تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۴۷۰۰۶۷
در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز؛

پاسخ وزیر کشور به این سئوالات دانشجویان: در ایران تبعیدگاه داریم؟ / معاون سیاسی وزارت کشور عزل شد؟

۰
پاسخ وزیر کشور به این سئوالات دانشجویان: در ایران تبعیدگاه داریم؟ / معاون سیاسی وزارت کشور عزل شد؟
کبنا ؛وزیر کشور با بیان اینکه با حکومت طالبان صحبت کردیم که این اتباع باید برگردند و طالبان از ما فرصت خواست؛ به دنبال ساماندهی اتباع با ایجاد سازمان ملی مهاجرین هستیم، اضافه کرد: دشمن به دنبال افغانی ستیزی و درگیری بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌هاست که این مورد پذیرش ما نیست.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، احمد وحیدی ظهر امروز ‌در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز با گرامیداشت روز دانشجو و برشمردن اهمیت این روز اظهار داشت: دانشگاه ما مسیر بسیار مهمی را از اول انقلاب طی کرده است؛ وضعیتی که در زمان گذشته در دانشگاه‌ها بود، قابل قیاس با امروز نیست و بحمدالله در دوران پس از انقلاب ‌اتفاقات مبارکی در حوزه علمی و دانشگاهی ایران رخ داده است.
دانشگاه‌ها امروز ‌مسئولیت ‌تمدن‌سازی را برعهده دارند
‌وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها امروز ‌مسئولیت ‌تمدن‌سازی را برعهده دارند، ‌افزود: وقتی از تمدن و ایران قوی صبحت می‌شود بار این مسئولیت ‌بر عهده دانشگاه‌هاست؛ ‌دانشگاه‌ها آینده کشور، ملت و تمدن یک ملت هستند و امید خیلی‌ها به این حوزه است. دانشگاه یک مسیر بسیار مهم را از ابتدای انقلاب تاکنون طی کرده و اتفاقات مبارکی در آن رخ داده است.
‌وزیر کشور با اشاره به ‌اینکه در یک پیچ تاریخی قرار داریم که سرنوشت دنیا در این پیچ تاریخی تعیین می‌شود، تصریح کرد: ‌در گام اول انقلاب ‌همه نهادهای انقلابی را ‌دانشجویان تشکیل دادند و در گام دوم انقلاب نیز ‌دانشجویان باید نقش‌آفرینی کنند.
حذف لانه جاسوسی ‌برای هیچ کس قابل تصور نبود
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق مهم ‌امام راحل فرمودند "آمریکاهیچ غلطی نمی‌تواند بکند". این حماسه‌ از دانشگاه شروع و دانشجویان و دانشگاه‌ها مبدأ تحولات شدند.حذف لانه جاسوسی به عنوان یک کار بسیار بزرگ، برای هیچ کس قابل تصور نبود.
وزیر کشور با بیان اینکه امروز نهضت علمی‌ از دانشگاه شروع شده است، تاکید کرد: ‌دشمنان این ملت می‌خواهند ‌دانشگاه‌های ایران را از مسیر علمی خارج و به حواشی مشغول کنند؛ دشمنان می‌خواهند دانشگاه‌ها آرام باشند، ‌اما خواسته رهبر انقلاب از دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی دانشجویان در همه امور کشور است.
قدرت ‌" پهپادی، موشکی و نظامی" ایران از دانشگاه‌ها به دست آمد
‌وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی‌ درباره قدرت ایران در عرصه‌های ‌پهپادی، موشکی و نظامی افزود: این توانمندی ایران‌ معادلات قدرت‌های بین‌المللی را بهم زده است؛ این قدرت از دانشگاه‌ها به دست آمده است.
وزیر کشور با بیان اینکه در دوران ‌دفاع مقدس از داشتن برخی تجهیزات جنگی محروم بودیم، اما امروز به مدد قدرت علمی دانشگاه‌ و دانشجویان به نقطه مناسب رسیده‌ایم به همین دلیل دشمنان ملت می‌خواهند دانشگاه را از از فعالیت بازدارند، گفت: ‌هر چند اطمینان دارم که دانشگاه زیر بار آنها نرفته و به حرکت خود ادامه دهد.
وحیدی با بیان اینکه نهضت علمی ایران اسلامی دنیا را انگشت به دهان گذاشته است، تاکید کرد: امروز بحمدالله در برخی حوزه‌های علمی در بین چهار تا پنج قدرت اصلی دنیا قرار گرفته‌ایم به همین دلیل دشمنان سرمایه‌گذاری اصلی خود را بر روی دانشگاه‌ها و دانشجویان گذاشته‌اند.
معاون سیاسی وقت وزارت کشور استعفا داد
‌وزیر کشور با اشاره به اینکه ماهیت وجودی سه قوا برای حل مشکلات مردم است چرا که مردم می‌خواهند با همکاری این سه قوه با یکدیگر، کشور برای در رفاه بودن آنها خوب اداره شود، به تغییر محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وقت وزارت کشور اشاره کرد و گفت: پس از صدور بخشنامه‌ای از سوی معاون سیاسی که به زعم‌ خودشان برای بهتر شدن انتخابات بود اما برای برخی نمایندگان مجلس سوءتفاهم ایجاد کرد و تصور توهین و یا مانع کار آنها شدن ایجاد شد در حالی که غلامرضا چنین قصدی نداشت و وی با اطلاع از سوءتفاهم و اختلاف پیش آمده ترجیح داد استعفا کند.
موافقت با استعفا منطقی و خواست مردم بود
وی با بیان اینکه براساس اصل هماهنگی و همکاری قوا برای جلو رفتن امور کشور و سوءتفاهم پیش آمده با استعفای معاون سیاسی وقت موافقت کردم و عزلی در کار نبود، تاکید کرد: به عقیده من این کار منطقی بود و خواست مردم نیز همین است.
وحیدی به ۷ سفر رئیس جمهور به خوزستان ‌برای رفع مشکلات استان اشاه کرد و ادامه داد: ‌طرح بزرگ آبرسانی غدیر یکی از اقداماتی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید؛ کار دولت در خوزستان تمام نشده و ‌ روند کارها مدر دست پیگیری قرار دارد.‌
دولت سیزدهم به فساد حساسیت زیادی وجود دارد
در این یکی از دانشجویان با انتقاد از عملکرد نامناسب مدیران خوزستانی خطاب به وزیر کشور گفت که ‌چه قدرت‌هایی از ماندگاری مدیران ناکارآمد خوزستانی حمایت می‌کنند، وحیدی در پاسخ به این دانشجو گفت: ما از دانشگاه انتظار شور و نشاط داریم و از شما به خاطر دغدغه‌ها تشکر می‌کنم؛ هیچکس نباید متعرض افرادی که انتقاداتی دارند بشود؛ ما اگر فکر کنیم یک نفر به تنهایی مسئول حل مشکلات است درست نیست و هر اتفاقی بیفتد مسئول آن یک نفر نیست. ‌یکی از خصوصیات دانشجو رعایت انصاف است و باید نقطه‌ی پر لیوان هم ببینیم چرا که وظیفه دانشجو دیدن ضعفهاو دیدن اتفاقات مثبت و ارائه راه‌حل است؛ ما همانطور که از مسئولان انتظار کار داریم، قضاوت‌های ما نیز باید حق باشد چرا که در دین اسلام آبروی مومن اهمیت زیادی دارد. اما بدانید در دولت سیزدهم به فساد حساسیت زیادی وجود دارد.
استانداران دولت سیزدهم ‌نمره خوب کسب کردند
وی در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره انتصاب مدیران با بیان اینکه به دنبال انتخاب کارآمدترین و بهترین هستیم، اظهار کرد: در آخرین ارزیابی استانداران در روز گذشته، یکی از مهم‌ترین مشخصات همه استانداران دولت سیزدهم ساده‌زیستی و دوری از تجملات بود و همه استانداران نمره خوب کسب کردند.
وزیر کشور در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان در خصوص وجود فردی زمین‌خوار در شهرستان اهواز بیان کرد: اسم این زمین‌خوار را در اختیار من قرار دهید حتما به آن رسیدگی می‌شود و دستگاه قضایی با چنین مواردی در صورت اثبات برخورد می‌کند.
در کشور جایی به نام‌ تبعیدگاه وجود ندارد
وی در پاسخ به دانشجویی که شهرستان ایذه در خوزستان را به عنوان تبعیدگاه زندانیان کشور عنوان کرد گفت: در کشور جایی به نام‌ تبعیدگاه وجود ندارد و در احکام قوه قصاییه تبعید موضوعیتی ندارد و من نشنیده‌ام.
وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مبارزه با جریانات فساد در کشور تاکید کرد: مبارزه با فساد از اولویت‌های دولت است و ما با جدیت با فساد برخورد می‌کنیم و آن چیزی که در نظام قابل قبول نیست وجود جریان‌های فاسد است.
وزیر کشور با بیان اینکه همه مردم باید از مجرای قانونی اعتراض خود را بیان کنند، گفت: براساس دستورالعملی که در این خصوص صادر شده ‌ما طرفدار نقد و اعتراض قانونی هستیم، آن چیزی که مهم است، رعایت قانون است.
‌اتباع ‌به صورت موقت در ایران زندگی می‌کنند
‌عضو شورای امنیت ملی در پاسخ به سئولی درباره اتباع خارجه غیرمجاز در کشورمان اضافه کرد: ریشه این مسئله به این موضوع برمی‌گردد که این افراد به دلیل قدرت‌های جهانی آواره شدند. مردم ما انسان‌دوست هستند و این عزیزان را با آغوش باز پذیرفتند. اتباع نیز به صورت موقت اینجا هستند و وقتی بستر آماده شد باید به کشور خود بازگردند. اتباعی که مجوز ندارند باید برگردانده شود و کسانی هم که مجوز دارند باید سامان‌دهی شوند.
وی با بیان اینکه با حکومت طالبان صحبت کردیم که این اتباع باید برگردند و طالبان از ما فرصت خواست؛ به دنبال ساماندهی اتباع با ایجاد سازمان ملی مهاجرین هستیم، اضافه کرد: دشمن به دنبال افغانی ستیزی و درگیری بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌هاست که این مورد پذیرش ما نیست.
یک لیتر بنزین ما از یک لیتر آب ارزان تر است
وزیر کشور در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره وضعیت ‌مصرف بنزین در کشور خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر ‌نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم ‌ و راهکار این است که باید اقداماتی انجام داد که بنزین به صورت بهینه مصرف شود و الگوی مصرف بهینه ترویج شود؛ در حال حاضر ‌الگوی مصرف بنزین در کشورمان درست نیست،‌ البته ظرفیت تولید بنزین نیز افزایش یافته و به ۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده ‌و برای انتقال این حجم از بنزین نیز باید از چند هزار تانکر نفتی در سطح کشور استفاده کرد.
وی با بیان اینکه یک لیتر بنزین ما از یک لیتر آب ارزان تر است و قیمت ارزان بنزین خود به خود مصرف بنزین را بالا می‎‌برد، تاکید کرد: آیا ما واقعا باید ۱۴۵ میلیون لیتر بنزین مصرف کنیم؟‌یک روز هم قطعی بنزین نداشتیم‌، لذا از دانشجویان می‌خواهیم برای این ناترازی مصرف بنزین الگو ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1