تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۴۶۹۸۱۷
یادداشت؛

رقابت روشنفکر با حریف چَغری بنام عملکرد

۴
۲
رقابت روشنفکر با حریف چَغری بنام عملکرد
کبنا ؛«شفافیت» یک باید در رسانه است  و اگر این مولفه دقیق و صحیح انجام گیرد، جامعه به سمت بهتر شدن حرکت می‌کند.  یکی از محوری‌ترین مؤلفه‌های سلامت نظام سیاسی‌ - اقتصادی، شفافیت است. این اصل مورد توجه امیرالمؤمنین (ع) در حکومت چندساله‌اش بوده است. او در نامه 50 بیان می‌کند که به‌جز اسرار نظامی، هیچ امری را از مردم پنهان نمی‌کنم. مقام معظم رهبری هم بارها در این خصوص بیاناتی را فرمود. اگر پرسشگری و نقد نباشد، مسائل مختلف برای مردم روشن نمی‌شود و تصمیم‌گیری در فضای غبارآلود و پُرابهام سخت است و مشکلاتی را در پی دارد. با این مقدمه تصمیم داریم که عملکرد نمایندگان فعلی مجلس مورد بررسی و نقد قرار بگیرد تا در آستانه انتخابات تصمیم‌گیری بهتر انجام گیرد و مطالب مطرح شده نه تائید می‌شود و نه رد و صرفاً برای اطلاع مردم بیان می‌شود.
با عبور از چگونگی انتخاب «روشنفکر» و پرهیز از تکرار به ذکر این نکته که وی با تکیه بر سبد رأی طایفه‌ای و خسته شدن مردم از دو جناح چپ و راست و بخشی از آرا «هدایتخواه» وارد صحنه انتخابات بویراحمد شد، کم کم بدون کمترین هزینه‌ای، سوار بر موج احساسات مردم شد و همین امر باعث شد که علاوه بر جذب آرا طایفه‌ای، آرا خاکستری و به انتظار نشسته تا دقایق آخر نیز در سبد وی ریخته شود و در ۹۸ کرسی نمایندگی این حوزه در مجلس بنام وی ثبت شود.
شرایط بغرنج و نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا، اگر چه برای دنیا اسفناک و پر از خسارت بود، اما برای شخص مهدی روشنفکر یک فرصت بسیار استثنایی بود، و‌ او نیز به دلایل مختلف چندان از شیوع این ویروس منحوس ناراضی نبود، چرا که وی از این فرصت و بهانه ضرورت عدم حضور در بین مردم استفاده نمود و ارتباطش با مردم را به صفر رساند تا بعد از پیروزی در انتخابات، بازهم کوچکترین هزینه‌ای برای دعوت از لیدر‌های خود در مناطق نداشته باشد، تا بتواند به صورت محدود و جسته گریخته بر روند کار در مجلس سوار شود و با وجود تیم رسانه‌ای قوی و پمپاژ خرده کار‌های مهدی روشنفکر از وی در اذهان چهره‌ای مقبول به نمایش گذاشته شود.
به نقل یکی از نزدیکان «روشنفکر» تیم رسانه روشنفکر یک فِنگِر را در چشم مردم کُهتر نشان دادند و باعث بزرگنمایی کارها در چشم ملت شدند.
روشنفکر علاوه بر استفاده از شیوع ویروس کشنده کرونا، تاجگردون را با کمک تفکر زاکانیسم از مجلس بیرون انداخت تا از عدم وجود رقیب توانمند در استان از مجمع نمایندگان نیز به خوبی بهره برد، وی که با انواع تهمت‌ها و تخریب در ماقبل حضور در مجلس مواجه بود، و تمام مردم حتی طرفداران متعصب‌ وی بر عدم تخصص‌ او اجماع داشتند تمام همت خود را بکار بست تا خودی نشان دهد و بدون غرض باید گفت در این مورد سوای از نتیجه مطلوب و نامطلوب، موفق نبود اما فراتر از تصورات ظاهر گشت.
حال «روشنفکر» با گذر از دوران آرامش پا به دوران پر از استرس انتخابات و در معرض قضاوت قرار گرفتن رسیده است، «روشنفکر» نه دیگر کرونایی برای بهانه دارد و نه از نردبان ضعف رقیب می‌تواند بالا برود، در مقابل مهدی روشنفکر قبل از هر رقیب قدرتمندی عملکرد وی قد علم نموده‌است، عملکردی که بیش از همه، برخی از هواداران دیروز و امروزش را آزار می‌دهد، حامیانی که بدون اینکه منفعتی برده باشند و حتی «روشنفکر» نسبت به فقر و مشکلات آن‌ها دغدغه‌ای داشته باشد اما مورد هجمه شدید مخالفان قرار گرفته‌اند.
از سوی دیگر با اینکه مهدی روشنفکر با رأی طایفه‌ای و استفاده از احساسات مردم خسته از جناح‌های سیاسی به ویژه اصولگرایان بویراحمد به مجلس شورای اسلامی رسید، اما در عملکرد خلاف منشور ندای وحدت در تبلیغات عمل کرد و شبانه روز به کسانی عرض ارادت و در مقابلشان تعظیم می‌کرد که مردم را از وجود آن‌ها می‌ترسیدند.
وی هم اکنون در میان آراء طایفه‌ای به عدم توجه به نخبگان و افراد اثرگذار، طرد شخصیت‌های درون طایفه‌ای، عبور از شعار‌ها، توجه خاص به یک تَش و تیره از درون طایفه و سوختن کوپن‌های جریان برای برخی وابستگان و انسان‌های متملق و ناتوان در مسئولیت‌ها، شکستن حرمت بزرگان، عدم برنامه‌ریزی، عدم ساختارسازی، عدم توجه به مشورت و... متهم است. و اسناد و شواهد نیز تأیید‌کننده چنین ادعاییست.
علاوه بر روی گردانی بخشی از طایفه‌ی، مهدی روشنفکر در میان افراد و حامیان سیاسی نیز با دست رد مواجه است، وی که در زمان انتخابات برای جذب آرا اصلاح طلبان، شمشیر را به روی اصولگرایان بسته بود و با فریاد‌های پشت تریبون آن‌ها را به شعار‌های (بنام دین، برعلیه دین_بنام شهدا برعلیه شهدا_بنام انقلاب برعلیه انقلاب و. ‌.... ) متهم می‌کرد، حال زمام امور را به همان افراد واگذار کرده است و در این میان به اصلاح طلبان رَکب زد و در ظاهر خادم مردم بود، اما در عمل خادم تعدادی از همان انحصارطلبان اصول‌گرایی شد تا با نوکری سیاسی این جماعت و تعصبات طایفه‌ای، نسخه جدیدی از خودخواهی و انحصار طلبی را برای بویراحمد تجویز کند.
شاید جالب باشد بدانید که مهدی روشنفکر در دوران دولت دوازدهم (حسن روحانی از ۹۹ تا نیمه ۱۴۰۰) حاضر به استفاده از برخی نیرو‌های اصلاح طلب نشد و نیرو‌های گمارده شده در آن زمان نیز نیرو‌های اصولگرا بودند و نیرو‌های اصلاح طلب پس از اتمام دولت دوازدهم، با بی‌مهری مهدی روشنفکر یکی پس از دیگری عزل شدند.
اولین انتصاب مهدی روشنفکر در زمان دولت حسن روحانی «کوروش دلشاد»، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بود که طبق اطلاعات؛ وی در گذشته مدیریت ستاد «استاد» در پاتاوه را به عهده داشت، مسعود شجاعی نیروی جوان اصولگرا که تا قبل از حضور مهدی روشنفکر از نزدیکان به «هدایت خواه» بود نیز به ریاست اداره کار شهرستان بویراحمد رسید، محمد‌زاده یکی دیگر از نیرو‌های جوان اصولگرا نیز به ریاست اداره جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد منصوب شد، فضل‌الله آذر فر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از انتصابات روشنفکر در دولت روحانی بود که علاوه بر انتصاب به همان طایفه خاص مورد ارادت روشنفکر، از سابقه ارادت به جریان اصولگرایی نیز برخوردار است.
مهدی روشنفکر در میانه هیاهو‌ها برای ادای دین خود به اصلاحات و برون رفت از فشار همان تَش و تیره خاص در طایفه‌اش، عجولانه اقدام به رایزنی جهت سرپرستی «آیت‌الله ارمغانی» در سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرد، که وی نیز پس از کش و قوس فراوان با آنکه از ستاد‌های انتخاباتی پراکنده رئیسی حکم داشت اما عزل شد.
مهدی روشنفکر در هر محفلی جهت توجیه عدم حمایت از نیروی‌های اصلاحات سخن از عدم تأیید «مرادی» برای مدیریت آموزش و پرورش استان در دولت ابراهیم رئیسی به میان می‌آورد، در صورتی که بر کسی پوشیده نیست فردی چون «مرادی» نمی‌توانست مورد تأیید قرار بگیرد و باید از آقای روشنفکر سؤال کرد، چرا در زمان مناسب (دولت حسن روحانی) «مرادی» برای این مدیریت معرفی نشد؟
گزینش فردی با رزومه نه چندان قوی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، «عزتخواه» و دلخوش کردن وی به صندلی مدیریت و امورگردانی این سازمان توسط‌ معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع که از یاران جدا شده «استاد» و پیوسته به ندای وحدت است، باعث شده تا آموزش و پرورش استان با حاشیه بسیار در استفاده از فرصت‌ها روبرو باشد و با تمام انتقادات همچنان این رویه ادامه دارد. آش به اندازه‌ای شور شده که صدای یاران نزدیک روشنفکر نیز در آمده است و کسب رتبه آخر امتحانات نهایی تجربی و ریاضی و حذف سهمیه عشایر استان در سال گذشته را نهایت خیانت به فرزندان استان می‌دانند.
مهدی روشنفکر با رقبای قَدَر و چِغِری بنام عملکرد، میزان اقبال عمومی و کارآمدی مواجه است.
در آینده به موضوع گروه خاص مورد توجه مهدی روشنفکر و نسبت مدیران گماشته شده، وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد و فرهنگیان، لیست‌های سفارشی به کار گرفته شده در ادارات، علت نگرانی برخی افراد حامی ندای وحدت و چگونگی کمک به رد اعتبارنامه «تاجگردون» خواهیم پرداخت و همچنین این موضوع که چرا در اردوگاه مهدی روشنفکر لیدر‌ها و نخبگان سال ۹۸ حضور ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اتابک
Netherlands
روشنفکر برنده مجدد انتخابات با آرای بالا
محمودی
Netherlands
زنده باد سردار ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
روشتفکر تمام شد زیرا عملکردضعیفش مقابلش هست.
رسول
Iran, Islamic Republic of
خدای آموزش و پرورش را عزت خواه با بی تجربگی و ناتوانی در اداره امور و عدم توانایی در اداره آموزش و پرورش و دلشاد /انشاالله پای صندوق رای جواب قاطعی به بانیان اصلی این وضعیت خواهیم داد
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1