تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۶۵۴۱۳
یادداشت ارسالی؛

سخنی با چهره‌های تکراری و عاملانِ درد امروزیمان

۰
سخنی با چهره‌های تکراری و عاملانِ درد امروزیمان
کبنا ؛در این هنگامه‌ی پر تلاطم و پر ابهام! انتخابات بر خود لازم دانستم که هر چند آنچه به جایی نرسد فریاد است اما اگر گوش شنوایی برای گفتمان بحق و پُر درمان نیست! شاید نگاهی مشتاقانه در تکاپوی دل نوشته‌ای باشد از جنس درد و آمال خودشان… گاه در اخبار و فضا‌های همدم شده‌ی مجازی! تبلیغات و شعار‌های تکراری را می‌بینیم که دردمان را تسلی که نمی‌دهد با دیدن چهره‌های تکراری و حرف‌های تکراری آن عاملانِ درد امروزیمان؟ درد تا استخوان هم نیشتر می‌زند؟
ای دوست! به خود آییم… ره دراز است و خار مغیلان در پیش…‌گر تو آنی که در این بیش از ۴۰ سالهِ سال بوده‌ای پس آتیه‌ی ما هم چون گذشته پر اندوه خواهد بود از سبب بحران مدیریتی و حرصِ تو عزیز مو سپید کرده‌ی عصا لازم!
جانا! ز کلامم غمگین نباش… ما در ادب و فرهنگمان یاد گرفتیم (حرمت نام السابقون را) اما‌ ای عزیز کهنه کسوت! تو را به حرمت موی سپیدت، دلت را هم سپید کن از طمع تکراری حضورت در پُست‌ها که نکند فردا روزی پَست شوی دگر بار و فردایمان چون امروزمان باشد که زیر بار غم درد، فقر، فرق، فساد، فحشا، و … دیگر کمر‌ی نمانده که استوار بماند …
کاش خود حضرتتان اعتراف می‌کردید به ناکارامدی و پوزش می‌خواستید از تفکرات مدیریتتان از مردمانی که ولی نعمت انقلابن؟!
بگذاشتید و بگذشتید! از صندلی قدرت… بگذارید نوبت به جوانانی برسد که در علم و عمل‌ ای بسا توانا‌تر و آگاه‌ترن از بعضی نسل‌ها!
بگذارید شما نقش مرید و مرادی را برای نسل جوان داشته باشید نه چون گذشته نقش موروثی مدیری را..
واجب است به حرمت حضور جوانانی که در عرصه‌ی رقابت انتخاباتی و شورای شهر قدم و قلم برداشتند چند مطلب در توصیف جوانی از دید علمی و اسلامی مطرح کنم، باشد که هم روزنه‌امیدی برای تکاپوی این جوانان باشد هم تلنگری ناچیز به محضر اساتید باسابقه‌ی حدود ۴۰ ساله‌ی اریکه قدرت که هنوز هستند در میدان عمل! ؟
جوانی فصل شورانگیز زندگی و مظهر نشاط و سازندگی است. روح لطیف و قلب ظریف جوان جلوهٔ زیبای آفرینش و صحیفه مصفای هستی است. شور زندگی و آهنگ سازندگی در نگاه روشن و‌امیدوار جوان متجلی است. اگر شور و احساس جوانی با شعور عمیق دینی و سلاح توانای‌ایمان الهی تجهیز شود، سعادت نسل جوان و سلامت جامعه تضمین خواهد شد.
جوانان همواره کانون توجه به مصلحان و آماج تهاجم مفسدان بوده‌اند، زیرا عالم جوانی همان گونه که منشأ شور‌انگیزترین تجلیات عاطفی، روحی و بالندگی است.
اسلام که جامع‌ترین و غنی‌ترین مکتب آسمانی و منبع پویاترین و پایان‌ترین معارف اسلامی است، بیشترین توصیه‌ها را در هدایت و تربیت نسل جوان و رسیدگی و ساماندهی امور آنان دارد. پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند: ((اوصیکم بالشبّان خیراً فانّهم ارقُّ افئدة)) یعنی به شما توصیه می‌کنم که به جوانان توجه و عنایت خاص نمایید و در مورد آنان به بهترین وجه رفتار کنید، چرا که آنان قلب‌هایی لطیف و پر فضیلت دارند.
به شهادت تاریخ اولین و بیشترین استقبال‌کنندگان از دین مبین اسلام جوانان بوده‌اند و پیامبر همواره بر هدایت و تربیت آنان تأکید داشته‌اند.
از نظر قرآن جوانی دوران قدرت است، و جوان بربلندای قلّه حیات خویش‌ایستاده و باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کند.
پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده‌اند:
((إنّ اللّه تعالی ملکاً ینزل فی کل لیلة فینادی یا أبناء العشرین جدّوا و اجتهدوا)) همانا که خداوند متعال فرشتگانی دارد که هر شب نزول می‌کنند و ندا می‌دهند‌ای جوانان بیست سال کوشش و جدّیت کنید و برای نیل به کمالات انسانی مجاهده نمایید.
در پایان، ‌امید دارم که کس یا کسانی که در آینده بر کرسی و اریکه قدرت و مدیریتی تکیه می‌زند، آنچنان موجب دلگرمی مردمان ایران زمین باشد که آسوده زیست و خواب کنیم که مدیران پاک، جوان، مدبر و باایمان … بیدارند و هوشیار و پاک دست؟!
امید که دلنوشته‌ی حقیر موجب آزار عزیزی نگردد و بارقه‌ی‌امیدی در دل جوانانی که پا در عرصه خدمتی جدید گذاشته‌اند را این دلنوشته به ارمغان آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1