تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۷۱۲۶۵
کبنا گزارش می دهد؛

اولین یادواره شهدای روحانی کهگیلویه بزرگ برگزار شد + تصاویر

۰
اولین یادواره شهدای روحانی کهگیلویه بزرگ برگزار شد + تصاویر
کبنا ؛اولین یادواره روحانی ۱۵ شهید شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده لنده، با حضور نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی و استانی در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، آیت الله سید شریف الدین ملک حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیاء دین بوده است. 
وی بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند گفت: کسانی که عالم اند و عامل این ها رفعت های خداوند را خواهند دید.
ملک حسینی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، این ها منزلت های آن‌ها است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می آموختند و آموزش می‌دادند.
وی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.
ملک حسینی به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره کرد و گفت: در نگاه ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دین شان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بود، جنگید و کشته شد و ضروری ست که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامی‌داشت.
وی با بیان اینکه یادواره ها باید راه وارهای شهیدان باشد، افزود: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.
ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آن‌ها دارید. 
وی افزود: صیانت کنید از نظام و انقلاب تان، انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیا جامعه را حفظ کنید، برای آینده ایرانی با علم، تقوا تلاش کنید.



حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اظهار کرد: همه دعوت هستیم به مهمانی لاله ها در گلزار شهدای دهدشت، قطعه ای از بهشت برین، آنجایی که شهدای ما خفته اند.
وحدانی فر خاطرنشان کرد: الحمدالله که امروز توفیق شد میزبان شهدا باشیم و یادی کنیم از آن‌هایی که چو سرو ایستادند و جان دادند تا درخت انقلاب اسلامی آبیاری و تنومند شود. 
وی تصریح کرد: سلام و درود خدا بر مادرانی که گریه کردند و با اشک روضه ناله کردند تا جوانانی که امروز عزت ایران و اسلام مدیون آن‌هاست را تربیت کنند.
حجت‌الاسلام وحدانی فر درود و تحیات خدا بر پدران دست پینه بسته ی کهگیلویه بزرگ که با زحمت و مشقت جوانان خود را تربیت کردند تا امروز اسلام، عزت و ایران قدرت داشته باشد. 
وی با بیان اینکه جوانان خود را تقدیم کردند تا امروز حکومت شیعی و علوی برقرار باشد، گفت: هر آنچه امروز داریم از شهدا ست و ما تا ابد مدیون آن‌ها هستیم.
وحدانی فر ضمن قدرانی از حضور روحانیون شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و بهمئی در این یادواره گفت: شما که برای شهدا آمده اید خاک پای شما توتیای چشم ما.




















 
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1