کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

جناب معاون اتفاقاً شما خودتان منشأء تنش بودید ولی نشد 

4 مرداد 1402 ساعت 15:25

اخیراً شایع هست که یکی از مدیران ارشد استانی منصوب مستقیم جناب معاون محترم اجرایی ریاست جمهوری است و این معاون محترم در هر کوی و برزنی، گاهی در جلوت و گاهی در خلوت به صراحت اذعان می‌دارد که ما با معاون اجرایی رئیس جمهور «پیوند» مستقیم داریم و هر چیزی را تشخیص دهیم، فوراً عملیاتی می‌کنیم، از تأکیدات و افتخارات این عضو ارشد، استقلال کامل از نمایندگان و استاندار استان و انتصاب بر اساس پشتیبانی‌های خاص است که هر از گاهی تعدادی از فرمانداران و بخشداران و مدیرانی را که به هر جهت به زعم خود، غیر انقلابی و وابسته می‌داند  تهدید به عزل می‌کند و یا تهدید به همراهی. و از قضا از زمان حضور با تهدید به عزل مدیرانی که غیر انقلابی می‌خواندشان و در حقیقت غیر همراه خودش هستند، تنشی را در سطح استان ایجاد کرد.  


یادداشت ارسالی: اخیراً شایع هست که یکی از مدیران ارشد استانی منصوب مستقیم جناب معاون محترم اجرایی ریاست جمهوری است و این معاون محترم در هر کوی و برزنی، گاهی در جلوت و گاهی در خلوت به صراحت اذعان می‌دارد که ما با معاون اجرایی رئیس جمهور «پیوند» مستقیم داریم و هر چیزی را تشخیص دهیم، فوراً عملیاتی می‌کنیم، از تأکیدات و افتخارات این عضو ارشد، استقلال کامل از نمایندگان و استاندار استان و انتصاب بر اساس پشتیبانی‌های خاص است که هر از گاهی تعدادی از فرمانداران و بخشداران و مدیرانی را که به هر جهت به زعم خود، غیر انقلابی و وابسته می‌داند  تهدید به عزل می‌کند و یا تهدید به همراهی. و از قضا از زمان حضور با تهدید به عزل مدیرانی که غیر انقلابی می‌خواندشان و در حقیقت غیر همراه خودش هستند، تنشی را در سطح استان ایجاد کرد.  
از طرف دیگر با انتخاب ده نفر جهت استخدام بدون ضابطه  و صرفاً از طریق یک جایگاه و افراد خاص، تنش بزرگ دیگری را ایجاد کرد و همچنان ادامه دارد. با ادعای انقلاب‌گری، از سرسخت‌ترین نماینده اصلاح طلبان که همشهری خودش است در داخل استانداری حمایت کرده و تنش دیگری در ساختمان استانداری بوجود آورد.  
با احضار برخی مدیران دستگاه‌ها به محل کار خود، از طرف استاندار آن‌ها را تهدید به یکسری مواردی در عزل و نصب‌ها می‌نماید و علنا اعلام می‌کرد که اگر این کار‌ها را انجام ندهی در سفر عزل خواهی شد.
از طرفی گویا استاندار استان هم بواسطه همین ارتباط و پیوند ادعایی که صحت و سقم آن معلوم نیست، همه اختیارات را کف دست‌ایشان قرار داده تا جاییکه بدون اطلاع سایر معاونین اقدام به تغییر و جابه جایی افراد می‌نماید.
البته این مدیر ارشد در بعضی جا‌ها هم به صراحت گفته که من استاندار در سایه‌ام و استاندار راهی ندارد جزء اینکه به ما اختیار تام بدهد.
استخدام‌ها به دست‌ایشان بود و اخیراً به گفته خود او عزل مدیران از طرف معاون اجرایی ریاست جمهوری به دست او سپرده  شده است و‌ ایشان لیست خاصی را برا‌ی عزل در دست گرفته بود و قرار بود و هست تا چندین مدیر را از روی سلایق و علایق فردی، سیاسی و... جلوی سفر دولت ذبح کند تا نشان دهد که او نماینده دولت در استان هست.
ایشان تعامل مدیران با نمایندگان را از مهم‌ترین دلیل عزل مدیران می‌داند و البته خود‌ ایشان منصوب نماینده‌ای است که استیضاح وزیر کشور را نیز امضاء کرده است.
پر واضح هست که رای آقای رئیسی در استان به دلیل انحصارگرایی برخی از مدعیان اصول گرایی و خودرایی آنان از محسن رضایی کم‌تر بود.
و اگر همین نمایندگان فعلی مجلس علنا ورود نمی‌کردند و به ستاد‌های آیت‌الله رئیسی نمی‌پیوستند، رای دولت در استان به مراتب و سطح بالایی کم‌تر بود و شکننده.
حال چگونه هست که رابط بلافصل ادعایی معاون اجرایی، یک ناامنی شغلی را در بین مدیران خصوصاً مدیرانی که مجیزه گو نیستند و مدیرانی که به زعم خود او، در تعامل با نمایندگان هستند، را ایجاد کرده است و هر روز وعده عزلشان را در سفر ریاست جمهوری می‌داد و تنش جدی را او خودش قبل از سفر ایجاد کرده بود.  
خروس بی‌محل معاون سیاسی وزیر کشور شاید از روی دلسوزی یا ژست سیاسی در تقابل نمایندگان و دولت، که منجر به واکنش مجلس شد، یک درس عبرت سیاسی بود که هر سخن جا و هر نکته مکانی دارد. رفتار غیر حرفه‌ای و مشاورت سلیقه‌ای معاون وزیر باعث شد تا مجلسی که به احترام رشادت‌های سردار وحیدی، هیچ مخالفتی در رای اعتماد نداشت، یکباره بیش از ۲۰۰ نفرشان علیه این وزیر وزین که از مجاهدان و سابقون جهاد و شهادت هست نه تنها براشفته شوند، بلکه به  توهین هم برسد و یک دو قطبی دولت و مجلس در کشور راه افتد. این اقدام غیر دقیق و خودسر، درسی است تا به بهانه و ژست استقلال و انقلابی، دو قطبی در جامعه ایجاد نکنیم.
شکی نیست که مشاورت‌های یک طرفه و تفسیر به رای، همواره در کشور چالش‌زا بوده و خواهد بود.
این معاون محترم به دلیل مشورت‌های یک طرفه و تفسیر به مطلوب از دولت انقلابی، نزدیک بود دسته گلی از جنس غلام رضا برای استاندار خدوم به آب بدهد که ظاهراً از میانه راه مجموعه استانداری متوجه می‌شود و از یکه تازی‌ایشان عبور و برای سفر مستقیم با مردم وارد شور شدند.
شایعه‌سازی که ابتدا، معاونین استاندار را نشان رفت و بین فرمانداران نیز اختلال ایجاد نمود و زمزمه‌های درگوشی با یکی از فرمانداران و دعوت به شورای راهبردی خود خوانده و اختلاف بین فرمانداران و مدیران و ایجاد دو دستگی در بدنه استانداری و مدیران و حتی فرمانداران، همراه و غیر همراه و 
تنش ساختگی جناب معاون بود که، اغلب مدیران و مردم در مرحله اول احساس می‌کردند که سفر هیبت دولت به قصد انتقام سیاسی داره شکل می‌گیرد. اگر با این دست فرمان به استقبال سفر دولت می‌رفت، در استان حامی دولت و پیشران در مشارکت سیاسی اجتماعی، دوقطبی دولت و مردم در حال شکل‌گیری بود و جناب معاون یکی به نعل و یکی به میخ در صد بود تا خود را ناجی معرفی کند.
جناب معاون و یک جریان سیاسی خاص چنان در بوق و کرنا کرده بودند و رسانه‌های وابسته‌شان هم هر روز از تغییر و عزل در آستانه سفر می‌نواختند که گویا کل هدف سفر فقط تغییر چند مدیر هست و همین مسأله نگرانی جدی بین مردم ایجاد کرده بود که در روز‌های اول زمزمه حضور رئیس جمهور، یک دلسردی و بی‌رغبتی مشهودی در بین همه مردم بوجود آمده بود و عدم استقبال کاملاً محسوس بود، چرا که آحاد مردم به ریزترین اندرونی‌ها و سیاست‌ها واقفند و قابل تحمل و منطق نبود که این همه هزینه سفر برای عزل چند مدیر باشد و بس و یک انتقام بیشتر سلیقه‌ای و سیاسی.
اما با  ابتکار خرد جمعی در ستاد مرکزی سفر، اقشار مختلف مردم دعوت شدند و مسأله‌ی سفر توسط شخص استاندار تبیین شد به شکلی که مردم و مدیران متوجه شدند که سفر هیئت دولت برای انتقام سیاسی مد نظر جناب معاون نیست و حتی حضور استاندار در شبکه دنا و عدم اشاره به عزل‌ها و تبیین مصوبات و مدیریت دقیق مسئولان اجرایی در شهرستان‌های میزبان، باعث شد تا دولت به شکل بی‌سابقه‌ای مورد استقبال مردم علی رغم میل یک جریان سیاسی مدعی انقلابی‌گری قرار بگیرد.  
حال جناب معاون با یک تیتر سفارشی در صدد مصادره استقبال مردم هست، جناب معاون اگر هیئت دولت نیست اون مردم استقبال‌کننده هستند و شما نیز هستید، میزان مقبولیت خود و تیم سیاسی‌ات را در بین استقبال‌کنندگان تعریف کنید.
در استان اگر هوشمندی ستاد سفر رئیس جمهور نبود، سرمایه اجتماعی دولت سیزدهم، به ثمن بخش یک سلیقه سیاسی که نه بلکه افراد فاقد سرمایه اجتماعی و نامقبول مردم نشانه رفته بود و دود این کج سلیقگی به چشم دولت و خاصه معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار می‌رفت و استقبال از دولت را به شدت دچار خلاء می‌کرد و زمینه تخریب دولت را فراهم می‌کرد.
اما درایت ستاد سفر، بعد از تحقیقات میدانی موجب شد تا تب عزل‌های سلیقه‌ای را سرد کند و موضوع وارد فرآیند‌های منطقی غیر احساسی و معقول شود و حساب دولت از حساب مدعیان سینه چاک دولت جدا شود و اینگونه شد که دولت واقعی در آغوش مردم حقیقی قرار گرفت و استقبال بی‌سابقه‌ای را رقم زد و هیچ کس حق ندارد این حضور را به نام خود کند.


کد مطلب: 465205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465205/جناب-معاون-اتفاقا-خودتان-منشأء-تنش-بودید-ولی-نشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1