تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۷۰۱۸۷
کبنا گزارش می‌دهد

ضرب و شتم یک پرستار دیگر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج / ماجرا چه بود؟

۲۷
۰
عکس تزئینی می باشد
عکس تزئینی می باشد
کبنا ؛پرستار بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج توسط همراه بیمار از ناحیه چشم مجروح شد؛ این دومین مورد ضرب و شتم پرستار و درگیری در این مرکز آموزشی و درمانی ظرف کمتر از ۱۰ روز گذشته است.
به گزارش کبنا، شامگاه جمعه گذشته نیز یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط همراه یک بیمار مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید.
محمود شهامت با بیان اینکه درگیری همراه بیمار در بیمارستان جلیل یاسوج با پرستار(سعید رضایی) ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه دیشب رخ داده است، اظهار داشت: بیمار پس از انجام مراحل درمان و در حال ترخیص با پرستار مشاجره و سپس با مشت به صورت پرستار حمله کرد.
وی افزود: چشم و بینی این پرستار به شدت آسیب دیده و هم اکنون در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بستری است.
دکتر شهامت بابیان اینکه اداره حقوق دانشگاه پیگر موضوع است تصریح کرد: دستور قضایی جهت دستگیری ضارب نیز صادر گردیده است.
«محمود شهامت» اظهار کرد: همراه بیمار شامگاه جمعه پس از انجام مراحل درمان و در حال ترخیص با پرستار بیمارستان جلیل جر و بحث و سپس با مشت به چشم پرستار ضربه زد.
شهامت گفت: اگر چه حال عمومی و وضعیت فعلی این پرستار خوب است اما با توجه به آسیب دیدگی چشم وی که کبودی و محل ضربه به طور کامل مشخص است، نیازمند معاینه در اتاق عمل دارد.
وی که در کنار پرستار حضور داشت از قول پرستار نقل کرد: «پرونده بیمار در حال ترخیص بود و همراه بیمار از من(پرستار) سؤال کرد مگر پرونده ما را دعوایی ثبت کردید که پاسخ دادم ما براساس اظهارات همراه بیمار در پرونده وی ثبت می‌کنیم.
پرستار مجروح ادامه داد همینکه از همکاران‌ایستگاه پرستاری سؤال کردم آیا همراه بیمار، اظهار دعوایی را نسبت به بیمار خود بیان کردند که بلافاصله همراه بیمار با مشت به صورت من کوبید و فرار کرد».
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وضعیت پرونده بیمارگفت: بنا بر اظهارات همراه بیمار که در پرونده وی ثبت شد، دعوایی است و همین هم در پرونده بیمار ثبت شد.
شهامت درگیری و ناراحتی بیمار از ثبت دعوایی در پرونده را یادآور شد: برای پوشش بیمه‌ای در صورتی که پرونده دعوایی ثبت شود بیمه‌ای تعلق نمی‌گیرد اما ما موظف هستیم مطابق با اظهارات بیمار یا همراه بیمار موارد را ثبت کنیم.
وی با اشاره به تعدادحمله به پرستاران و حتی تجهیزات بیمارستان گفت: هفتگی این درگیری‌ها از حمله به پرستار تا ضربه زدن به تجهیزات بیمارستان‌های سراسر استان و مراکز درمانی گزارش‌هایی دریافت می‌شود اما خیلی از این موارد رسانه‌ای نمی‌شوند.
یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج شامگاه جمعه (۱۱ آذر سالجاری) توسط همراه یک بیمار با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و راهکاری پیشگیری گفت: افراد مقصری که نظم بیمارستان را مختل کرده و آسیب به پرستاران و کارکنان مراکز درمانی و حتی تجهیزات بیمارستانی وارد می‌کنند، برای پیشگیری لازم است به عنوان اخلال نظم عمومی مجازات شوند و برخورد‌های قانونی صورت گرفته با مقصرین و مخلان نظم بیمارستانی رسانه‌ای شود.
شهامت با اشاره به حضور نیرو‌های انتظامی در بیمارستان‌ها برای پیشگیری از تعرضات به مراکز درمانی گفت: در هفته گذشته در جلسه‌ای با معاون سیاسی امنتیت استانداری مقرر گردید بیمارستان شهید جلیل یاسوج که اغلب بیماران تصادفی را پذیرش می‌کند نیروی انتظامی مستقر شود و از گونه بی‌نظمی و اخلال در خدمات درمانی جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

درمانی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر این بار تهدید به استعفا به میان نیامد !؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
چند عامل در بروز چنین اتفاقاتی دخالت دارد که می توان به مهمترین آنها از جمله بی فرهنگی و ظعف قانون اشاره کرد. فرهنگ که به باد فنا رفته و جالب اینکه مجریان قانون و قانونگذار نیز توجهی به این امر ندارند.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کاش همین افراد رو جلوی بیمارستان نمازی شیراز ببینید ،خدا شاهده دلتون کباب ویبو وقتی نگهبان اجازه ورود وشو نیه
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان دهدشت چی تا پارتی نداشته باشی تخت خالی وجود نداره
یا عمل نمیکنن یا زیر میزی میگیرن دکترها
درمانی
Iran, Islamic Republic of
و حتمأ نیروهای ورزیده و آماده حراست هم در صحنه حاضر و ناظر بودند !؟
Iran, Islamic Republic of
ما که نمیدونیم مسئولان علوم پزشکی با چه روی صحبت میکنن این بی بند و باری ها همشون از بی خیالی و بی مسئولیتی مسئوله که رخ میده
کلا بیمارستان شهید جلیل تگزاسیه برا خودش
هرچند که پرستار نباید به مشاجره دامن میزده و آگاه نیستیم از دلیل اصلی این اتفاق ولی به خطر افتادن جان کادر درمان یعنی مرگ یک جامعه!بعد هم میگن فرار مغز ها!!!!
کریم
United States
میگن بیماربرادرزاده سرپرست ب/ استان بوده و خودش باعث فرارکردن ضارب شده….
Iran, Islamic Republic of
سی چه نوشتیددعوایی که بیمه وش تعلق نگیره من ای اوضاع اقتصادی بدمردم هواشونه داشته بید
Iran, Islamic Republic of
جناب هر چیزی روال قانونی داره..وقتی آگاهی ندارین نظر ندین
بیمه
Iran, Islamic Republic of
کسی که دعوا میکنه بیمه که هیچ باید چوب تو آستینش کرد، اگه قرار باشه ارازل اوباش هر روز چاقو کشی کنن و همدیگه رو بزنن بیمه هم حساب کتابشو کن که فایده نداره
Iran, Islamic Republic of
قبول نیس باید حتما یکی کشته باشه تا باور کنیم تو بیمارستان معضل داریم..اصلا فحش و چنتا مشت دست گرمی محسوب میشه باید چنتا تیر و تفنگ زده بشه دوسه تا کشته بدیم تا قبول کنیم...
Iran, Islamic Republic of
اینجاست که شهامت شجاعانه برای بار چندم خواهد گفت استعفا میدم... و تا درودی دیگر بدرود
Iran, Islamic Republic of
من شاهد بودم اون پرستار از عمد صورت و چشمش رو تو مسیر مشت اون انسان بزرگ و فهیم قرار داد. وگرنه همیشه همه میدونن مشت و لگد و چاقو و. زنجیر و.... تو هوا پرواز میکننن
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ از سروکله ی استان ما میباره !!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر با این افراد شرور وبی فرهنگ برخورد جدی نشه دیگه ضعف دستگاه قضا ونیروهای امنیتی است
Iran, Islamic Republic of
اول اون مدیر حراست بی کفایت دانشگاه رو برکنار کنید
Iran, Islamic Republic of
اول اون مدیر حراست دانشگاه رو برکنار کنید
United States
یعنی ی آدم با عرضه ای در بین این پرستاران نیست که طرف را بگیره و در کوره خود بیمارستان بندازه تا پخته بشه و عبرت بشه برای دیگر
با انصاف
Iran, Islamic Republic of
با خواندن اظهارات پرستار، که طبیعتا خیلی جانبدارانه صبحت کرده میشه فهمید مقصر اصلی پرستار هستش، تو این شرایط اقتصادی چرا درست همراه بیمار را راهنمایی نمی کنید که بیمه بهش تعلق نمیگیره، شاید همراه بیمار از دهنش در رفته گفته تو دعوا اینجوری شد و مطمئنا ایشون نمی دونست به بیمه هم مربوط میشه، بیمه های که سالانه هزاران میلیارد سود میکنن
Iran, Islamic Republic of
مثلا با انصاف!!!!!این موضوع چه ربطی به پرستار داره اول بدون وظیفه پرستار چیه بعد نطق کن
Iran, Islamic Republic of
نباید می نوشت دعوایی ///
انصاف
Iran, Islamic Republic of
باید اسم خودتو میزاشتی کسی که بویی از انصاف نبرده ، دعوا کنن بعد بیمه هم حساب کتاب کنه و یا علی
Iran, Islamic Republic of
بو داره اینا
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره ،ضعف قانون بیداد میکنه ،بخدا بیمارستانها یاسوج/ ،اصلا اینگار ورودی نداره ،هرکسی را اجازه میدن وارد بیمارستان بشه ،برید شیراز ببینید همراه بیماره فقط یک نفر میتونه وارد بیمارستان بشه ،بقییه همراه بیمار مطلقا نمیتونن وارد بیمارستان بشن،ورود ماشین شخصی به بیمارستان ممنوع هست،با ماشین ون بیمارستان جابجا میشن،اینجا بیمارستان انگار مهدکودک هست پراز اطفال ،مسولین بی تعهد فکری به حال این شهر کنید،مسولینی که همه چیز را خاله خرزویی کردید فکری به حال این استان کنید،
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ و عزت بویراحمد داره به باد میره بد اخلاقی در همه جا دارد بیشتر میشه از فروشندگانی که بر نیسان سوار هستند تا اداره جات و غیره
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت به مسئولین بی مسئولیت ما ومردم بافرهنگ ما فرهنگ عنایت کن
Iran, Islamic Republic of
اگر گذرتون به بیمارستان خورده باشه بعضی از پرسنل وجدان کاری ندارن و کار نمیکنن و این هم یکی از علت های نارضایتی همراه هست . خرید و فروش شیفت کاری هم باعث خستگی پرسنل و سرویس ندادن به بیمار اینم یکی از علت ها هست
پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1