تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۱۳۱۳
در خطبه های نماز جمعه چیتاب مطرح شد

تنور داغ حضور مردم در انتخابات، معاندین نظام را عصبانی تر کرده است

۳
تنور داغ حضور مردم در انتخابات، معاندین نظام را عصبانی تر کرده است
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: آقایان نماینده و نامزد، این ملت آنقدر در انتخابات شرکت کرده‌اند که فرق شعار تا عمل را می‌فهمند.
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سیدعلی اکرمیان امام جمعه موقت کبگیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۳ دیماه ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی وپرهیز از گناه احترام و تکریم همسایه را نمونه بارز تقوای الهی برشمرد و گفت: یکی از شاخصه‌های سنجش‌ایمان در رفتار با همسایه می‌باشد، چون فطرت ما انسان‌ها براساس زندگی جمعی و اجتماعی است.
وی با اذعان به اینکه، امروزه دیگر حرمتُِ همسایه‌گری کمرنگ شده افزود: در زندگی اجتماعی همسایه یکی از عناصر مهم به شمار می‌آید، زیرا نزدیک‌ترین فرد به ما پس از خانواده همسایه است اما متأسفانه در زندگی‌های امروزی همسایه جایگاه خود را از دست داده و صفا و صمیمیتی که در گذشته بین همسایه‌ها بوده از بین رفته است.  
سیدعلی اکرمیان در فراز دوم از خطبه‌های این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه رجب گفت: رجب ماه پر خیر و برکتی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای کسی که خودسازی کرده باشد صادر و در‌های رحمت و بخشش الهی به روی هر کسی باز می‌شود.
وی ادامه داد؛ در این ماه مناسبت‌های برجسته‌ای مانند لیله الرغائب، میلاد‌امیرالمؤمنین(ع) و شکافته شدن کعبه و مبعث رسول خاتم(ص) در آن است و اعمال ویژه‌ای مانند اعتکاف و ادعیه خاصی برای استفاده از فرصت‌ها وارد شده که سعی کنید از آن غافل نشوید.  
امام جمعه موقت چیتاب در ادامه باتبریک فرارسیدن ولادت امام محمد باقر " ع " نیز گفت: این امام همام در میان خاندان پیامبر نخستین کسی بود که هم پدر و هم مادر وی فاطمی و علوی بودند؛ زیرا پدر او امام زین العابدین فرزند امام حسین(ع) و مادرش فاطمه (مکنی به‌ام عبدالله) دختر امام حسن مجتبی(ع) بود که از زنان با فضیلت و دانشمند بنی هاشم به حساب می‌آمد.  
حجت الاسلام اکرمیان در ادامه فراز دوم از خطبه‌های این هفته با اشاره به مسأله انتخابات خطاب به حاضرین گفت: انتخابات یکی از نماد‌های اصلی مردم سالاری دینی در کشورمان است و حضور گسترده مردم با سلایق مختلف در انتخابات نشان دهندۀ پایبندی ملت به آرمان‌های انقلاب و پیوند ناگسستنی با نظام اسلامی است.  
وی تصریح کرد: تنور داغ انتخابات و شور و شعفِ روز رای‌ریزی میان مردم‌امید واهی آنانکه ملت را ترغیب به نیامدن در این کارزار سرنوشت ساز می‌کردند به یَأسِ مبدل کرده است.  
این خطیب موقت خطاب به کاندیداتور‌ها نیز خاطرنشان کرد: شماهائیکه با تأیید صلاحیت از فیلتر شورای نگهبان عبور کردید سعی کنید با پرهیز از شعار‌ها و قول‌های نشدنی از فیلتر اعتماد مردم هم عبور کنید.
سید علی اکرمیان خطاب به نماینده‌گان مجلس و نامزد‌های فعلی ادامه داد: مردم آنقدر دراین آزمون انتخابات شرکت کرده‌اند که فرق شعار تا عمل را می‌فهمند و قطعاً به کسی رای می‌دهند که از هرلحاظ اصلح و دلسوز ملت باشد.  
حجت الاسلام اکرمیان با تأکید بر اینکه چشم دوستان و دشمنان به انتخابات اسفندماه است، افزود: دشمنان می‌خواهند ببینند در سایَهِ مشکلات اقتصادی که در کشور ایجاد می‌کنند، نتیجه فشار حداکثریشان چه بوده و دوستان هم با دلواپسی منتظر نحوه حضور مردم در انتخابات هستند.  

---------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1