تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۶۸۲۸۲
در نشست روشنفکر با وزیر نیرو صورت پذیرفت

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به دهستان سادات محمودی و لوداب

۰
نشست روشنفکر با وزیر نیرو / اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به دهستان سادات محمودی و لوداب
کبنا ؛نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع آبرسانی لوداب و دهستان چین و ۲۰ میلیارد تومان به آبرسانی سادات محمودی خبر داد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با وزیر نیرو و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
روشنفکر در این دیدار به مسائل و مشکلات موجود در حوزه آبرسانی به مناطق روستایی در شهرستان‌های دنا و بویراحمد پرداخت و گفت: با آنکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ده درصد از آب‌های روان کشور و از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان آب حوزه کارون است اما اغلب روستا‌ها و حتی مناطق شهری استان با تنش آبی مواجه هستند.
وی افزود: اغلب روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم دسترسی به آب مجبور به ترک روستا‌ها و روی آوردن به مناطق حاشیه‌ای شهر شده‌اند و اگر چاره‌ای از طرف متولیان‌اندیشیده نشود، بسیاری از روستا‌ها خالی از سکنه خواهند شد.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه داده‌است، اما جای گلایه و نگرانی است که بسیاری از مناطق استانی که ده درصد از روان‌آب‌های کشور را دارا است تنش آبی مردم را آزار می‌دهد.
وی افزود: دهستان سادات محمودی که قابلیت تبدیل شدن به بخش را دارد با فاصله اندک از رودخانه بشار با تنش آبی مواجه است و دستگاه متولی آب و فاضلاب نبود اعتبارات را دلیل عدم رفع مشکل عنوان می‌کند.
روشنفکر تصریح کرد: مجتمع آبرسانی به بخش  لوداب و دهستان چین نیز چندسال پیش آغاز بکار کرده‌است و همچنان هزاران خانوار در این مناطق چشم انتظار رسیدن آب از چشمه‌ساران میان‌تنگان هستند.
وی دلیل به درازا کشیده شدن آبرسانی به لوداب را نبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: مردم ولایتمدار این خطه از مسئولان نظام انتظار و توقع توجه و حمایت دارند.
وزیر نیرو در این دیدار ضمن تقدیر از دغدغه‌های نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مجتمع آبرسانی لوداب و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به آبرسانی دهستان سادات محمودی اختصاص داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1