کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

اولین یادواره شهدای روحانی کهگیلویه بزرگ برگزار شد + تصاویر

21 دی 1402 ساعت 13:56

اولین یادواره روحانی ۱۵ شهید شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده لنده، با حضور نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان شهرستانی و استانی در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.


اولین یادواره روحانی ۱۵ شهید شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده لنده، با حضور نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی و استانی در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، آیت الله سید شریف الدین ملک حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیاء دین بوده است. 

وی بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند گفت: کسانی که عالم اند و عامل این ها رفعت های خداوند را خواهند دید.
ملک حسینی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، این ها منزلت های آن‌ها است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می آموختند و آموزش می‌دادند.
وی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.
ملک حسینی به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره کرد و گفت: در نگاه ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دین شان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بود، جنگید و کشته شد و ضروری ست که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامی‌داشت.
وی با بیان اینکه یادواره ها باید راه وارهای شهیدان باشد، افزود: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.
ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آن‌ها دارید. 
وی افزود: صیانت کنید از نظام و انقلاب تان، انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیا جامعه را حفظ کنید، برای آینده ایرانی با علم، تقوا تلاش کنید.



حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اظهار کرد: همه دعوت هستیم به مهمانی لاله ها در گلزار شهدای دهدشت، قطعه ای از بهشت برین، آنجایی که شهدای ما خفته اند.
وحدانی فر خاطرنشان کرد: الحمدالله که امروز توفیق شد میزبان شهدا باشیم و یادی کنیم از آن‌هایی که چو سرو ایستادند و جان دادند تا درخت انقلاب اسلامی آبیاری و تنومند شود. 
وی تصریح کرد: سلام و درود خدا بر مادرانی که گریه کردند و با اشک روضه ناله کردند تا جوانانی که امروز عزت ایران و اسلام مدیون آن‌هاست را تربیت کنند.
حجت‌الاسلام وحدانی فر درود و تحیات خدا بر پدران دست پینه بسته ی کهگیلویه بزرگ که با زحمت و مشقت جوانان خود را تربیت کردند تا امروز اسلام، عزت و ایران قدرت داشته باشد. 
وی با بیان اینکه جوانان خود را تقدیم کردند تا امروز حکومت شیعی و علوی برقرار باشد، گفت: هر آنچه امروز داریم از شهدا ست و ما تا ابد مدیون آن‌ها هستیم.
وحدانی فر ضمن قدرانی از حضور روحانیون شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و بهمئی در این یادواره گفت: شما که برای شهدا آمده اید خاک پای شما توتیای چشم ما.




















 


کد مطلب: 471265

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471265/اولین-یادواره-شهدای-روحانی-کهگیلویه-بزرگ-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1