تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۴۷۰۰۲۹
از کاهش مصرف ودکای چینی تا برگزاری کم‌تر ضیافت‌های مجلل؛

تلاش شی جین پینگ برای مبارزه با فساد بوروکرات‌هایش معجزه کرد

۰
تلاش شی جین پینگ برای مبارزه با فساد بوروکرات‌هایش معجزه کرد
کبنا ؛ گفتگو‌های زیادی درباره لزوم توجه به کاهش وزن برای کارکنان بخش خدمات دولتی بریتانیا مطرح بوده است. از زمان برگزاری همه پرسی درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) وزن کارکنان بخش دولتی بریتانیا ۲۵ درصد افزایش یافته است. در مقابل، نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که کارزار مبارزه با فساد دولت چین نه تنها باعث کم‌تر خرج کردن پول توسط آنان شده بلکه دور کمرشان را نیز کاهش داده است.
به گزارش کبنا به نقل از گاردین، اضافه وزن بوروکرات‌های دولتی در چین مشکلی دیرینه بوده است. طبق نتایج مطالعه‌ای انجام شده درسال ۲۰۰۹ میلادی در چین بیش از ۴۰ درصد از مقام‌های بخش دولتی آن کشور دچار اضافه وزن بودند. هر چه رتبه آن مقام عالی‌تر بود نتایج ارزیابی‌های سلامتی درباره او بدتر می‌شد. نویسندگان مقاله مرتبط با آن مطالعه این موضوع را به فرهنگ پذیرایی و غذا خوردن گسترده در میان بوروکرات‌ها چه برای لذت بردن و چه با هدف حسن نیت در دیدار با افراد بخش تجاری که به دنبال جلب نظر سیاستمداران هستند قلمداد کرده اند.
به سلامتی یکدیگر نوشیدن ودکای چینی بایجیو بخش بزرگی از فرهنگ ضیافت درچین محسوب می‌شود. حتی نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند که کاسته شدن از تعداد ضیافت‌های برگزار شده به دنبال کارزار راه اندازی شده توسط شی به معنای تخصیص زمان بیش‌تر برای ورزش توسط بوروکرات‌های چینی بوده است.
تلاش شی برای مبارزه علیه فساد از اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شد. بیش‌ترین توجه او متمرکز بر روی رهبران سیاسی و نظامی ملی بود. با این وجود، در مقاله پیش‌تر ذکر شده استدلال شده که آن کارزار به طور کلی باعث تقویت سلامتی اکثر مقام‌های دولتی شده بود: احتمال دچار شدن آنان به اضافه وزن پس از سپری شدن چندین سال از کارزار ضد فساد شی به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته بود. این به دلیل از دست دادن درآمد مستقیم ناشی از فساد نبوده بلکه بدان خاطر است که آنان کم‌تر مشروبات الکلی می‌نوشیدند و کم‌تر بیرون از خانه غذا می‌خوردند. حتی نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ضیافت‌های کم‌تر به معنای تخصیص زمان بیش‌تر برای ورزش بوده است.
می‌توان نتیجه گیری کرد که اگر یک بوروکرات هستید دفعه به دلیل آن که برای یک دیکتاتور خودکامه کار می‌کنید باید از کارزار ضد فساد استقبال نمایید! ممکن است در جریان کارزار پشت میله‌های زندان قرار گیرید یا نگیرید، اما دست کم لاغرتر از قبل خواهید شد!
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1