تاریخ انتشار
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۶۵۳۲۰
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد:

یک کلاهبردار کنکور سراسری دستگیری شد

۱
۰
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد: یک کلاهبردار کنکور سراسری دستگیری شد
کبنا ؛رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی فروش سؤالات کنکور در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری چند صد میلیونی نموده بود.
به گزارش کبنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مهدی عمران فر در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی به این پلیس مراجعه بیان داشتند طی وبگردی در برنامه اینستاگرام باپیجی روبروه شدم با تبلیغ دسترسی به سؤالات کنکور و تضمین قبولی در آزمون سراسری ونیز معرفی به دانشگا‌های معتبر لذا پس از ارتباط‌گیری با‌ایشان ضمن واریزی مبلغی به حساب اعلامی از سوی گرداننده صفحه مربوطه دیگر جوابگوی نبوده‌اند.
وی افزود: در همین راستا موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفت که مشخص گردیدشاکی پس از اعتماد بی‌جا به تبلیغات انجام گرفته از سوی فرد کلاهبرداردر اینستاگرام جهت خرید سؤالات کنکور مبلغ یکصد میلیون ریال به حساب وی واریز و به این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: فرد کلاهبردارپس از دریافت وجه جهت اعتماد‌سازی بیشتر شاکی را در یک گروه تلگرامی عضووبیان نموده بود که چند ساعت قبل از برگزاری آزمون سؤالات را از طریق همین کانال برای وی و تعداد دیگری از افراد عضو ارسال خواهد نمودکه متأسفانه پس از برگزاری آزمون مشخص گردید این اقدامات واهی بوده و صرفاً به قصد کلاهبرداری انجام گردیده است.
عمران فر توصیه کرد: با توجه به دستگیری این فرد و محرز شدن کلاهبرداری بیش از سه میلیارد ریالی با این شگرد واینکه افردای بیشتری در سطح کشوربه این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند بیان داشت به هیچ عنوان فریب تبلغیات و آگهی‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی خارجی تحت هر عنوانی را نخورده و در مواجهه بااین تبلیغات قطع به یقین با شگرد‌های کلاهبرداران و مجرمین سایبری روبروه خواهند شد چرا که مجرمان سایبری هرساله قبل از برگزاری کنکور با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال‌، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌نمایند.
وی در ادامه بیان داشت: داوطلبان و والدین آن‌ها باید در مورد عضویت در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با برخی از این کانال‌ها و گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون و اخراج از دانشگاه در صورت ورود میانجامد. و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.
عمران فر تصریح کرد: ضمناً کانال‌هایی که در زمان کنکور اقدام به فروش سؤالات جعلی می‌کردند هم اکنون و پس از اتمام آزمون سراسری باشگرد‌های دیگری از قبیل فروش صندلی و تغییر رتبه در سازمان سنجش در کانال‌ها و صفحات اجتماعی مجدداً اقدام به تبلیغ می‌نمایندکه خانواده‌های محترم باید نسبت به این موضوع هم هوشیارباشند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسینی
Iran, Islamic Republic of
طبق گفته ی یه بنده خدایی از دانشگاه زیر تل ....زمان بازشدن سوالات کنکور یکی از کارمندان دانشگاه از سئوالات عکس گرفته پدر خدمت خویش و قومای پشت کنکوری قرار میده لطفاً پیگیری کنید
خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
1