کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی میدانی باشد

10 آذر 1402 ساعت 9:55

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بی‌توجهی به مسائل اجتماعی آسیب زاست، گفت: کار‌های پژوهشی زیادی توسط اساتید دانشگاه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بی‌توجهی به مسائل اجتماعی آسیب زاست، گفت: کار‌های پژوهشی زیادی توسط اساتید دانشگاه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.
سید علی احمدزاده در نشست شورای اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سفر ریاست جمهور به استان، ‌ایشان درخواست بازدید از مناطق حاشیه شهر را داشتند که به همین جهت در سفر دوم از شهرستان بهمئی بازدید کردیم.
وی خاطرنشان کرد: دور دست‌ترین منطقه محروم استان بهمئی بود که ما به علت عقب‌ماندگی این شهرستان با وجود دارا بودن نفت، گاز و آب، این شهرستان را انتخاب کردیم.
استاندار با بیان اینکه کارشناسان همیشه حضور دارند و با تغییر دولت‌ها نباید مطالعات تغییر کند، گفت: با تغییر دولت‌ها انقطاع ایجاد می‌شد و مدیران فکر می‌کردند هر چیزی در گذشته شروع شده باید بریده شود و باید از صفر شروع به کار کنیم.
وی با بیان نگاه ویژه دولت انقلابی به مسائل اجتماعی ادامه داد: ممکن است در یک دولتی ضعیف عمل شده باشد و در دولتی دیگر قوی‌تر، اما حتماً کار انجام شده است.
احمدزاده با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم جمعیت کم و تماماً شیعه، درگیر حواشی مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ما باید تلاش کنیم نرخ آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.
وی افزود: این امر نیاز به مطالعات و پژوهش ندارد، بلکه می‌بایست مطالعاتی که قبلاً انجام شده را پیاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند تحقیق می‌دانی است، گفت: هر گاه صحبت از خودکشی می‌شود، اسم دیشموک به ذهن متبادر می‌شود، اما شهرستان بویراحمد رتبه اول را در این زمینه دارد و بعد از آن شهرستان‌های گچساران، چرام و کهگیلویه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به حوادث اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیراندازی و موضوعات مشابه مختص استان ما نیست و باید فرهنگ‌سازی و آن‌ها را خلع سلاح کنیم.
احمدزاده با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی را نباید ر‌ها کنیم، گفت: هرچه زودتر اطلس مسائل اجتماعی استان را عملیاتی کنیم. ما به کار میدانی بیشتر از پشت میز نشستن نیاز داریم.
وی افزود: این مشکلات به گردن استاندار، مدیران و ائمه جماعت است و به حرف نمی‌شود، باید در عمل ثابت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: کسانی را برای کار فرهنگی با نوجوانان و جوانان بفرستید که مشروعیت و مقبولیت در بین این قشر داشته باشند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسائل اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت و اقداماتی فرابخشی دارد و نمی‌توان با اقدامات مقطعی و کوتاه مدت آن‌ها را حل کرد.
مسعود نوری اظهار داشت: مسائل اجتماعی مانند کار‌های عمرانی و ساخت و ساز نیست که با گذشت زمان و کار کردن خود را نشان دهد.
وی افزود: مسائل اجتماعی نیاز به چشم‌انداز و برنامه‌ای جامع دارد که در آن چندین پروژه و اقدام در نظر گرفته شده باشد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما هم در استانداری با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، چشم‌اندازی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ترسیم کرده‌ایم.
نوری گفت: این چشم‌انداز بر اساس شناختی است که از آسیب‌های اجتماعی استان به دست آورده‌ایم و بر این اساس، طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح تقویت بنیاد خانواده و سبک زندگی اسلامی، ارتقا نشاط زندگی اجتماعی، طرح ساماندهی کودکان کار، پیشگیری از طلاق و خودکشی، طرح پیشگیری و کاهش دختران فراری و زنان آسیب دیده اشاره کرد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این طرح‌ها، ۴۳ مؤسسه فرهنگی و تشکل‌های مرتبط را پای کار آورده‌ایم و این طرح‌ها در برنامه‌های متعددی به آن‌ها واگذار شده است.
وی افزود: همچنین پارک‌های بانوان شهر‌های مختلف استان را حمایت کرده و امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.
نوری گفت:‌ امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نقش مؤثری ایفا کنیم.


کد مطلب: 469873

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469873/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-برنامه-های-پیشگیری-مقابله-آسیب-های-اجتماعی-میدانی-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1