کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

ضرب و شتم یک پرستار دیگر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج / ماجرا چه بود؟

18 آذر 1402 ساعت 13:31

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آسیب دیدگی پرستار بخش اتفاقات بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج توسط همراه بیمار از ناحیه صورت به ویژه چشم و بینی خبرداد.


پرستار بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج توسط همراه بیمار از ناحیه چشم مجروح شد؛ این دومین مورد ضرب و شتم پرستار و درگیری در این مرکز آموزشی و درمانی ظرف کمتر از ۱۰ روز گذشته است.
به گزارش کبنا، شامگاه جمعه گذشته نیز یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط همراه یک بیمار مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید.
محمود شهامت با بیان اینکه درگیری همراه بیمار در بیمارستان جلیل یاسوج با پرستار(سعید رضایی) ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه دیشب رخ داده است، اظهار داشت: بیمار پس از انجام مراحل درمان و در حال ترخیص با پرستار مشاجره و سپس با مشت به صورت پرستار حمله کرد.
وی افزود: چشم و بینی این پرستار به شدت آسیب دیده و هم اکنون در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بستری است.
دکتر شهامت بابیان اینکه اداره حقوق دانشگاه پیگر موضوع است تصریح کرد: دستور قضایی جهت دستگیری ضارب نیز صادر گردیده است.
«محمود شهامت» اظهار کرد: همراه بیمار شامگاه جمعه پس از انجام مراحل درمان و در حال ترخیص با پرستار بیمارستان جلیل جر و بحث و سپس با مشت به چشم پرستار ضربه زد.
شهامت گفت: اگر چه حال عمومی و وضعیت فعلی این پرستار خوب است اما با توجه به آسیب دیدگی چشم وی که کبودی و محل ضربه به طور کامل مشخص است، نیازمند معاینه در اتاق عمل دارد.
وی که در کنار پرستار حضور داشت از قول پرستار نقل کرد: «پرونده بیمار در حال ترخیص بود و همراه بیمار از من(پرستار) سؤال کرد مگر پرونده ما را دعوایی ثبت کردید که پاسخ دادم ما براساس اظهارات همراه بیمار در پرونده وی ثبت می‌کنیم.
پرستار مجروح ادامه داد همینکه از همکاران‌ایستگاه پرستاری سؤال کردم آیا همراه بیمار، اظهار دعوایی را نسبت به بیمار خود بیان کردند که بلافاصله همراه بیمار با مشت به صورت من کوبید و فرار کرد».
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وضعیت پرونده بیمارگفت: بنا بر اظهارات همراه بیمار که در پرونده وی ثبت شد، دعوایی است و همین هم در پرونده بیمار ثبت شد.
شهامت درگیری و ناراحتی بیمار از ثبت دعوایی در پرونده را یادآور شد: برای پوشش بیمه‌ای در صورتی که پرونده دعوایی ثبت شود بیمه‌ای تعلق نمی‌گیرد اما ما موظف هستیم مطابق با اظهارات بیمار یا همراه بیمار موارد را ثبت کنیم.
وی با اشاره به تعدادحمله به پرستاران و حتی تجهیزات بیمارستان گفت: هفتگی این درگیری‌ها از حمله به پرستار تا ضربه زدن به تجهیزات بیمارستان‌های سراسر استان و مراکز درمانی گزارش‌هایی دریافت می‌شود اما خیلی از این موارد رسانه‌ای نمی‌شوند.
یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج شامگاه جمعه (۱۱ آذر سالجاری) توسط همراه یک بیمار با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و راهکاری پیشگیری گفت: افراد مقصری که نظم بیمارستان را مختل کرده و آسیب به پرستاران و کارکنان مراکز درمانی و حتی تجهیزات بیمارستانی وارد می‌کنند، برای پیشگیری لازم است به عنوان اخلال نظم عمومی مجازات شوند و برخورد‌های قانونی صورت گرفته با مقصرین و مخلان نظم بیمارستانی رسانه‌ای شود.
شهامت با اشاره به حضور نیرو‌های انتظامی در بیمارستان‌ها برای پیشگیری از تعرضات به مراکز درمانی گفت: در هفته گذشته در جلسه‌ای با معاون سیاسی امنتیت استانداری مقرر گردید بیمارستان شهید جلیل یاسوج که اغلب بیماران تصادفی را پذیرش می‌کند نیروی انتظامی مستقر شود و از گونه بی‌نظمی و اخلال در خدمات درمانی جلوگیری شود.


کد مطلب: 470187

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470187/ضرب-شتم-یک-پرستار-دیگر-بیمارستان-شهید-جلیل-یاسوج-ماجرا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1