تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۶۹۱۵۸
کبنا بررسی کرد

کم‌تحرکی شاهینی در قامت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از کجا نشأت می‌گیرد؟

۱۰
۱
کم‌تحرکی شاهینی در قامت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از کجا نشأت می‌گیرد؟
کبنا ؛سازمان عریض و طویل مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولیت‌های متعددی بر عهده دارد. تحقق مطلوب برنامه‌های توسعه، بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه بصورت بلندمدت و کوتاه مدت، نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی، گزارش از پیشرفت برنامه‌ها و ارزیابی آن‌ها از جمله مسئولیت‌های این سازمان استان است که مدتی است ریاست آن در استان کهگیلویه و بویراحمد بر دوش جهانگیر شاهینی گذاشته شده است. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از کارآیی و جایگاه واقعی خود دور افتاده و نقشش را به عنوان مغز و فرمانده دستگاه‌های اجرایی به خوبی ایفا نمی‌کند.  
به گزارش کبنا نیوز، کهگیلویه و بویراحمد استانی است که نیاز به دوندگی، تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری دارد. یقیناً این استان با کار مستمر، جدی و شبانه‌روزی ساخته می‌شود نه با وعده و پُرحرفی و سخن‌های گُنده در جلسات و محافل خصوصی و دورهمی‌های اداری.
 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان عریض و طویلی است و جایگاه ویژه‌ای در نظام اداری استان دارد، به نوعی می‌توان گفت این سازمان مغز و فرمانده دستگاه‌های اجرایی است. همانطوری که در وظایف سازمان آمده، هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی استان را برعهده دارد.
این دستگاه اگر وظایف خود را به خوبی انجام ندهد، دیگر دستگاه‌ها نیز دچار ناکارآمدی می‌شوند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید بر پروژه‌های عمرانی نظارت داشته باشد و گزارش نظارت آن را درباره اینکه اعتبارات استانی، ملی و تملک دارایی به چه شکلی هزینه شده، ارائه کند. اما در این مدت کمترین فعالیت را از این دستگاه می‌بینیم.
در مقایسه این دوره مدیریتی با دوره گذشته، شهابی نسب به شدت در جلسات و برنامه‌های مختلفی حضور داشت، آرشیو اخبار رسانه‌ها در یک سال اخیر به خوبی نشان دهنده میزان فعالیت او بوده است، اما در این دوره، این فعالیت‌ها کمرنگ شده و اگر هم حضوری بوده، اثری نداشته و صرفاً به نظر می‌رسد حضوری بدون پشتوانه علمی، مطالعه و کاربردی بوده است؛ چرا که هر بازدیدی باید یک گره از موانع پیش‌روی پروژه و برنامه‌های توسعه بر دارد.
آنقدر حضور شاهینی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمرنگ است که به نظر می‌رسد هیچ آشنای سطحی با ظرفیت‌های استان ندارد، چه برسد به ریزپروژه‌ها.
پل چهارم بشار که قرار است بار ترافیک را از دوش شهر بردارد، چرا هنوز تکمیل نشده و اندرخم اعتبار مانده است!  پل‌های اول و دوم بشار یاسوج عمرشان پایان یافته و فرسوده شده‌اند، پل سوم نیمه کاره است. این پل‌ها برای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شریان‌های حیاتی هستند، و مشخص نیست که آیا شاهینی در باره این پروژه‌ها می‌داند و اگر می‌داند، چه برنامه‌ای برای تکمیل و نهایی شدن این پروژه‌ها دارد؟  آیا او می‌داند ترافیک یاسوج چه وضعیتی را در مرکز استان ایجاد کرده است، آیا برنامه‌ای برای این مسائل و طرح‌های عمرانی دارد؟ هر چند شاید شاهینی به برکت خودرو و هزینه دولتی برایش چندان مهم نباشد که ترافیک چه بلایی سر مردم می‌آورد.
کم تحرکی شدیدی بر این سازمان حاکم است، در حالی که باید هر روز شاهد فعالیت‌های گسترده در حوزه عمرانی باشیم و اعتبارات کافی به حساب این پروژه‌ها واریز شود، اما این کار به‌خوبی انجام نمی‌گیرد.  اما دو دلیل برای کم تحرکی شاهینی وجود دارد، یا توانایی کار کردن ندارد، یا اینکه انجام کار برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برایش اهمیتی ندارد.
یکی از وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این است که باید مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد ارزیابی قرار دهد، ولی مدیری که خودش پروازی و خانواده‌اش در این استان ساکن نیست، آیا می‌تواند به دیگران خرده‌ای بگیرد؟ پس عدم ارزیابی مدیران نوعی کاهلی و سهل انگاری در وظایف است؟
شاهینی که در ابتدای حضور خود حرف‌های دهان پر کنی میزد و می‌گفت «باید روش‌های جدیدی برای اخذ بودجه و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم، باید هاب ایجاد کنیم»، اما حالا در فعالیت‌های روتین سازمان خود مانده، چه برسد به اینکه بخواهد هاب ایجاد کند و غیره. عمر مدیریت شاهینی در کهگیلویه و بویراحمد به سر می‌آید و آخر هم مشخص نمی‌شود منظور شاهینی از اینکه «باید روش‌های جدیدتری برای اخذ اعتبارات کسب کنیم»، یعنی دقیقاً چه روش‌هایی!؟ 
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیرو‌های انسانی خیلی قوی و توانمندی دارد که بهتر می‌توانستند این سازمان را مدیریت کنند! این گزارش نافی خدمات این سازمان نیست.
در قسمت‌های بعدی گزارش، به بررسی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیشتر پرداخته می‌شود، همچنین سایر دستگاه‌های اقتصادی از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استاندار مقصر است
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
شاهینی مدیری که خودش پروازی و ^در این استان ساکن نیست
Iran, Islamic Republic of
وقتی همه سیاسی شده نتجه کار خواهد بود مدیریت متخصص و کارشناس یک نخبه علمی اگر فضای کشور خودی وغیره خودی کرده نتجه همین است 45 سال در روی یک پاشنه می چرخد مشکلات اقتصادی و معیشت گرانی و تورم فقر بیکاری وتخریب کشور ومردم ونخبه ها سیاسیون و مهاجرت و فرار سرمایه ها ومحرومیت است
سازمان برنامه
Iran, Islamic Republic of
ایشان انگیزه و علاقه ای به کار در این استان‌ندارد. فقط برای رزومه پرکردن اینجا مانده است. %%هم‌اینجا نیستنددر این بیست سال هیچ‌شخصی به این‌ضعیفی من ندیده بودم خدا عاقبت ما را بخیر کند
کارمندبرنامه وبودجه
باسلام خدمت مدیرمحترم،نترس کبنانیوز ،درواقع ایشون درحد و قامت رئیس سازمان نیستند، کسی یا کسانی که بانی حضور ایشون دراین پست بودندواقعا نوعی خیانت به این سازمان وبچه های استان کردند،ضمنا ایشون ازنیروهای دولت روحانی هستندچون اززمانی که فرماندهی سازمان رابرعهده گزفته اندهیچ گونه تغییر وجابجایی درسازمان انجام نداده اند بجز یک مورد ،مدیراداری ومالی که یکی از اقوام نزدیک تاجگردون بود را برداشت وپسرخاله نوروزی رئیس سابق سازمان را جای ایشون گذاشت که بازهم ازنیروهای حامی تاجگردون می باشد
غصه خور ملت
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت کبنانیوز وسپاس از مطالبه گری شما
دراستان بوشهر به هیچ غیربومی اجازه فعالیت در پست های مدیریتی داده می شوند و علنا اعلام میکنند .بحث بومی و غیر بومی به شدت داغ است.اما در استان این طور مشاهده می شود که باید چنین مدیرانی وجود داشته باشند .باعث تاسف است.
مسعود
سلام برسایت شجاع کبنانیوز،جهت اطلاع شما آقای شاهینی بوشهر * تهران *خانواده محترم،پس وقتی ندارد که به مشکلات استان رسیدگی کند؟؟؟؟؟؟
حامد
کبنا فقط یه کلمه نثارت میکنم.همون رو هم لیاقت نداری.حالم ازت بهم میخوره.فقط خفه شو
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی دوباره چه کسی دمتو دیده که داری بلغور میکنی یادت باشه شاهینی از بهترین مدیران استانه اونهایی که بهت خط میدن بساطشون زود جمع میشه نه فکر کنی شاهینی اینجا غریبه وتو وکسانیکه که تورا تغذیه میکنند اشتباه فکر میکنید چون باج بهتون نمیده اقای استاندار باید دور وبرش خوب پایش کنه ونگذاره مدیران کار ازموده توسط عده ای سود جو بخاطر منافع شخصی خودشون بهش فشار بیارن کبنا اگر این کامنت نگذاری معلومه که........
Iran, Islamic Republic of
بعضی خودشان هم میدانند که کارآمدی ودانایی تخصصی آن مدیریت رااصلا ندارند وفقط برای رزمه کاری به این سمتها ومدیریتها میروند ومنصوب میشوند
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1