تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۶۹۳۰۳
پس از سال‌ها انتظار؛

برق پایدار شهرستان لنده وارد مدار شد

۲
۰
برق پایدار شهرستان لنده وارد مدار شد
کبنا ؛شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر با مشکل نوسان شبکه برق و افزایش خاموشی‌ها مواجه بود اما در دولت سیزدهم با شتاب بخشی در روند اجرایی احداث شبکه برق ۲ مداره جدید برای تقویت شبکه برق پایدار نور‌امید در دل مردم این دیار برای توسعه و آبادانی روشن شده است.
به گزارش کبنا، در دولت سیزدهم کار‌های مهمی در حوزه‌های مختلف تأمین برق، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حوزه کشاورزی برای جبران کمبود عقب ماندگی‌های زیرساخت‌های زندگی ساکنان شهرستان لنده انجام شده است.
یکی از مشکلات اساسی این شهرستان در طول سال و بخصوص فصل تابستان نوسان شبکه برق و افزایش تعداد خاموشی‌ها بوده است بطوری که میزان مصرف برق در ساعات پیک بار امسال این شهرستان به حدود ۲۰ مگاوات رسید که مصرف بی‌سابقه‌ای در این شهرستان محسوب می‌شود.
گرمای زودرس، تغییر الگوی مصرف، طولانی بودن و فرسودگی شبکه‌های برق‌رسانی، تکمیل بودن بار شبکه‌های برق کنونی و پراکندگی مشترکین از مشکلات کنونی و آینده برای تأمین برق پایدار شهرستان لِنده محسوب می‌شد.
دولت سیزدهم بارویکرد جدید خو تسریع در روند اجرایی پروژه‌های نیمه تمامرا آغاز کرد.
یکی از این طرح‌ها تکمیل احداث شبکه برق ۲ مداره جدید برای تقویت شبکه برق پایدار لنده بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه با اشاره به پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری‌های به‌عمل آمده پست دژکوه بارگیری و در مدار قرار گرفت. شهرستان لنده هم‌اکنون صاحب پست فوق توزیع با سه فیدر خروجی شد.
وی اضافه کرد: احداث‌ایستگاه دژکوه و شبکه ۲ مداره برق از‌ایستگاه سَرپَری دهدشت به خروجی شهر سوق یکی از مهمترین پروژه‌های برق‌رسانی در سطح استان بوده که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن با سرعت خوبی تکمیل شد.
محمد مرادی بیان کرد: این طرح که با هدف کاهش نوسانات و ناپایداری برق لنده از سوی برق منطقه‌ای خوزستان اجرایی شد با رویکرد محرومیت زدایی دولت در طی ۲ سال اخیر هم اکنون وارد مدار شد.
وی اظهار کرد: طول این پروژه حدود ۲۰ کیلومتر و با استفاده از فناوری روز و نصب ۲ دستگاه رِیکلَوزر ( کلیدی که برای قطع و وصل اتوماتیک مدار جریان متناوب ساخته شده است و می‌تواند عمل قطع و وصل را برای چندین بار انجام دهد ) عملیاتی شد.
مرادی تصریح کرد: در این طرح ۷۷ دکل خطوط انتقال از‌ایستگاه سرپری تا محل اجرای پروژه‌ایستگاه دژ کوه سوق نصب شد.
وی اضافه کرد: مشکلات نوسانات و ناپایداری‌های شبکه‌های برق‌رسانی در لنده برای سالیان طولانی بطور کامل رفع خواهد شد.
برق پایدار شهرستان لنده وارد مدار شد
فرماندار لنده با اشاره به وضعیت توپوگرافی این شهرستان و مشکلات قطعی برق گفت: بهره‌برداری ازخط دومداره برق دژکوه اقدام عملی دولت در خدمات‌رسانی به مناطق محروم محسوب می‌شود.
جلال دانش بیان کرد: دولت سیزدهم با تخصیص چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال مشکلات افت ولتاژ برق در این شهرستان را برای همیشه برطرف کرد.
وی تأمین برق پایدار خانگی و صنعت را مهمترین مزایای این طرح ملی دانست و تصریح کرد: با اجرای این زمینه حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف فراهم خواهد شد.
دانش اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر تأمین برق پایدار شهر لنده رونق تولید در بخش‌های کشاورزی و صنایع شهرستان افزایش خواهد یافت.
وی گفت: توسعه صنایع کوچک و افزایش‌ایستگاه‌های آبرسانی از رودخانه مارون برای اشتغال و درآمدزایی در اهداف بلند مدت این طرح پیش‌بینی شده است.
دانش تصریح کرد: این طرح با مزیت‌های مختلف مسیر توسعه و تحول اقتصادی منطقه نیز هموار خواهد کرد.
فرماندار لنده گفت: برق شهرستان به شدت ناپایدار بوده و با اجرای این گام اساسی در دولت سیزدهم برق پایدار و بدون مشکلی را خواهند داشت.
به منظور وارد مداراکردن برق از‌ایستگاه دژ کوه برق شهرستان لنده به طور کامل از ساعات ۱۴ تا ۱۶ و ۳۰ قطع خواهد شد.
شهرستان لنده بیش از ۹ هزار مشترک برق دارد.
لنده از سال ۱۳۰۵ به عنوان یکی از بخش‌های مهم شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود و این بخش در سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.
براساس آخرین آمار‌های رسمی ارائه شده از سازمان آمار، وسعت شهرستان لنده ۸۵۰ کیلومتر مربع که یک شهر، چهار شهرک و ۱۰۶ روستا را در خود جای داده است.
جمعیت این شهرستان، ۴۱ هزار نفر ( ۲۱ هزار نفر شهری و ۲۰ هزار نفر روستایی و عشایری) که از شمال به بخش‌های چارؤسا و دیشموک، از جنوب به شهرستان بهبهان، از شرق به دهدشت و از غرب به بهمئی مُنتهی می‌شود.
گرمای هوا در برخی ساعات تابستان به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد که بدلیل مَحصور بودن در بین کوهستان‌های اطراف، این میزان گرما، شرایط سختی را برای مردم منطقه فراهم می‌آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصلح
Romania
چرا نام آقای موحد رو در خبر نیاوردی و حذف کردی ؟ که خودش این پروژه رو به نتیجه رساند.فیلمش هم موجوده و حتما دیدی
Hm
United States
سلام این خبر مربوط به برق منطقه ای خوزستان است لطفا اصلاح و حذف گردد
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1