تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۴۶۵۸۲۹
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلات فراوان دارند

۲
۰
مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلات فراوان دارند
کبنا ؛مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می‌کنند و یکی از اولویت‌های این اداره کل جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.
«علی رحیمی انور» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته این اداره موظف به شناسایی این تعداد دانش‌آموز بود اما اکنون فهرست این افراد بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش عشایر استان ارائه می‌شود و این دانش‌آموزان در هر نقطه‌ای از استان جذب مدارس می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مدارس عشایری استان در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلات عدیده‌ای دارند اظهار کرد: در حوزه فضای آموزشی مناسب و لوازم التحریر نیازمند توجه خیران هستیم.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۲۵ مدرسه عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مدرسه در مناطق سخت گذر عشایری قرار گرفته و جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها بین یک تا پنج نفر دانش‌آموز است و از تجیهزاتی چون لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتر در کلاس درس بی‌بهره هستند.
رحیمی انور بیان کرد: همچنین این استان ۴۲ مدرسه چادری دارد که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ حدود ۳۵ تخته چادر نو در مدارس عشایری استان توزیع شد.
وی ادامه داد: حدود۱۷۰ دانش‌آموز عشایری استان در مقاطع ابتدایی با ۴۰ معلم در ۴۰ مدرسه عشایری سیار تحصیل می‌کنند و مابقی دانش‌آموزان در مدارس عشایری ثابت هستند.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دانش‌آموزان عشایر به دلیل کوچرو بودن مجبورند در چادر تحصیل کنند و این اداره تمام تلاش خود را به کار بسته که این دانش‌آموزان کمی و کاستی نداشته باشند.
رحیمی انور ادامه داد: خدمات بسیاری در طول یک سال اخیر در مدارس عشایری استان انجام گرفته برای نمونه ۲ چمن مصنوعی برای اولین بار در محور آموزش و پرورش عشایر به بهره‌برداری رسید.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفت مدرسه عشایری «۲ کلاسه و ۱ کلاسه» تا مهر ماه در استان افتتاح می‌شود که ۲ مورد در زیلایی، سه مورد در جلیل و ۲ مورد در شهرستان رستم هستند.
وی از افتتاح هنرستان شبانه روزی عشایر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این هنرستان ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش از تمام مناطق استان دارد و چهار رشته تحصیلی در این هنرستان آموزش داده می‌شود.
رحیمی انور ابراز کرد: ۵۲۱ معلم عشایری در استان هستند و هم اینک نیز ساماندهی این معلمان برای سال تحصیلی جدید انجام گرفته است و در این مدت هم رسیدگی به پرونده رتبه‌بندی ۵۱۳ معلم عشایری نیز در استان صورت گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد:‌ بیش از پنج هزار ردیف ابلاغی بر حسب ساعت آموزشی برای ۵٠۱ پرسنل در سامانه جامع نیروی انسانی و همچنین ۸۴ ردیف غیر ابلاغی به ثبت رسید.
وی عنوان کرد: برای ۲۱٠ مدرسه درخواست‌شناسه ملی برای هویت بخشی انجام گرفته و قریب به ۱٠٠ درصد این مدارس ثبت‌شناسه شد.
در یکی از مدرسه شبانه روزی دخترانه "سرآبتاوه" یاسوج، ۲۲۰ دختر در متوسطه اول، دوم و فنی حرفه‌ای تحصیل می‌کنند و در هنرستان شبانه روزی "گنجه ای" یاسوج ۲۱۰ پسر در آنجا تحصیل می‌کنند. از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام .عنوان مدیر کل اشتباه است.مدیر اموزش پرورش عشایر صحیح است
Iran, Islamic Republic of
خیرین زیاد تبلت کمک میکنن
کجا رفتن تبلتها
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1