تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۶۵۵۷۲
دلخوری سرمایه‌گذاران از عملکرد سکه طرح قدیم؛

کدام سکه برنده ماراتن قیمت هفته دوم مرداد شد؟ / کام سکه‌بازان شیرین شد / نگاه بازار سرمایه به شایعات

۰
کدام سکه برنده ماراتن قیمت هفته دوم مرداد شد؟
کبنا ؛قیمت دلار که در پایان هفته اول مرداد تا ۴۸ هزار و ۸۹۹ تومان پایین آمده بود، با استفاده از تعطیلات غیرمنتظره چهارشنبه و پنجشنبه موفق شد خود را به پله ۵۰ هزار و ۷۰ تومان برساند. قیمت دلار در هفته دوم مرداد ۲.۴ درصد افزایش پیدا کرد.
به‌گزارش کبنا؛ طلا همین رویه را در پیش گرفت و با رشد ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومانی به‌ازای هر گرم، بازدهی ۲.۵ درصدی را از خود به‌جا گذاشت. سرمایه‌گذاران سکه که در هفته‌های قبل مدام اخبار بد و ناامیدکننده دریافت می‌کردند، در نتیجه این اتفاق کمی قوت قلب گرفتند. اغلب سکه‌های طلا از جمله سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بین چهار تا هفت درصد رشد قیمت را تجربه کردند. فقط سکه تمام بهار طرح قدیم است که رشد ۱.۵ درصدی را تجربه می‌کند، اما به هر حال بازار سکه در پایان هفته دوم مرداد به‌طور کامل لباس سبز بر تن کرد.
بیشتر بدانید | رشد حدود دو تا ۲.۵ درصدی قیمت دلار و طلا ۱۸ عیار، در بازار سکه اثر عمیق‌تری از خود برجا گذاشت. ربع سکه با هفت درصد، نیم‌سکه با پنج درصد و سکه امامی با ۴.۶ درصد رتبه‌های اول تا سوم بیشتری بازدهی هفتگی را تجربه کردند
قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد روی پله ۲۹ هزار و ۶۵۱ تومان ایستاد. این عدد حداقل یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه چهارم مرداد بیشتر است و نشان می‌دهد قیمت سکه امامی در پایان هفته دوم مرداد نسبت به هفته اول مرداد، ۴.۶ درصد گران شده است.
قیمت سکه امامی در روز چهارم مرداد معادل ۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان بود. با شروع معاملات هفته دوم مرداد، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۲۸ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان رسید. یک روز بعد بازار نشان داد اشتهای زیادی برای رشد قیمت ندارد و سکه امامی ۳۰۰ هزار تومن ارزان شد. ولی همزمان با اعلام تعطیلی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه به علت موج گرما، ورق بازار سکه برگشت تا قیمت سکه در روز سه‌شنبه دهم مرداد به ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان برسد.
سکه نیم بهار آزادی و سکه گرمی هم‌پای سکه امامی پیش رفته‌اند. قیمت نیم سکه در پایان معاملات هفته دوم مرداد روی ۱۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان آرام گرفت. قیمت همین سکه در پایان معاملات هفته اول مرداد ۱۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود. قیمت سکه نیم بهار آزادی به این ترتیب با رشد ۴.۹۱ درصدی روبرو شد.

لباس سبز بر تن بازار سکه/ کدام سکه برنده ماراتن قیمت هفته دوم مرداد شد؟
هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رشد، موفق به ثبت بازدهی ۲.۵ درصدی شد

قیمت سکه گرمی در هفته قبل چهار درصد رشد کرد و از شش میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به شش میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. سرمایه‌گذارانی که دارایی خود را به سکه گرمی تبدیل کرده‌اند به این ترتیب در عرض یک‌هفته با ۲۵۰ هزار تومان سود روبرو شدند.
ربع سکه بیشترین میزان بازدهی را از خود به‌جا گذاشته است. وقتی معاملات هفته اول مرداد به پایان می‌رسید ربع سکه روی جایگاه ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قرار داشت، اما قیمت سکه ربع بهار آزادی در پایان معاملات رسمی هفته دوم مرداد تا ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان پیش رفت تا با ثبت افزایش ۷۵۰ تومان، بازدهی معادل ۷.۳۲ درصد را رقم بزند.
بیشتر بدانید | سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با وجود ترک جایگاه ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومانی و صعود به پله ۲۶ هزار و ۱۹۹ تومانی که از ۳۹۸ هزار تومان افزایش قیمت حکایت دارد، نهایتا بازدهی ۱.۵ درصدی را از خود به جا گذاشت. بازدهی ربع سکه تقریبا پنج برابر بود
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با وجود رشد ۳۹۸ هزار تومانی در همین بازه زمانی، به‌خاطر بازدهی ۱.۵ درصدی در قعر جدول بازدهی سرمایه‌گذاری انواع سکه طلا قرار می‌گیرد. سکه طرح قدیم روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۲۶ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان معامله شد در حالی که در آخرین روز معاملاتی هفته اول مرداد می‌توانستید آن را ۲۵ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بخرید.
دلار و طلا مهمترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت سکه در هفته دوم مرداد بودند. قیمت دلار در جریان معاملات هفته دوم مرداد هزار و ۱۷۱ تومان یعنی معادل ۲.۳۹ درصد رشد کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز از دو میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان تا دو میلیون و ۳۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان پیش رفت تا با ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رشد، موفق به ثبت بازدهی ۲.۵ درصدی شده باشد.
 
تغییر قیمت دلار، طلا و انواع سکه در هفته دوم مرداد
نوع سرمایه‌گذاری  هفته اول مرداد هفته دوم مرداد میزان افزایش قیمت درصد رشد قیمت
دلار ۴۸ هزار و ۸۹۹ ۵۰ هزار و ۷۰ هزار و ۱۷۱ ۲.۳۹ درصد
طلا ۱۸ عیار (گرم) دو میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۰۰ دو میلیون و ۳۹۱ هزار و ۸۰۰ ۵۸ هزار و ۹۰۰ ۲.۵۲ درصد
سکه امامی ۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار یک میلیون و ۳۳۰ هزار ۴.۶۶ درصد
سکه تمام قدیم ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار ۲۶ میلیون و ۱۹۹ هزار ۳۹۸ هزار ۱.۵۴ درصد
نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۷۰ هزار ۱۶ میلیون و ۲۰ هزار ۷۵۰ هزار ۴.۹۱ درصد
ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار ۷۵۰ هزار ۷.۳۲ درصد
سکه گرمی شش میلیون و ۱۷۰ هزار شش میلیون و ۴۲۰ هزار ۲۵۰ هزار ۴.۰۵ درصد


هیجانات افزایشی در هفته‌ای که گذشت نیز گریبانگیر بازار ارز و طلا بود. در شرایطی که بازار سرمایه در حفظ سرمایه مردم ناموفق بوده و در هفته گذشته خروج پول از بازار سرمایه ادامه داشت، بازار ارز و طلا با افزایش تقاضا و ورد پول مواجه شد و کام معامله‌گران این بازار شیرین شد.
قیمت دلار تهران در هفته گذشته در سایه تصویب دو طرح ضد ایرانی در کنگره آمریکا، افزایش تنش‌ها میان بانک مرکزی و کانون صرافان و اعلام انحلال این کانون، شکایت ایران از کره جنوبی و افزایش تنش‌ها در خلیج فارس، افزایش یافت. در چنین شرایطی هیجانات افزایشی در بازار ارز مانع اثرگذاری خبر انتقال منابع ایران از عراق به عمان و انجام مذاکرات توسط علی باقری بر قیمت دلار شد.
دلار در هفته گذشته بازدهی ۲.۴ درصدی را کسب کرد ولی ربع سکه با بازدهی ۶.۴ درصدی شرایط بهتری را برای صاحبان خود رقم زد.
دلار در شرایطی روند صعودی به خود گرفته که بازارساز از کانال درهم امارات در حال کنترل بازار ارز است و به‌خاطر کنترل بازارساز، حباب آن پس از کاهش و با فاصله از میانگین هزار تومانی در بازه شش ماهه، برای دومین هفته متوالی در کانال ۴۰۰ تومانی تثبیت شده است.
دلار از مثلث خارج شد
بررسی تکنیکالی دلار نشان می‌دهد که اسکناس آمریکایی توانسته با یک کندل بلند از خط مقاومتی مثلثی که در آن محصور شده بود، خارج شود. اسکناس آمریکایی در حالی وارد فضای ابر کومو شده که حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومانی همچنان می‌تواند حامی آن در صورت اصلاح باشد، ولی اگر سیگنال صعودی اندیکاتور مکدی کارگر باشد، مقاومت‌های نیمه کانال 50 هزار تومانی و نیمه کانال ۵۱ هزار تومانی در برابر دلار قرار گرفته است.
حباب سکه خریداران را پس می‌زند؟
در شرایطی که اونس طلا روند نزولی داشت، سکه امامی با اهرم دلار توانست رشد کند ولی عجله خریداران در این بازار منجر به افزایش حباب سکه شد. حباب سکه در روز سه‌شنبه از میانگین هفتگی، ماهانه و سه ماهه فراتر رفت و خود را به میانگین شش ماهه رساند که نشان می‌دهد در کوتاه‌مدت از روند نزولی خارج شده است ولی با توجه به کاهش ارزش اونس در ادامه هفته، حباب سکه بالاتر رفته که ممکن است باعث عقب‌نشینی خریداران شود.
سکه امامی خط مقاومتی در اندیکاتور آر اس آی را شکسته است و محدوده ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا محدوده ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مقاومت خط روند صعودی سکه است که پیش‌تر آن را از دست داده بود.‌
امید معامله‌گران سهام به شایعات
شاخص کل در روز سه‌شنبه رشد کرد و خود را در مرز ورود به کانال دو‌ میلیونی قرار داد. اگرچه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل، ارزش معاملات خرد بالا رفت ولی همچنان برای ایجاد یک روند صعودی قدرتمند ضعیف است. شایعاتی در میان معامله‌گران دست به دست می‌شود که در بهبود وضع شاخص بی‌تاثیر نیست. موج شایعاتی که هر از گاهی در بازار سرمایه می پیچد و شرایط را برای سهامداران کمی بهتر می‌کند، در بهبود وضعیت بازار سرمایه بی‌تاثیر نیست. این روزها هم دو احتمال در گوشه ذهن معامله‌گران و تحلیل‌گران امید به رشد دوباره را زنده نگه داشته است؛ عرضه دوباره خودرو در بورس کالا و شایعاتی که درمورد احتمال افزایش قیمت بنزین هر از گاهی دست به دست می‌شود و البته تاکنون تکذیب شده، مواردی است که تحلیلگران برای رشد دوباره بدان امید دارند. شاخص گروه خودرو در محدوده حمایتی مهمی است که در صورت افزایش تقاضا می‌تواند تا مقاومت محدوده ۳۰۸ هزار واحدی رشد کند. در غیر اینصورت حمایت محدوده ۲۸۸ هزار واحدی را پیش رو دارد.
شاخص گروه فرآورده‌های نفتی هم در ساعات پایانی روز سه‌شنبه با یک رنج مثبت مواجه شد و سهام شبندر حتی تا صف خرید پیشروی کرد. شاخص فرآورده‌های نفتی هم پس از آنکه حمایت مهم محدوده ۳۸ درصدی فیبوناچی را از دست داد، در حال پولبک به آن است که برای صعودی شدن باید با افزایش حجم معاملات و ورود پول مواجه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1