تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۶۴۷۸۴
کبنا گزارش می‌دهد

اینفوگرافیک سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
اینفوگرافیک سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فردا دوشنبه 26 تیرماه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. در این سفر پروژه‌های بزرگی همانند؛ کارخانه قند یاسوج، سد چم شیر و پتروشیمی گچساران، جاده پاتاوه - دهدشت افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.






 





















 
معاون اجرائی رئیس‌جمهور از سفر آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ تیر) خبر داد.
به گزارش کبنا، «محسن منصوری» با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به علت سفر آفریقا به تأخیر افتاد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور دوشنبه و سه‌شنبه ۲۶ و ۲۷ تیر به این استان سفر می‌کند.
به گزارش کبنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مهر ۱۴٠٠ و در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و تدابیری برای بهره‌برداری نهایی از پروژه‌های اساسی در این استان در نظر گرفت و اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص داد.
اعتبارات بی‌سابقه از سوی دولت برای توسعه و رونق کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به این استان با بیان اینکه برای نخستین بار، اعتباراتی بی‌سابقه از سوی دولت سیزدهم برای توسعه و رونق این منطقه اختصاص داده شده است، گفت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور، طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چمشیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی بهره‌برداری می‌شود.
«سید علی احمدزاده» تأکید کرد: میدان گازی مختار، پتروپالایشگاه گچساران با خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت اشتغالزایی برای چهار هزار نفر، پتروشیمی چُرام در دشت آهو با پیش‌بینی سه هزار فرصت شغلی، مینی‌پالایشگاه دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز و ۵۰۰ شغل و سد سقاوه از طرح‌های مهمی هستند که قرار است در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی شوند.
وی افزود: اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر دوم دولت پیش‌بینی شده که طی دو تا سه سال تخصیص داده می‌شود و سرجمع اعتبارات در حوزه سرمایه‌گذاری و صنایع بزرگی که عملیات احداث آن آغاز می‌شود، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
احمدزاده بیان کرد: دولت برای ایجاد شغل‌های کوچک ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دو سال در اختیار استان قرار می‌دهد که به افرادی که متقاضی احداث کارخانه‌ها و واحدهای کوچک هستند، پرداخت می‌شود که در سفر اول این مورد پیش‌بینی نشده بود.
وی از دیدار مردمی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اصلی سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در جمع مردم یاسوج ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۶ تیر و در شهرستان بهمئی نیز روز سه‌شنبه سخنرانی خواهد کرد؛ تعدادی از وزرا نیز در سفر حضور دارند که به همه شهرستان‌های استان سفر کرده و به نمایندگی از رئیس‌جمهور با مردم دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در سفر نخست رئیس‌جمهور به این استان ۲۲ هزار میلیارد تومان (شامل تسهیلات و ارزی برای توسعه میادین نفتی و پتروشیمی) کمک کرد که با احتساب افزایش آن تاکنون جمعاً ۲۵ همت (۲۵ هزار میلیارد تومان) به این منطقه اختصاص داده شده است که چنین اعتباری برای نخستین بار در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد وارد استان شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
برای یاسوج - مرکز استان - هم مقداری قیر و رنگ بگیرید ، خیابانهاش آسفالت و خط کشی بشن.
همین !
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1