تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۴۱۶۳
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد؛

لینک پیامک‌های جعلی سهام عدالت را باز نکنید

۰
لینک پیامک‌های جعلی سهام عدالت را باز نکنید
کبنا ؛رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: هموطنان مراقب پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی باشند که مجرمان و کلاهبرداران سایبری در کمین هموطنان هستند.
به گزارش کبنا نیوز، سرهنگ عمرانی فر در خصوص شگرد این مجرمان سایبری بیان داشت: به محض کلیک کردن روی لینک توسط قربانیان دو کار انجام می‌شد؛ دسترسی کامل کلاهبردار به مخاطبین و پیامک‌های قربانی (وقتی که کلاهبردار به مخاطبین و پیامک قربانی دسترسی پیدا می‌کند، توسط شماره قربانی به تعداد افراد زیادی همین پیامک جعلی را ارسال می‌کند) و در این راستا فرد قربانی به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار نا چیز و انجام فیشینگ توسط افراد کلاهبردار هدایت می‌شد.
وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: به هیج وجه روی لینک‌هایی که توسط پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می‌شوند کلیک نکنید و این را هم فراموش نکنید که پیامک‌های جعلی از شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند و پیامک‌های سهام عدالت، ابلاغیه ثنا، پلیس راهور، پلیش پیشگیری، پلیس فتا و... با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.
سرهنگ عمرانی فر از مردم خواست: موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید. اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است؛ به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و به یاد داشته باشید که پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.
رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1