا اسفالت نمی کنید؟
ب
Iran, Islamic Republic of
62 میلیاردو بدین خانواد شهدا خودشون بیشتر نیازمندند
کمال
Iran, Islamic Republic of
۶۲میلیاردمشکلات عده ای نیازمندراتاحدودی رفع میکرد...
افغانی ساکن باشت
United States
درود بر استاندار مردمی و عدالت خواه
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1