تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۴۶۹۸۷۳
در نشست شورای اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی میدانی باشد

۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی میدانی باشد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بی‌توجهی به مسائل اجتماعی آسیب زاست، گفت: کار‌های پژوهشی زیادی توسط اساتید دانشگاه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.
سید علی احمدزاده در نشست شورای اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سفر ریاست جمهور به استان، ‌ایشان درخواست بازدید از مناطق حاشیه شهر را داشتند که به همین جهت در سفر دوم از شهرستان بهمئی بازدید کردیم.
وی خاطرنشان کرد: دور دست‌ترین منطقه محروم استان بهمئی بود که ما به علت عقب‌ماندگی این شهرستان با وجود دارا بودن نفت، گاز و آب، این شهرستان را انتخاب کردیم.
استاندار با بیان اینکه کارشناسان همیشه حضور دارند و با تغییر دولت‌ها نباید مطالعات تغییر کند، گفت: با تغییر دولت‌ها انقطاع ایجاد می‌شد و مدیران فکر می‌کردند هر چیزی در گذشته شروع شده باید بریده شود و باید از صفر شروع به کار کنیم.
وی با بیان نگاه ویژه دولت انقلابی به مسائل اجتماعی ادامه داد: ممکن است در یک دولتی ضعیف عمل شده باشد و در دولتی دیگر قوی‌تر، اما حتماً کار انجام شده است.
احمدزاده با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم جمعیت کم و تماماً شیعه، درگیر حواشی مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ما باید تلاش کنیم نرخ آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.
وی افزود: این امر نیاز به مطالعات و پژوهش ندارد، بلکه می‌بایست مطالعاتی که قبلاً انجام شده را پیاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند تحقیق می‌دانی است، گفت: هر گاه صحبت از خودکشی می‌شود، اسم دیشموک به ذهن متبادر می‌شود، اما شهرستان بویراحمد رتبه اول را در این زمینه دارد و بعد از آن شهرستان‌های گچساران، چرام و کهگیلویه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به حوادث اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیراندازی و موضوعات مشابه مختص استان ما نیست و باید فرهنگ‌سازی و آن‌ها را خلع سلاح کنیم.
احمدزاده با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی را نباید ر‌ها کنیم، گفت: هرچه زودتر اطلس مسائل اجتماعی استان را عملیاتی کنیم. ما به کار میدانی بیشتر از پشت میز نشستن نیاز داریم.
وی افزود: این مشکلات به گردن استاندار، مدیران و ائمه جماعت است و به حرف نمی‌شود، باید در عمل ثابت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: کسانی را برای کار فرهنگی با نوجوانان و جوانان بفرستید که مشروعیت و مقبولیت در بین این قشر داشته باشند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسائل اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت و اقداماتی فرابخشی دارد و نمی‌توان با اقدامات مقطعی و کوتاه مدت آن‌ها را حل کرد.
مسعود نوری اظهار داشت: مسائل اجتماعی مانند کار‌های عمرانی و ساخت و ساز نیست که با گذشت زمان و کار کردن خود را نشان دهد.
وی افزود: مسائل اجتماعی نیاز به چشم‌انداز و برنامه‌ای جامع دارد که در آن چندین پروژه و اقدام در نظر گرفته شده باشد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما هم در استانداری با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، چشم‌اندازی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ترسیم کرده‌ایم.
نوری گفت: این چشم‌انداز بر اساس شناختی است که از آسیب‌های اجتماعی استان به دست آورده‌ایم و بر این اساس، طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح تقویت بنیاد خانواده و سبک زندگی اسلامی، ارتقا نشاط زندگی اجتماعی، طرح ساماندهی کودکان کار، پیشگیری از طلاق و خودکشی، طرح پیشگیری و کاهش دختران فراری و زنان آسیب دیده اشاره کرد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این طرح‌ها، ۴۳ مؤسسه فرهنگی و تشکل‌های مرتبط را پای کار آورده‌ایم و این طرح‌ها در برنامه‌های متعددی به آن‌ها واگذار شده است.
وی افزود: همچنین پارک‌های بانوان شهر‌های مختلف استان را حمایت کرده و امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.
نوری گفت:‌ امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نقش مؤثری ایفا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1