تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۷۰۷۶۳
امام جمعه شهر دهدشت:

سد آبریز حق مردم کهگیلویه است/ ضرورت توجه ویژه به زیستگاه خاییز

۱
سد آبریز حق مردم کهگیلویه است/ ضرورت توجه ویژه به زیستگاه خاییز
کبنا ؛امام جمعه شهر دهدشت گفت: احداث سد آبریز به عنوان حق مردم کهگیلویه نیازمند توجه ویژه مسوولین است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری کهگیلویه افزود: دولت سیزدهم در رابطه با پیشرفت همه جانبه کشور استفاده از ظرفیت جوانان، مدیران متخصص و جوان، سلوک ساده زیستی و کاهش تشریفات عملکرد خوبی داشته است.
وحدانی فر با بیان اینکه این دولت در عصر سختی قرار گرفته، خاطر نشان کرد: دولت نمره خوبی در حوزه عمران گرفته است.
وی در رابطه با وضعیت شهرستان کهگیلویه در طی سالیان گذشته افزود: متأسفانه نگاه متوازنی نسبت به استان نشده است.
وحدانی فر خاطرنشان کرد: بجز نگاه فرهنگ که این شهرستان خود همیشه مذهبی و سنتی بوده در بقیه حوزه‌ها فاصله فراوانی با توسعه وجود دارد.
امام جمعه شهر دهدشت با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساختی، اظهار کرد: شهرستان کهگیلویه در حوزه راه شرایط خوبی ندارد.
وی بیان داشت: اگر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بزرگ است، پس شهر مادر است و باید به ادارات مادر از جمله محیط زیست، شبکه بهداشت، هلال احمر و سایر ادارات نگاه ویژه‌ای نیز شود.
حجت‌الاسلام وحدانی فر به پل ارتباطی بین استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان اشاره کرد و گفت: پل «تنگ چویل» پلی است که اگر به داد آن نرسیم ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای نظام دارد که در حال حاضر با ۲۰ میلیارد هزینه می‌توان این پل را تعمیر و مسیر ارتباطی برقرار شود.
امام جمعه دهدشت با اشاره به پیشرفت خوب پل «رود سمه» تأکید کرد: این پل برای تکمیل نیاز به حمایت بیشتری دارد و با تزریق بودجه و اتمام پل محرومیت در این منطقه کمتر خواهد شد.
وحدانی فر به شاخص‌های محرومیت‌ها در دیشموک اشاره کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان مانند پمپاژ رود سمه و بهسازی و آسفالت راه‌های ۲ و ۳ کیلومتری زیادی وجود دارد که واقعاً از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.
امام جمعه دهدشت با اشاره به منطقه حفاظت شده خاییز گفت: زیستگاه خاییز نیاز به نیرو و اعتبارات کافی دارد.
امام جمعه شهر دهدشت با بیان اینکه همه ما باید همت کنیم و مسأله آبریز را حل کنیم، تصریح کرد: سد آبریز در مقابل سد مارون برکه‌ای بیش نیست و آبریز تحقق کشاورزی، شغل و چرخش زندگی است.
حجت الاسلام وحدانی‌‌فر گفت: در رابطه با «سد کوهبرد» فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و در حال آبگیری است، ولی متأسفانه شبکه‌های پایین دستی آن اجرایی نشده است.
وی سد «سرپری» را برای دهدشت بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این سد یک دریاچه مصنوعی برای دهدشت بوده و هفتگی وضعیت پروژه سد «سرپری» را پیگیری خواهم کرد.
امام جمعه دهدشت با اشاره به جاده پاتاوه دهدشت بیان داشت: قشر مستضعف نمی‌توانند از این مسیر استفاده کنند، زیرا اتوبوس در این مسیر تردد ندارد.
وی با تأکید بر پرداخت به موقع تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی، گفت: متأسفانه بانک‌ها زیر بار پرداخت این تسهیلات نمی‌روند و این با سیاست‌های دولت منافات دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1