تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۶۷۸۷۴
اولین نشست رسمی سد آبریز کلید خورد

شعله ساخت احداث سد آبریز روشن شد / معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: همگی متفق القول هستیم

۰
شعله ساخت احداث سد آبریز روشن شد / معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: همگی متفق القول هستیم
کبنا ؛سد آبریز مطالبه جدی مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ است و این موضوع به شدت از سوی مسوولان، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی از مسوولان کشوری درخواست شده تا جایی که سید ابراهیم رئیسی_ رئیس جمهور ایران_ در سفر به کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر جا رفتیم این سد را از ما مطالبه کردند. ساختن سد آبریز بیش از همه مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد از آن منتفع می‌شوند.
در صورتی که سد آبریز احداث شود، زمین‌های کشاورزی شهرستان کهگیلویه و بویراحمد آباد می‌شوند و کشاورزی در آن رونق می‌گیرد. در صورتی که آب به این زمین‌ها برسد زندگی این مردم محروم از این رو به آن رو خواهد شد.
سد آبریز تنها سدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که مردم استان به صورت ۱۰۰ درصدی از آن منتفع می‌شوند چرا که بقیه سد‌ها نفع کمی از آن‌ها به استان می‌رسد.
نخستین جلسه کاربردی و عملیاتی سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی و با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد. البته بدون حضور فعالان اجتماعی و زیست محیطی و نمایندگان مردم.
در این نشست علی‌محمد روستا_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: ما و همه مردم استان پیگیر جدی ساخت این سد هستیم چرا که با ساختن آن بسیاری از مشکلات مردم در زمینه اشتغال برطرف خواهد شد و کمک بزرگی به تولید در کشور خواهیم کرد.
معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز مدیران ارشد اجرایی استان و کسانی که با این سد سر و کار دارند در این نشست حضور پیدا کردند سدی که بیشتر مجوز‌های آن صادر شده و هیچ مشکلی برای مردم و طبیعت ندارد.
وی با مقایسه سد آبریز و سد خرسان ۳ گفت: در سد خرسان ۸ هزار نفر آواره می‌شوند ده‌ها روستا زیر آب ‌می‌روند قبرستان تاریخی ایلامی‌ها از بین خواهد رفت مشکلات زیادی ایجاد می‌شود اما سد آبریز هیچ گونه مشکلی برای مردم و طبیعت و میراث فرهنگی نخواهد داشت.
این مسئول با بیان اینکه همگی متفق القول هستیم که این سد ساخته شود گفت: در سد‌هایی مانند چمشیر و سد تنگ سرخ معارضین بسیاری وجود داشتند اما در سد آبریز کمترین معارض ممکن را داریم و از این حیث کار بسیار ساده‌ای برای ساخت این سد خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1