تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۶۸۹۹۴
 معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پس از ۶ سال وقفه؛ توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۰
پس از ۶ سال وقفه؛ توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از ۶ سال وقفه در توزیع شیر مدارس این استان، امروز سه شنبه همزمان با سایر نقاط کشور توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی استان آغاز شد.
به گزارش کبنا، ایمان سبحانی نژاد روز سه شنبه در حاشیه این آئین در مدرسه ابتدایی دولتی اسما در یاسوج، اظهار کرد: امسال سال تحصیلی دانش‌آموزان با خبر خوش توزیع شیر در مدارس آغاز شد و طبق وعده رئیس جمهور قرار شد پس از چند سال وقفه شیر رایگان در مدارس دولتی ابتدایی استان های مختلف کشور توزیع شود.
وی افزود: تعداد ۷۲ هزار دانش آموز ابتدایی و پرسنل آن ها جامعه تحت پوشش این مهم هستند که به صورت ۲ روز در هفته شیر به صورت رایگان بین آن ها توزیع خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توزیع شیر در مقطع ابتدایی استان در شهرها و روستاهای مختلف آن از امروز شانزدهم آبان ماه آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.
سبحانی نژاد ابراز کرد: توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار دو بار در هفته یکی از گام های مثبت دولت در جهت توجه به سلامتی و تغذیه دانش آموزان است.
وی تصریح کرد: شیر، غذایی کامل و دارای آب، چربی، کلسیم و ویتامین‌های مختلف است و باید در برنامه غذایی روزانه هر فرد قرار گیرد.
به گزارش کبنا، پس از ۶ سال وقفه در توزیع شیر مدارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه اول مهر، در حاشیه مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی اعلام کرد که امسال توزیع شیر در مدارس آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در مدارس زیادی شیر توزیع کنیم تا بدین ترتیب نسبت به مسئله جسمی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
پس از ۶ سال وقفه؛ توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
رییس‌جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی، خبر خوش توزیع شیر در مدارس به منظور حفظ سلامت جسمانی دانش‌آموزان را در حالی اعلام کرد که این اقدام مهم از سال ۹۶ متوقف شده است.
ماجرای توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال ۷۹ آغاز شد و براساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در نهایت در سال ۹۶ به بهانه کمبود منابع اعتباری، این طرح متوقف شد.
این توقف درحالی صورت گرفت که کارشناسان تغذیه و مسئولان حوزه آموزش و سلامت معتقدند که شیر می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان را تامین کند و اصرار دارند تا فرهنگ سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان انجام شود.
براساس این ضرورت، کارشناسان و مطالبه‌گران حوزه تعلیم و تربیت هر ساله موضوع توزیع شیر در مدارس سراسر کشور را به عنوان یک دغدغه‌ جدی مورد توجه قرار داده‌اند و از مسئولان آموزش و پرورش درخواست مجدد توزیع شیر در مدارس سراسر کشور را داشتند تا در نهایت این اقدام مهم در دولت سیزدهم با اعلام رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دوباره کلید خورد.
بر اساس این تصویب نامه، وزارت آموزش و پرورش مکلف است شیر رایگان میان دانش‌آموزان ابتدایی (اول تا ششم) را به صورت ۲ روز در هفته و تا سقف ۷۵ روز در هر سال تحصیلی تا اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوطه اجرایی کند.
سازمان هدفمندی یارانه ها نیز مکلف شد تا با وزارت آموزش و پرورش برای انعقاد قرارداد اجرایی شدن این مصوبه همکاری کرده و اعتبارات مربوطه را به این وزارتخانه تخصیص دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
1