تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۴۶۸۷۷۰
در نشست جهان‌فکری متفکران مسلمان مطرح شد

آیت‌الله ملک‌حسینی: عدم خودشناسی از فاجعه‌های عصر حاضر است / هرگز آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) مردم‌مدار نبود

۱
آیت‌الله ملک‌حسینی: عدم خودشناسی از فاجعه‌های عصر حاضر است / هرگز آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) مردم‌مدار نبود
کبنا ؛نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: من فکر می‌کنم عدم خودشناسی یکی از فاجعه‌های عصر حاضر است.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (چهارشنبه 10 آبان ماه 1402) به‌مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی نشست جهان‌فکری متفکران مسلمان (حضرت آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی(ره)) با حضور نماینده ولی ققیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، روحانیون، مدیران، فرماندار شهرستان بویراحمد، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این آئین حضرت آیت الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از سخنرانان، اظهار داشت: حقاً از بیان عزیزان استفاده کردم، منصفانه می‌گویم، در بعضی از صحبت‌ها، زاویه‌‌های نو باز شد و اجازه یافتم تا به برخی از ابعاد آن شخصیت که برای خودم مخفی بود، فکر کنم.
وی در ادامه مهمترین ویژگی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) را خودشناسی عنوان کرد و گفت: مرحوم آیت الله ملک‌حسینی (ره) خود را شناخته بود. این اولین گامی هست که هر انسان می‌تواند به سوی تعالی بردارد. غفلت و نشناختن خود اوهام وجودی است. 
نشتاختن یک اوهام وجودی است. پس هر انسانی که خود را شناخته باشد، سیر و تکامل او مثبت خواهد بود.
آیت‌‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در ادامه تاکید کرد: شناخت خود امر بسیار مهمی است. شناخت ظرفیت خود از کودکی لطفی بود که خداوند متعال به مرحوم آیت‌الله داشت. خیلی از این نعمت محروم هستند.
           
وی افزود: امروز بسیاری از بچه‌های ما از این مسئله محروم هستند. طفلک‌ها مقصر نیستند، اگر آنها را به خودشان متوجه می‌ساختند، بسیاری از آنها به لحاظ نبوغ از نوابع فردای جامعه بودند. من فکر می‌کنم این یکی از فاجعه‌های عصر حاضر است.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: انسانی که خود را شناخت و قرار است به سوی حقیقتی که امام معصوم، امام موسی بن جعفر فرمود؛ اولین معرفت، معرفت الهی است. انسان وقتی خودش را شناخت، اینک نوبت این است که خدایش را بشناسد.
آیت‌الله ملک‌حسینی ابراز کرد: انسان با آنچه که در فطرت او نهاده شده و به آنچه می‌اندیشد و اندیشه‌ها را به دست می‌آورد، سیر را طی می‌کند.
وی افزود: سخن از مردم‌داری آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی(ره) خوب بود، اما سخن از مردم‌مدار نه. هرگز آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) مردم‌مدار نبود. مردم‌داری با مردم‌مداری متفاوت است. اگر انسان، مدار احساس و اندیشه‌های او مردم باشد، رضا و ثقت انسان در او نقش پیدا می‌کند. اما اگر انسان در نگاه او کسانی باشد که باید به آنها خدمت کند؛ هم در عرصه دین‌شان و دنیای‌شان، و خدا مدار و اندیشه آنها باشد، رخ می‌دهد برای انسان که در طول تاریخ برای علمای بزرگ ما اتفاق افتاد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
فایل های مرتبط
1