تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : ۴۷۰۴۲۰
امام جمعه چاروسا:

وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار ناکارآمد است

۰
وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار ناکارآمد است
کبنا ؛امام جمعه چاروسا گفت: اینکه جهاد کشاورزی هم باید در جهت رشد تولید در بخش کشاورزی و دامداری برنامه‌ریزی کند و از حقوق تولید‌کننده دفاع کند و هم بر بازار نظارت کند و از حقوق مصرف‌کننده دفاع کند شدنی نیست.
 حجت الاسلام علی‌حیدر حیدرخواه، امام جمعه قلعه رئیسی، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: ایام فاطمیه و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین فرصت برای شناخت اهل‌بیت و سیره و سبک زندگی آن‌ها وابراز و اعلام محبت و مودت به آنهاست و محبت و مودت واقعی به اهل‌بیت در تبعیت و اطاعت از آنهاست.
وی افزود: مجلس روضه و عزاداری اهل‌بیت علیهم السلام امن‌ترین پناهگاه برای جوانان در مقابل فتنه‌هایی است که همچون شب تار هجوم آورده‌اند.
حیدرخواه با تشکر از دانش‌آموزان مدیران و معلمین مدارس متوسطه دوم که میزبان و مجری جمعه بودند بیان کرد: نماز جمعه به عنوان قرارگاه بصیرت و تقوا بهترین ظرفیت برای فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیزی است که هم می‌خواهند در مسیر تهذیب و تحصیل موفق باشند و هم دغدغه پیشرفت اتحاد و همدلی جامعه را دارند.
حیدرخواه به مسأله غزه هم اشاره و یادآور شد: از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۳۷۰۰ دانش‌آموز و ۲۰۹ معلم به شهادت رسیده که عامل همه این جنایت‌ها آمریکاست که با وتوی قطعنامه شورای امنیت مانع آتش بس در غزه شده است.
وی گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه شکست خوردند و به اهداف خود نرسیدند. به همین خاطر به دنبال راهی هستند که تا قبل از شروع سال جدید میلادی آبرومندانه از غزه خارج شوند.
امام جمعه قلعه رئیسی به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر پژوهش و توجه به استعداد برتر جوانان ایرانی در مسائل علمی و سرعت یازده برابری شتاب رشد علمی در ایران نسبت به سرعت رشد متوسط علمی در دنیا، آموزش و پرورش به عنوان مهمترین متولی علم و آموزش در منطقه باید از همه ظرفیت‌های فرهنگیان و تجربیات آن‌ها برای آموزش پژوهش و تحقیق در مدارس استفاده کند.
وی به وضعیت بازار هم اشاره و تأکید کرد: ما در نظارت بر بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کننده دچار ضعف اساسی و اشتباه راهبردی هستیم و باید هر چه زودتر در این زمینه چاره‌اندیشی شود. اینکه جهاد کشاورزی هم باید در جهت رشد تولید در بخش کشاورزی و دامداری برنامه‌ریزی کند و از حقوق تولید‌کننده دفاع کند و هم بر بازار نظارت کند و از حقوق مصرف‌کننده دفاع کند شدنی نیست.
این خطیب جمعه گفت: اینکه وزارت صمت هم دنبال رشد تولید و دفاع از حقوق تولید‌کننده در این بخش باشد و هم ناظر بر بازار فروش محصولات زیر مجموعه خود باشد کارآمدی ندارد باید وزارت بازرگانی سامان دادن به این وضعیت نامناسب احیا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1