تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۴۷۱۲۹۷
کبنا گزارش می دهد؛

نگرانی مردم بابت کمبود دارو در داروخانه‌ها و بیمارستان‌‌ها / معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: خرید دارو به دلیل بدهی به شرکت‌های پخش دچار اختلال است / شیر «نان» موجود است / سه ماه است که هیچ پولی از دانشگاه علوم پزشکی برای خرید دارو به معاونت غذا و دارو داده نشده

۷
۰
نگرانی مردم بابت کمبود دارو در داروخانه‌ها و بیمارستان‌‌ها /  معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: خرید دارو به دلیل بدهی به شرکت‌های پخش دچار اختلال است / شیر «نان» موجود است / سه ماه است که هیچ پولی از دانشگاه علوم پزشکی برای خرید دارو به معاونت غذا و دارو داده نشده
کبنا ؛چندین ماه است که کمبود دارو در داروخانه و مراکز درمانی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و مردم از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواستار رسیدگی به وضعیت هستند.
به گزارش کبنا نیوز، کمبود دارو از اوایل سال ۱۴۰۲ در برخی از استان‌های کشور موجب انتقاد و اعتراض مردم شد، از طرفی در کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج نیز این وضعیت وجود داشته است. با وجودی که در سطح سیاست‌های کشوری، مقام معظم رهبری بر روی موضوع جوانی جمعیت تأکید داشتند، اما متأسفانه شیر خشک‌هایی مثل نان ۱، ۲، ۳، شیرخشک ببلاک، شیر خشک آپتامیل در داروخانه‌های یاسوج دچار کمبود است.
از طرفی دارو‌هایی مثل ویال هیدروکورتیزون، ویال آلبومین، آمپول ب کمپلکس، ویال ایمنوگلوبولین، ویال آمینودارون، آمپول ویتأمین سی، آمپول دیفن هیدرامین، اسپری‌های تنفسی، آمپول اپی نفرین، و دارو‌های بیماران صعب العلاج در برخی بیمارستان‌های شهر یاسوج و استان با کمبود مواجه هستند.
متأسفانه گزارش‌ها حاکی از آن است که خیلی از مردم به خاطر فوریت و لزوم مصرف دارو‌ها به استان‌های هم جوار سفر کنند و دارو‌های خود را تهیه کنند که همین سفر‌ها امنیت افراد را به خطر می‌اندازد و هزینه‌های گزافی را به آنان متحمل می‌کند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز به تشریح چرایی کمبود دارو در برخی بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها پرداخت و گفت: سه ماه است که هیچ پولی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای خرید دارو به معاونت غذا و دارو نیامده است.
رحمت‌الله افشار اظهار کرد: داروخانه‌ها خرید کردن با خودشان است و اگر داروخانه دارویی را ندارد، یا به دلیل مشکل مالی است یا سهل‌انگاری است که از شرکت‌ها دارو خریداری نکرده است. اما در رابطه با شیرخشک نان ۱ و ۲ و ۳ مشکلی نیست، و همیشه در داروخانه‌ها وجود دارد، فقط ممکن است امروز تمام شود و فردا صبح شرکت دوباره توزیع کند، در رابطه با شیرخشک مشکل آنچنانی نداریم بعضی از کمبود‌ها روی شیر‌های وارداتی است که دست ما نیست.
افشار بیان کرد: شیر یارانه‌ای را شرکت البرز در اهواز و شیراز به مدت یک هفته در انبار داشتند و کلید توزیع را سازمان نمی‌داد، چون باید کلید توزیع به آن‌ها داده شود، متأسفانه اشکالات این چنینی گاهی به وجود می‌آید.
افشار اظهار کرد: الان در بیمارستان‌ها کمبود دارو‌های بیمارستانی را داریم، مثلاً برای بیماران آی‌وی‌آی‌جی، دست به دامان بخش خصوصی شده‌ایم، چون داروخانه‌های بیمارستان‌های ما بلاک هستند و نمی‌توانند دارو خریداری کنند، شرکت دارو نمی‌دهد و فقط نقدی دارو می‌دهد، برای همین از داروخانه‌های بخش خصوصی خواسته‌ایم دارو تهیه کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با این وضعیت ممکن است بحران داشته باشیم، سه ماه است به دلیل اینکه بیمارستان‌ها درآمد و پولی نداشتند، هیچ پولی به سازمان غذا و دارو نداده‌اند، در واقع بیمارستان‌ها از موجودی قبلی دارند استفاده می‌کنند‌.
وی در خصوص نبود دارو‌هایی مثل دیفن هیدرامین، آمپول اپی نفرین، گفت: به دلیل مشکلاتی که بیمارستان‌ها داشتند، از بیمارستان‌ها پولی کسر نکردند که ما بتوانیم دارو خریداری کنیم، و از ذخیره قبلی دارو استفاده می‌کردند.
وی تصریح کرد: دیفن هیدرامین داروی عادی است و همه داروخانه‌ها این دارو را دارند، اما آدرنالین داروی بیمارستانی است که ذخیره داریم، متأسفانه گاهی سهل انگاری خود بیمارستان‌ها است که دارو نمی‌برند.  
افشار افزود: بیمارستان شهید بهشتی در خرید و اخذ دارو خیلی فعال است ولی به دلیل بدهی قبلی بلاک هستند، داروخانه درآمد داشته، ولی درآمد داروخانه را بیمارستان برنگردانده، به همین دلیل نتوانسته‌اند دارو خرید کنند، خرید دارو به دلیل بدهی به شرکت‌های پخش دچار اختلال است.
به گزارش کبنا، اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که مسئولان غذا و دارو در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دریافت سهمیه دارویی استان کوتاهی‌های دارند. مسئولان مربوطه باید بتوانند سهم داروی استان را از استان فارس بگیرند.
بعضی مدیران غذا و دارو استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها مدیریت در این جایگاه، به نظر می‌رسد، هنوز توانایی لازم را در نظارت و تهیه داروی موردنیاز استان را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

انقلابی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که خدابه خیربگذرونه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود به مدیران استان
آنقدر غرق در مسائل سیاسی هستند که دیگر توانی برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم و استان نمیماند.
مخصوصا دانشگاه علوم پزشکی که غرق در مسائل و چالش های سیاست زدگی است که یه کار بسیار پیش پا افتاده رو نمیتونه حل کنه. همین خود دکتر افشا سالیان متمادی است که بر صندلی معاونت تکیه زده و گاهی با یه جدایی یکی دوساله مجدد بر همان مسند تکیه میزنه
از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
باتشکرازمسئول کبنانیوز که مشکلات داروئی مردم رامنعکس میکنند.معاون غذادارو ومدیرغذاودارووسایرکارشناسان حوزه ی معاونت غذاوداروهمگی دارای داروخونه ی خصوصی هستند توی اتاق هایشان نشسته اندودنبال رفع کمبودهای داروخونه های خودشون هستند.من بیماری هستم که چندماه هست دنبال قرص وارفارین ومتی مازول هستم ولی نتونستم پیداکنم کی جوابگوست؟
Iran, Islamic Republic of
باسلام :.معاون غذاودارو ومدیردارویی ایشان سالیان متمادی است که حاضربه جداشدن از صندلی مدیریت نیستند وعلیرغم نداشتن توانایی وانگیزه لازم با توسل به افرادسیاسی همچنان درهمه دولت ها اعم از اصول گرایان واصلاح طلبان بدون داشتن عملکرد مثبت درحوزه تامین داروی استان درسمتهای مدیریتی حضوری غیرموثرداشته وبگونه ای وانمود میکنند که هیچ داروسازی قادر به انجام کارها نیست.وفقط خودشان توانمندند.وسایرداروسازان رابه هرطریقی ازصحنه به در میکنند
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه کلا تعطیل است و واحد بازرسی دانشگاه هم کارشناسان با تجربه ای ندارد معلوم است که در همه زمینه ها لنگ می زند.
محمودی
Iran, Islamic Republic of
چرا فریاد رسی نیست که به فریاد دانشگاه برسد ؟ ارگانی که متولی سلامت است متاسفانه خودش است کارشناسان واحدهای ستادی ضعیف هستند و از کارشناسان با تخصص و تجربه استفاده نشده است بخصوص بازرسی دانشگاه فقط آقای رضوی بقیه اصلا توانایی حل مشکلات دانشگاه را ندارند .
Romania
معاونت دارو و غذا از مشکل دارترین معاونت ها بوده چون خودشان ذینفع هستند و شایع هست داروهای کمیاب را بین خودشان توزیع میکنند با قیمتهای گزاف کسی هم دستش به جایی بند نیست شکایت رییس پاسگاه را باید به خودشان کرد
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1