تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۶۵۴۳۳

(ویدئو) جنجال گوشت سگ در کره‌جنوبی

۱
۰
(ویدئو) جنجال گوشت سگ در کره‌جنوبی
کبنا ؛ وقتی کیم جونگ کیل به قفس‌های زنگ زده حیوانات بزرگ و مو کوتاهی که او برای گوشت آن‌ها می‌فروشد، نزدیک می‌شود، سگ‌ها پارس می‌کنند و خیره می‌شوند. کیم دری را باز می‌کند و گردن و سینه یک سگ را نوازش می‌کند.
      

به گزارش کبنا، کیم می‌گوید که به مزرعه گوشت سگ خود که ۲۷ سال از خانواده‌اش حمایت می‌کرده افتخار می‌کند، اما از تلاش‌های رو به رشد سیاستمداران و فعالان برای غیرقانونی کردن این تجارت ناراحت است.
این شهروند ۵۷ ساله کره‌ای در مصاحبه‌ای در مزرعه خود در شهر پیونگ تاک، درست در جنوب سئول، گفت: من کاملا با این اقدامات مخالفم و ما تمام امکانات خود را برای مقاومت در برابر آن بسیج خواهیم کرد.
مصرف گوشت سگ در شبه جزیره کره قرن‌ها قدمت دارد. در کره جنوبی نه به صراحت ممنوع و نه قانونی شده است، اما افراد بیشتری خواهان ممنوعیت آن هستند.
افزایش آگاهی عمومی در مورد حقوق حیوانات و نگرانی‌ها در مورد وجهه بین المللی کره جنوبی وجود دارد. کمپین ضد گوشت سگ اخیراً زمانی که بانوی اول کره جنوبی حمایت خود را از ممنوعیت اعلام کرد و دو قانونگذار لایحه‌هایی برای حذف تجارت گوشت سگ ارائه کردند، رونق زیادی گرفت.
چشم انداز تصویب قانون ضد گوشت سگ به دلیل اعتراضات کشاورزان، صاحبان رستوران‌ها و سایر دست اندرکاران صنعت گوشت سگ نامشخص است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک سوم مردم کره جنوبی با چنین ممنوعیتی مخالف هستند، اگرچه بیشتر مردم دیگر گوشت سگ نمی‌خورند.
سگ‌ها در چین، ویتنام، اندونزی، کره شمالی و برخی از کشور‌های آفریقایی از جمله غنا، کامرون، کنگو و نیجریه نیز خورده می‌شوند.
صنعت گوشت سگ کره جنوبی به دلیل شهرت آن به عنوان یک دموکراسی ثروتمند و فوق مدرن توجه بین المللی بیشتری را به خود جلب می‌کند. این کشور همچنین تنها کشوری است که مزارع در مقیاس صنعتی دارد. به گفته یک انجمن پرورش دهندگان سگ، اکثر مزارع در کره جنوبی بیش از ۵۰۰ سگ دارند.
در طی بازدید اخیر، مزرعه کیم، یکی از بزرگترین مزرعه‌های کره با ۷۰۰۰ سگ، نسبتا تمیز به نظر می‌رسید، اما بوی بدی در برخی مناطق وجود داشت. همه سگ‌ها در قفس‌های مرتفع نگهداری می‌شوند و با ضایعات غذا و مرغ آسیاب شده تغذیه می‌شوند. آن‌ها به ندرت برای ورزش آزاد می‌شوند و معمولاً یک سال پس از تولد برای گوشت فروخته می‌شوند.
کیم گفت که دو فرزند ۲۹ و ۳۱ ساله‌اش، مزرعه را با او اداره می‌کنند و این تجارت بسیار خوب پیش می‌رود. او گفت سگ‌هایی که برای گوشت آن‌ها پرورش داده می‌شوند با حیوانات خانگی متفاوت هستند، ایده‌ای که با مخالفت فعالان مواجه شد.
تعداد مزارع پرورش سگ در سرتاسر کره جنوبی نسبت به چند سال پیش به نصف کاهش یافته و به حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ رسیده است و به گفته سگ‌پرستان، سالانه حدود ۷۰۰۰۰۰ تا یک میلیون سگ ذبح می‌شوند که نسبت به ۱۰ تا ۲۰ سال قبل کاهش یافته است.
در اواخر سال ۲۰۲۱، کره جنوبی به پیشنهاد مون جائه این رئیس جمهور وقت، یک کارگروه دولتی-غیر نظامی را راه اندازی کرد تا گوشت سگ را غیرقانونی اعلام کند. این کمیته که اعضای آن شامل کشاورزان و فعالان حقوق حیوانات است، بیش از ۲۰ بار تشکیل جلسه داده است، اما ظاهراً به دلیل اختلاف بر سر مسائل مربوط به غرامت، به هیچ توافقی نرسیده است.
در ماه آوریل، بانوی اول کیم کئون هی، همسر رئیس جمهور فعلی یون سوک یول، در نشستی با فعالان گفت که امیدوار است مصرف گوشت سگ پایان یابد. کشاورزان با تجمعات و شکایات رسمی علیه کیم به دلیل آسیب رساندن به معیشت آن‌ها پاسخ دادند.
جو یئونگ بونگ، یکی از مقامات انجمن کشاورزان، گفت که کشاورزان می‌خواهند حدود ۲۰ سال دیگر ادامه دهند تا افراد مسن، مشتریان اصلی آن‌ها بمیرند و اجازه دهند صنعت به طور طبیعی ناپدید شود. ناظران می‌گویند اکثر کشاورزان نیز در دهه ۶۰ یا ۷۰ زندگی خود هستند.
بورامی سئو مدیر دفتر حمایت از حقوق حیوانات در کره جنوبی گفت که با ادامه کشتار میلیون‌ها سگ برای چنین دوره طولانی مخالف است. او گفت: اجازه دادن این ظلم در کره جنوبی منطقی نیست.
چئون جین کیونگ، رئیس مدافعان حقوق حیوانات کره در سئول گفت: [مصرف گوشت سگ]دارای عناصر ظلم به حیوانات است و مانع رشد ملی ما می‌شود.
 گوشت سگ در کره‌ جنوبی

 گوشت سگ در کره‌ جنوبی

 گوشت سگ در کره‌جنوبی

 گوشت سگ در کره‌جنوبی


 گوشت سگ در کره‌جنوبی

 گوشت سگ در کره‌جنوبی
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

س
Iran, Islamic Republic of
کبنا گوشت سگ به ماچه
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
فایل های مرتبط
1