کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست روشنفکر با وزیر نیرو صورت پذیرفت

نشست روشنفکر با وزیر نیرو / اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به دهستان سادات محمودی و لوداب

27 مهر 1402 ساعت 12:09

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع آبرسانی لوداب و دهستان چین و ۲۰ میلیارد تومان به آبرسانی سادات محمودی خبر داد.


نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع آبرسانی لوداب و دهستان چین و ۲۰ میلیارد تومان به آبرسانی سادات محمودی خبر داد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با وزیر نیرو و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
روشنفکر در این دیدار به مسائل و مشکلات موجود در حوزه آبرسانی به مناطق روستایی در شهرستان‌های دنا و بویراحمد پرداخت و گفت: با آنکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ده درصد از آب‌های روان کشور و از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان آب حوزه کارون است اما اغلب روستا‌ها و حتی مناطق شهری استان با تنش آبی مواجه هستند.
وی افزود: اغلب روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم دسترسی به آب مجبور به ترک روستا‌ها و روی آوردن به مناطق حاشیه‌ای شهر شده‌اند و اگر چاره‌ای از طرف متولیان‌اندیشیده نشود، بسیاری از روستا‌ها خالی از سکنه خواهند شد.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه داده‌است، اما جای گلایه و نگرانی است که بسیاری از مناطق استانی که ده درصد از روان‌آب‌های کشور را دارا است تنش آبی مردم را آزار می‌دهد.
وی افزود: دهستان سادات محمودی که قابلیت تبدیل شدن به بخش را دارد با فاصله اندک از رودخانه بشار با تنش آبی مواجه است و دستگاه متولی آب و فاضلاب نبود اعتبارات را دلیل عدم رفع مشکل عنوان می‌کند.
روشنفکر تصریح کرد: مجتمع آبرسانی به بخش  لوداب و دهستان چین نیز چندسال پیش آغاز بکار کرده‌است و همچنان هزاران خانوار در این مناطق چشم انتظار رسیدن آب از چشمه‌ساران میان‌تنگان هستند.
وی دلیل به درازا کشیده شدن آبرسانی به لوداب را نبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: مردم ولایتمدار این خطه از مسئولان نظام انتظار و توقع توجه و حمایت دارند.
وزیر نیرو در این دیدار ضمن تقدیر از دغدغه‌های نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مجتمع آبرسانی لوداب و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به آبرسانی دهستان سادات محمودی اختصاص داده می‌شود.


کد مطلب: 468282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468282/نشست-روشنفکر-وزیر-نیرو-اختصاص-۵۰-میلیارد-تومان-آبرسانی-دهستان-سادات-محمودی-لوداب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1