تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۴۶۶۵۰۳
در خطبه های نماز جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

اربعین حسینی از نگاه امام جمعه کبگیان

۵
۳
اربعین حسینی از نگاه امام جمعه کبگیان
کبنا ؛امام جمعه موقت کبگیان گفت: اجر آن‌هایی که رفتند تا اربعین در کربلا بمانند، با جاماندگانی که در برگزاری اربعین حسینی در شهر دیارشان تلاش می‌کنند برابر است.

به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سیدعلی اکرمیان_ امام جمعه موقت کبگیان_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی (۱۰ شهریور ۱۴۰۲ چیتاب)، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به موضوع ارتباط و تأثیر آن در سیر تعاملی زندگی بشر گفت: برقراری ارتباط مؤثر یکی از اصلی‌ترین ارکان زندگی اجتماعی است.
وی خود برتربینی، مسخره و تحقیر کردن دیگران، را از عوامل قطع ارتباط برشمرد و تصریح کرد: قطع همیشگی ارتباط با افراد یك نوع ضعف رفتاری محسوب می‌شود و نباید به این كار ادامه داد.  
امام جمعه موقت کبگیان در فراز دوم از خطبه‌های این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت ریسعلی دلواری نیز گفت: آن شیر میدان اگرچه سواد و معلومات كافی نداشت، اما پاكی و سرشت و صفات حمیده او زبانزد اطرافیان بود و همیشه با مشاوره مراجع وارد میدان مبارزه می‌شد.  
وی با اذعان به اینکه او در عصر مشروطیت، جوانی ۲۴ ساله، بلند همت، شجاع، در صدق و صفا كم مثل و در حب وطن و توكل به خدا، زبانزد بود خاطرنشان کرد: جوانان دهه امروزی ما باید در مدار شناخت چنین مردان بزرگوار و استکبار ستیز و متعصب به وطنی با خودآگاهی کامل دچار تفهیم صیانت از وطن قرار بگیرند.  
سیدعلی اکرمیان با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری جلب رضای الهی و کار برای مردم را دو ویژگی اساسی دولت برشمرد و افزود: کسانیکه در قالب مسئولیت، با جهت‌گیری الهی و انقلابی، کار برای مردم را عامل جلب رضای الهی بدانند، می‌توانند بصورت جهادی تورم را با رشد تولید در صدر توجهات خودشان قرار دهند.  
امام جمعه موقت چیتاب، عملکرد دولت انقلابی را در هجمه‌های متعدد داخلی و خارجی، و فشار‌های ناشی از افزایش تحاریم و تخریب غول‌های رسانه‌ای جهان در فضا‌های متعدد مجازی و بین‌المللی قابل تحسین برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن با القاء حس بدبینی و بی‌اعتمادی در کمرنگ جلوه دادن خدمات دولت به دنبال تزریق یَأس بین مردم در شرایط فعلی است فلذا شما بزرگواران با نظارت بر بازار، از تشدید فشار بر گرده مردم در خواستگاه دشمن جلوگیری کنید.  
وی در ادامه با اذعان به اینکه نباید به جنجال‌های گروه‌های فشار توجه کرد بلکه با توکل به خدا گام‌ها را محکم و با پیگیری کامل برداشت اظهار‌امیدواری کرد: ان شاء الله موفقیت‌های دولت در مدت باقیمانده از مسئولیت، مضاعف باشد.  
این خطیب موقت با اشاره به اسناد همکاری متعدد و طولانی مدت دولت با بعضی از کشور‌ها، به نتیجه رساندن این اسناد و توافقات را ضروری دانست و گفت: تفاهم‌ها و توافقها نباید صرفاً روی کاغذ باقی بماند بلکه باید در میدان و منجر به عمل باشند.  
حجت الاسلام اکرمیان در پایان خطبه‌های این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، صبغه بین‌المللی، حرکت فرامذهبی، پیام وحدت، آثار سیاسی، بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی مشبه به ابر رسانه مکتب بی‌نظیر اخلاق و انسانیت را از خصایص منحصر به فرد این تجمع جهانی برشمرد و گفت: امام حسین با شهادت خویش جامعه را از باتلاق غرق شدن نجات داد و امروزه طرفدارانش با تجمع بزرگ اربعین زمینه ساز لبیک به منجی عالم بشریت جهت ر‌هایی جهان از یوغ ظلم و ستم استکبار و استعمار است.
وی درپایان برگزاری مراسم اربعین را یک تکلیف همگانی برشمرد و تصریح کرد: اجر آن‌هایی که رفتند تا اربعین در کربلا بمانند، با جاماندگانی که در برگزاری اربعین حسینی در شهر دیارشان تلاش می‌کنند برابر است.

-------------------------------------
خـبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

پوری
Iran, Islamic Republic of
حاجی حالت خوشه
خدایی دولت عملکردش چیه؟
امین
Iran, Islamic Republic of
عملکرد این دولت همانند عملکرد استادارشه
ساعدی
Iran, Islamic Republic of
ابراهیم رئیسی اولین رئیس جمهور تک دوره ای خواهددبود
عظیمه
Iran, Islamic Republic of
آقای خبرنگار هنوز هم دست از تعاریف تمجید این دولت بی عملکرد نمی کشی؟
سید
Iran, Islamic Republic of
حاج آفا سلام
وضعیت معیشت مردم قدرت خرید مردم، بارار رهاشده بی صحاب را ببینید و درک کنید، بعد بیائید درباره ابن دولت بی در و پیکر اظهار نظر کنید.
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شیوه جدیدی از تطهیر طالبان در حال رایج شدن در کشورمان از ...
طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه گانه که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده بود بار دیگر ...
1