تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۷۰۴۱۹
امام جمعه دیشموک:

دیشموک چوب بی‌عدالتی در تقسیم بودجه را می‌خورد

۰
دیشموک چوب بی‌عدالتی در تقسیم بودجه را می‌خورد
کبنا ؛امام جمعه دیشموک گفت: اگر عدالت در تقسیم بودجه‌ها در استان به درستی اجرا می‌شد، این همه مشکلات در حوزه‌های مختلف بخش دیشموک نبود.
به گزارش کبنا، امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه سیاست‌هایی مثل دور زدن تحریم‌ها یا عادی‌سازی روابط، استفاده از ابزار‌هایی نظیر پیمان‌های پولی و بانکداری فراساحلی یا اصلاحات اقتصادی داخلی قادر به رفع تحریم‌ها نبودند، گفت: بدون تردید در شرایط کنونی که دوره گذر از جهان تک قطبی به جهان چند قطبی یا غیر قطبی است با نگاه فرصت محور مبتنی بر‌اندیشه‌های انقلابی و گفتمان انقلاب در عرصه اقتصاد که همان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است یک فرصت طلایی برای پیشرفت همه جانبه در عرصه اقتصاد است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند با اشاره به اتفاقات اخیر فلسطین و شهادت بیش از ۱۸ هزار نفر که اغلب آن‌ها زنان و کودکان بودند، افزود: این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که نه به کمک درمانی دسترسی دارند و ضمن این به دلیل قطع مسیر‌های کمک‌رسانی، غزه با وخامت شدید و بی‌سابقه غذایی و بهداشتی و پزشکی مواجه است.
وی با اشاره به وتوی قطعنامه سازمان ملل متحد مبنی بر قطع حملات به غزه و برقراری آتش بس در غزه توسط آمریکا، این وتوی ظالمانه را حاوی چند پیام دانست و افزود: این موضوع نشانه نا کارآمدی و بی‌مصرفی نهاد‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر در دنیا و رسوایی آن‌ها در برابر چشم مردم دنیاست.
راوند این وتو را نشانه چراغ سبز آمریکابه جنایات بیشتر اسرائیل و نسل کشی در فلسطین و بروز فاجعه انسانی در فلسطین دانست و تصریح کرد: این کار باعث تشدید نفرت و خشم جهانی از آمریکا و اسرائیل و بالاتر از آن تهدید منافع این کشور‌ها در مناطق مختلف دنیا بویژه جهان اسلام و جهان عرب که اکنون در عراق و سوریه و یمن شاهد آن هستیم، منجر خواهد شد.
راوند شناخت بستر فساد و پیشگیری از وقوع آن، عدم تبعیض در برخورد با مفاسد و اقدام عملی و پرهیز از برخورد شعاری را از الزامات مبارزه با فساد از منظر مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: در بعضی جا‌ها می‌بینیم که پیمانکار متعلق به یک اداره است و خود همان اداره ناظر طرح است که این باعث تخلف می‌شود و دیگر اینکه نظارت‌ها باید نامحسوس باشد و از وزارتخانه‌ها بر ادارات استان‌ها نظارت و بازرسی صورت گیرد و با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه روز یکشنبه ۲۶ آذرماه متعلق به حمل و نقل و رانندگان است تصریح کرد: لازمه پیشرفت در هر عرصه‌ای حمل و نقل و راه است.
وی با بیان اینکه منطقه دیشموک به دلیل نبود راه مناسب از قطار توسعه عقب مانده است تصریح کرد: باید به این منطقه در حوزه راه‌های ارتباطی توجه بیشتری شود.
راوند با اشاره به بارش باران در روز‌های اخیر گفت: اینکه در اولین بارش باران راه ۱۹ روستا در منطقه قطع شور و راه دسترسی به شهر و درمانگاه و مدرسه نداشته باشند نشانه بی‌توجهی مسئولان به این بخش است.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه ما هر چه در این منطقه داریم به برکت نظام اسلامی است تصریح کرد: مسئولان باید به مسأله عدالت در نظام اسلامی توجه داشته باشند و اگر عدالت در تقسیم بودجه‌ها در استان به درستی اجرا می‌شد، این همه مشکلات در حوزه‌های مختلف بخش دیشموک نبود و انتظار داریم که مسئولان در تقسیم بودجه‌ها نسبت به همه مردم استان عدالت را رعایت کنند تا به مشکلات همه مردم استان رسیدگی شود و نگذارند که این منطقه از مسیر توسعه و پیشرفت عقب بماند.
حجت‌الاسلام راوند با اشاره به شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، این مهم را از یادگاران امام خمینی دانست و گفت: سخن گفتن و تحلیل در این زمینه بسیار است اما وقتی استعمارگران نقشه فتوحات سیاسی و اجتماعی و سیاسی خود را طراحی می‌کردند، به یک مشکل عمده برخورد کردند و آن اعتقادات دینی ملت‌ها بود. اعتقادات دینی که مانع تجاوز طلبی استعمارگران بود.
وی حدت حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف و آرمان دینی دانست و با بیان اینکه استعمارگران از راه‌های مختلف مثل باز کردن راه شهوترانی و نیز القای جریان فکری و تفکرات جدید سعی بر جدایی نسل رو به رشد کشور‌ها از دین داشتند، افزود: ایجاد یک جامعه اسلامی، پیشرفته و مستقل نیازمند اتحاد و هم فکری دانشجو و طلبه حوزه و دانشگاه است و روحانی و دانشجوی تحصیل کرده در کنار هم با تقویت مبانی فکری و دینی به سوی یک هدف واحد حرکت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1