تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۶۴۸۳۶
اولین مقصد رئیس جمهور در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد؛

استقبال عشایر از آیت الله رئیسی / آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه مارگون

۱۳
۰
استقبال عشایر از آیت الله رئیسی / آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه مارگون
کبنا ؛رئیس جمهور با عشایر شهرستان مارگون در منطقه سقاوه دیدار و به سخنرانی پرداخت.
به گزارش کبنا نیوز، در حالی که آیت الله رئیسی در دشت سقاوه مارگون در جمع عشایر حضور پیدا کرد، بانوان عشایر با لباس های محلی لری به استقبال رئیس جمهور آمدند، عده ای از مردم به دنبال رساندن صدای خود به رئیس جمهور بودند و عده ای نیز پلاکاردهایی در دست داشتند.
رئیس جمهور در جمع عشایر شهرستان مارگون گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه در این شهرستان هستیم، و عملیات اجرایی سد سقاوه نیز امروز آغاز می شود و در مدت کوتاهی شاهد استفاده عشایر از این ظرفیت هستیم.
وی با اشاره به استفاده از پنل های خورشیدی در مناطق عشایری، گفت: تلاش می کنیم پنل های خورشیدی در این منطقه مستقر شود تا عشایر بتوانند از مزایای این پنل ها در کنار سیاه چادرها استفاده کنند.
وی با اشاره به توسعه ایلراههای عشایری در این استان، افزود: تلاش هایی برای توسعه راههای عشایر انجام شد ولی باید این مهم به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار داده شود و آنچه لازم است به صورت ویژه در این زمینه برای رفع مشکلات عشایر در دستور کار قرار می گیرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید مقوله قابل توجهی است که امروز بخشی از آن به دست توانای عشایر این استان تامین می شود، گفت: عشایر قشر مولد و کم ادعایی هستند و وظیفه مسئولان حمایت از این قشر برای افزایش تولیدات آنها است.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتبارات و نهاده های دامی در اختیار عشایر قرار داده شود افزود: مسئولان توجه کنند اعتباراتی را برای رونق تولیدات عشایری و روستائیان در نظر بگیرند و عشایر می توانند پس از اینکه به مرحله تولید رسیدند به بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه تولیدات عشایر نیاز جدی کشور است، گفت: اولویت دولت تولید گوشت و محصولات دامی در داخل کشور و خودکفایی در این زمینه است .
رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت ما تقویت تولید داخل کشور است گفت: وقتی واردات انجام می شود که تولید داخل جوابگو نباشد ،نقش عشایر در تقویت و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار چشمگیر بوده و هست.
وی با تاکید بر اینکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی عشایر در دفاع از ارزش ها و نظام حضوری بسیار پررنگ داشته و دارند اضافه کرد: ما همواره سپاسگذار و قدردان زحمات عشایر هستیم چرا که آنها همواره پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه اماکن برای تولیدات مختلف به ویژه عرضه دام و کشت گیاهان دارویی از دیگر نکاتی است که در این سفر مد نظر است، گفت: تکمیل ایلراه ها و فعال شدن خانه های بهداشت در مناطق عشایری برای رفاه عشایر و سلامت آنها بسیار مهم است که در این سفر طرح های مطلوبی کلنگ زنی و افتتاح می شود.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه عشایر و روستائیان اقتصاد بسیار پویایی می توانند داشته باشند افزود: تضمین کردن خرید محصولات عشایری و روستایی در زمان مناسب از مهمترین راههای حمایت از عشایر است و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مظلوم ترین عشایره هیچ خدمتی بهشون نمیشه
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر از این همه خدمات و پیگیری دکتر روشنفکر که بالاخره نتیجه داد باید اول از همه به نماینده خستگی ناپذیر استان جناب دکتر روشنفکر خسته نباشید و خداقوت گفت .
Iran, Islamic Republic of
باز هم بربستن چیزی به کسی که هیچ توانایی ندارد
Iran, Islamic Republic of
سر مردم را شیره نمالید این مردم دیگر گول بخور نیستند
Iran, Islamic Republic of
سد سقاوه یک سد کم ارزش که از سد شاه قاسم هم کوچکتر است به عبارت بهتر فقط یک برکه ای برای جمع آوری آب باران است بنابراین این نماینده ی به شدت ضعیف بویراحمد عملا" سه چهار سال فقط یک صندلی را اشغال کرده است و دستاورد او برای حوزه ی بویراحمد و دنا و مارگون نه صفر بلکه منفی است
امیری
Iran, Islamic Republic of
خدمت بی منت ادامه دارد باز هم بنازم روشنفکر را که تا حصول نتیجه دست بردار نبود واقعا دست مریزاد به دکتر روشنفکر .
دانشور
احسنت
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
بهمن
آقای رییسی نماینده ی عالی دولت شما آقای استاندار الحق و بالانصاف تو این مدت هوای عشایر رو داشته
عشایر قلب تپنده ی کشور هستند باید خیلی مراقبشون باشیم
شجاع الدین مردانی
غیور مردان کهگیلویه و بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
زندبادبرفرماندارباشایسته مارگون ونماینده ولایت مداراستان جناب دکترمهدی روشنفکروفرمانداربالیاقت مردمی حاج مختاراندرخورم
نوید بیگ
آقای احمدزاده استاندار محترم شما خودت از خاک پاک این استان رشد کردی و بهتر از هرکسی به زیر و بم این استان آشنایی به سهم خودم از اینکه رییس جمهور را به جمع عشایر آوردید تا از نزدیک با شرایط سخت زندگی عشایر آشنا شوند و مردم غیور عشایر بتونن حضوری و از نزدیک مشکلاتشون رو با ایشون در میان بگذارند سپاسگزارم
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1