تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۷۰۰۶۲
در جمع دانشجویان دانشگاه شریف:

وزیر ارشاد در پاسخ به دانشجویان: هیچ محدودیتی در فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها وجود ندارد/ احساس می‌کنم با برخی کلمات دنبال ایجاد شکاف در جامعه هستیم+ فیلم

۰
کبنا ؛ویژه برنامه روز دانشجو به همت انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شریف امروز با حضور مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد به مناسبت روز دانشجو در ویژه برنامه روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شریف امروز برگزار شد، گت:تمام زیرساخت‌های مهم فرهنگی کشور ساخته شده و در اختیار مردم است. ما کار رسانه‌ای بلد نیستیم که به دانشجویان بگوییم چه شده است. بعد از وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ بیشترین تعاملات بین‌المللی را داشته است و به زودی جشنواره فیلم بین‌المللی کشور‌های شانگ‌های را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: هیچ محدودیتی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی در دانشگاه‌ها وجود ندارد. شمشیر به دست گرفتن از وزرات فرهنگ برنمی‌آید. وزارت فرهنگ حوزه گفتگو، اقناع، پذیرش تفاوت‌ها و  سلیقه هاست. افرادی دارند فیلم می‌سازند که ممکن است با اسماعیلی نامی مخالف باشند چه مشکلی دارد این‌ها فرزند ایران هستند و وظیفه ما صیانت از این حقوق آنان است.  

وزیر ارشاد در ادامه گفت: این انتقاد شما را قبول دارم که چرا  خانم‌ها با سلایق مختلف  نمی‌توانند البسه مناسب تهیه کنند.  وظیفه ماست که  بستر تهیه لباس عفیفانه را فراهم کنیم.
    
اسماعیلی درباره حجاب‌بان‌ها گفت: احساس می‌کنم با استفاده از برخی کلمات به دنیال ایجاد شکاف در جامعه هستیم. طبق قانون اساسی  باید نسبت به هم دلسوزی داشته باشیم اگر کسی امر به معروف کرد آن را به کلمه حجاب بان تقلیل ندهیم. وظیفه همه تذکر لسانی است یه عده بر اساس واجب شرعی در خیابان‌ها تذکر محترمانه میدهد چرا غلیظش می‌کنیم. مخالفم که توهین شود، اما نصیحت محترمانه وظیفه همه ماست.
   
وی در خصوص مجوز چاپ کتاب گفت: در وزارت ارشاد تاکنون ۲۵۵ هزار مجوز چاپ کتاب صادر کرده ایم و تنها نیم درصد رفت و برگشت در حوزه ارشاد اتفاق می‌افتد و محدودیتی وجود ندارد.
اسماعیلی اضافه کرد: نمی‌خواهیم مشکلات کشور با لبخند اروپایی‌ها برطرف شود. آیا بیش از ۵۰ عضویت در مجامعی مانند بریکس با ۶۰ عضو نشانه انزوا است؟ به زودی جشنواره فیلم کشور‌های شانگ‌های را برگزار می‌کنیم و در بریکس هم دنبال این کار هستیم.
 وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، دینی و هنری در دانشگاه‌ها نداریم .وقتی دانشجویان دانشگاه شریف که نخبگان علمی کشور هستند در فعالیت های فرهنگی و دینی شرکت می کنند به همان اندازه تاثیرگذاری شان بالاست.
   
 وعده وزیر ارشاد برای حذف صدور مجوز پروانه ساخت
وزیر ارشاد در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم برخی حوزه‌های تنظیم گری را به گروه‌های مردمی واگذار کنیم.  برای مجموعه‌های غیردولتی که استعداد‌های آن‌ها شناخته شده است، دنبال حذف صدور مجوز پروانه ساخت هستیم و در آیین‌نامه جدید گنجانده شده است. دیگر نیازی به دریافت مجوز ساخت نیست و  می‌تواند برود و اثر خود را بسازد. باید انجمن‌های علمی و فرهنگی مورد اعتماد جامعه هدف و نخبگی وظیفه تنظیم گری را بر عهده بگیرند. اگر قرار است کتابی یا مجموعه‌ای بررسی شود مجموعه نخبگان همان جا باید انجام بدهند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1