تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۶۹۴۹۵
 مدیرامور رفاهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

چهار هزار کودک دارای اختلال رشد در کهگیلویه و بویراحمد / یارانه یک میلیون تومانی دولت برای این کودکان

۱
۰
چهار هزار کودک دارای اختلال رشد در کهگیلویه و بویراحمد / یارانه یک میلیون تومانی دولت برای این کودکان
کبنا ؛ مدیرامور رفاهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و بخصوص دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را اجرایی کرده که طبق آن، سه هزار و ۳۳۹ کودک دارای اختلال رشد در کهگیلویه و بویراحمد یارانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند.
علی دانشی اظهار کرد: دولت در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و خصوصاً دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را اجرایی کرده که طبق آن، به خانوار‌های دهک‌های یک تا هفت که نمودار رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان یارانه بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.
دانشی اضافه کرد: در این طرح، بیش از ۱۲۳ هزار خانوار توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت تعاون معرفی شده‌اند تا در دایره مشمولان این طرح قرار بگیرند.
مدیرامور رفاهی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و شهر‌های استان کودکانی را که از لحاظ قد، وزن و رشد ذهنی دچار مشکل هستند را شناسایی کرده و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده‌اند.
دانشی ابراز کرد: البته خانواده‌های بیشتری در سطح استان داریم که باید از این طرح بهره‌مند شوند و می‌طلبد آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به شناسایی این افراد کمک کنند.
وی بیان کرد: به ازای هر فرزند دارای مشکل در رشد در دهک‌های یک تا پنج، یک میلیون تومان و برای دهک ۶ و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد و بیستم هرماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. این یارانه علاوه بر مقدار یارانه‌ای است که هر ماهه به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود.
مدیرامور رفاهی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مبلغ به ازای هر یک کودک دارای مشکل رشد است و اگر خانواده‌ای ۲ یا چند فرزند داشته باشد، به تمامی آن‌ها این مبلغ اختصاص پیدا می‌کند.
دانشی ادامه داد: طرح امنیت غذایی کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله را در برمی‌گیرد.
وی ابراز کرد: خانواده‌های مشمول این طرح از طریق پیامک‌های اطلاع‌رسانی در جریان این اقدام قرار خواهند گرفت البته زنان شیرده نیز به زودی در این طرح قرار خواهند گرفت.
یکی از طرح‌های راهبردی دولت سیزدهم مربوط به امنیت غذایی است. ارائه کالابرگ الکترونیکی گام کلانی در حوزه تحقق این طرح راهبردی بوده که از ابتدای سال جاری آغاز شد.
۱۱ قلم کالا در طرح کالابرگ شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود و اکنون به این لیست میوه و سبزیجات نیز اضافه شده است.
خانواده‌های مشمول این طرح از طریق پیامک‌های اطلاع‌رسانی در جریان این اقدام قرار خواهند گرفت. راه دیگر برای اطلاع از مشمول بودن در این طرح، نصب برنامه «شما» (شبکه ملی اعتبار) است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینقد از طرفش متن نوشتی
معلوم وابی که خبرل اداره کار هم کی ایزه
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1