تاریخ انتشار
جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۴۷۰۶۱۵
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

دستور قضایی لازم برای رفع موانع پیش روی کارخانه قند یاسوج صادر شد

۰
دستور قضایی لازم برای رفع موانع پیش روی کارخانه قند یاسوج صادر شد
کبنا ؛رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اولویت‌های قضایی قوه قضاییه، حمایت همه جانبه از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی است و از آنجا که موانعی در جهت راه‌اندازی این کارخانه وجود دارد دستور لازم در این زمینه صادر شده است.
به گزارش کبنا، روابط عمومی دادگستری کهگیلویه وبویراحمد، محبوب افراسیاب اظهار کرد: حمایت همه جانبه از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی استان به جد در دستور کار است، بنابراین دادگستری استان از راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج حمایت خود را ادامه خواهد داد.
وی افزود: تعامل سازنده دستگاه قضایی با دولت در تمام زمینه‌ها به ویژه حوزه اقتصاد مقاومتی پررنگ‌تر است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج نماد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد است بنابراین می‌طلبد ادارات و سازمان‌هایی که طلبکاری‌هایی از این کارخانه در سنوات گذشته دارند، نسبت به تقسیط بدهی‌ها و امحال آن‌ها اقدام کنند.
افراسیاب ابراز کرد: این ادارات باید مانع از تعطیلی این کارخانه و از بین رفتن فرصت‌های اشتغال این واحد اقتصادی مهم در استان شوند.
پس از حضور رئیس جمهور و احیای کارخانه در فاز اول با ظرفیت حدود ۴۰۰تن تصفیه شکری در روز راه‌اندازی شد و در فاز نخست با حجم شکر خام بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تن شکر قرمز تصفیه شد به شکر سفید در شبکه تنظیم بازار هفت استان کشور در حال توزیع است.
با تخلیه ۶۰۰ تن چغندر قند از استان کرمانشاه در این واحد تولیدی فاز دوم این طرح (تولید شکر از چغندر قند) وارد مرحله تأمین شده است.
کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ با ظرفیت تولید روزانه هزار تن قند و شکر آغاز به کار کرد. این کارخانه تا سال ۱۳۶۲ به تولید ادامه داد، اما پس از آن در دوره‌های متوالی تعطیل شد.
در سال ۱۳۷۶ به علت مشکلات متعدد، کارخانه قند یاسوج غیرفعال شد. در سال‌های بعد، کارخانه مجدداً به چرخه تولید بازگشت، اما دوباره راکد شد.
در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه ۱۴۰۰، برای بازسازی این کارخانه اعتباری اختصاص داده شد و کار بازسازی و احیای کارخانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.
وضعیت کنونی کارخانه قند یاسوج
عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر آغاز شد.
مدتی پس از بهره‌برداری این کارخانه به دلایل مختلف معضلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد و تولید کارخانه زیر بار مشکلات کمر خم کرد و به حالت رکود درآمد.
کارخانه قند یاسوج سرانجام پس از فراز و نشیب‌های فراوان و رکود و تعطیلی‌های مستمر در سفر دور دوم هیأت دولت به استان کهگیلویه وبویارحمد و پیگیری و تأکید و با دخلت و نقش تعیین‌کننده شخص آیت الله رئیسی به مدار تولید بازگشت.
این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن قند و شکر، زمینه اشتغال مستقیم برای افراد زیادی را فراهم کرده است.
ستاد اجرایی فرمان امام با انعقاد قرارداد با استان‌های همجوار تأمین چغندر قند مورد نیاز کارخانه را از اردیبهشت ۱۴۰۳ را اغاز خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1