تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۶۴۱۱۰
ادامه واکنش‌ها به انتخاب دبیرکل جدید جبهه اصلاحات؛

وکیلی: آذر منصوری هیچ رزومه قابل اعتنایی در فضای سیاسی ندارد / پیام این انتخاب اتخاذ رویکرد رادیکال و تقابلی با حاکمیت است

۱۸
۰
واکنش محمدعلی وکیلی به انتخاب آذر منصوری به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات ایران
کبنا ؛چرا ما در این نقطه هستیم که آقای نبوی کنار برود یا چرا نباید آقایان عارف، موسوی لاری و مرعشی نباشند که انسان‌های عاقل و باتجربه‌ای هستند؛ چرا موسوی خوئینی‌ها نباید دبیرکل جبهه اصلاح‌طلبان بشود؟
برخی اصلاح طلبان نسبت به انتخاب آذر منصوری از عناصر تندروی جریان اصلاحات به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات واکنش نشان دادند.
غلامحسین کرباسچی، عضو برجسته کاگزاران معتقد است که باسابقه تر، سیاسی تر و توانمندتر از آذر منصوری هم برای ریاست جبهه اصلاحات بود اما به خاطر وقایع اخیر کشور تصمیم گرفته شد دبیرکل جبهه اصلاحات یک خانم باشد.
علی محمد نمازی، دیگر چهره اصلاح طلب می گوید که اگر رئیس‌ جبهه اصلاحات مرعشی می‌شد، بهتر بود.
در مورد دیگر محمد علی وکیلی، مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس دهم معتقد است بهزاد نبوی رویکرد تعاملی و گفتمانی با حاکمیت به حسب مختلف داشت اما نظر برخی اصلاح طلبان بر کنشگری رادیکال‌تر و ورود به زمین بازی تقابلی است.
مدیرمسئول روزنامه ابتکار می گوید: معنای انتخاب خانم منصوری این است که آقای نبوی آدمی بوده که هزینه داده است و به علت اینکه هزینه داده، به علت کهولت سن و سیاست‌ورزی باتجربه 50 ساله، او همچنان معتقد بود که روزنه سیاست‌ورزی همچنان باید حفظ بشود و باید در کف منظومه جمهوری اسلامی حرکت کرد اما حالا فضا تغییر کرده و از سطح آقایان عارف و نبوی که وزنه سنگینی در فضای سیاست‌ورزی محسوب می شدند، به خانم آذر منصوری می‌رسند که به نوعی هیچ رزومه قابل اعتنایی در فضای سیاسی نداشته است و افراد دیگری بودند که می‌توانستند به جای آقای نبوی مسئولیت را به درستی برعهده بگیرند. بنده در جریان اینکه در آن جلسه چه گذشته است و فرایند انتخاب چه بوده است اطلاعی ندارم، اما مهم هم نیست که فرایند چیست، به هر حال ایشان اکنون نماد اصلاحات شده اند.
وکلیی افزود: نکته بنده در حال حاضر این است که چرا آقای بهزاد نبوی رفته است؟ بیش از اینکه نقدی به این باشد که چه کسی به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شده نقد این است که چرا آقای نبوی رفته است؟ چون رفتن آقای نبوی پیام دارد و آن نکته‌ای که شما در سؤالتان به درستی اشاره می‌کنید که چرا آقای عارف اصلا در این جبهه نیست؟ چرا آقای موسوی لاری نیست؟ آدم‌های بزرگی می‌توانستند باشند و نیستند. چرا این شیوخ دارای اعتبار در این جبهه نیستند؟ یک پیامش این است که جریان اصلاح‌طلب آنقدر به حوزه سیاست‌ورزی ناامید شده است که این بزرگان ترجیح می‌دهند که بروند در کمای بی‌تفاوتی. اولین پیامش به نظر بنده این است که این جریان و این جبهه نسبت به حوزه سیاست‌ورزی عمومی بی‌تفاوت باشد. خود این موضوع محصول دو اتفاق مهم است. اول اینکه یک شکاف مهمی بین اصلاح‌طلبی رسمی با بخش‌های مختلف حکومت صورت گرفته و دومین اشکال که به نظر من اتفاق افتاده، شکافی است که بین جریان اصلاح‌طلبی و بدنه احزاب اصلاح‌طلب و هواداران اصلاح‌طلب اتفاق افتاده است و الان ما در شهرستان‌های مختلف شاهد هستیم که یک ریزش عجیبی رخ داده. سومین دلیلش این است که مردم بی‌تفاوت شده‌اند. ارزش افروده جریان اصلاح‌طلب در هماوردی با جریان پرقدرت اصولگرا کارتی بود به نام «مردم» و مردم به نظر بنده بی‌تفاوت شده‌اند و به هر حال این پاشنه آشیل جریان اصلاح‌طلب شد که هرکدام از اینها که اگر درست باشد، خودش مباحث مختلفی دارد. 
نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: در پایان باید بگویم به لحاظ صورت‌بندی اینکه چرا ما در این نقطه هستیم که آقای نبوی کنار برود یا چرا نباید آقایان عارف، موسوی لاری و مرعشی نباشند که انسان‌های عاقل و باتجربه‌ای هستند؛ چرا موسوی خوئینی‌ها نباید دبیرکل جبهه اصلاح‌طلبان بشود؟ می‌شود صدها نفر برشمرد که می‌توانند اینها دبیرکل جبهه اصلاح‌طلبان باشند و بشوند نماد اصلاح‌طلب که هرکدامش یک پیام به جامعه می‌دهد. این چراها و چراهای دیگر هرکدام یک پیامی دارد.
وکیلی افزود: وقتی آقای نبوی از ریاست جبهه اصلاحات می رود، معنایش این است که کف و سقف جریان اصلاحات با یک دیگر خیلی فاصله گرفته است. کف و سقف به این معنا که الان در جریان اصول گرا از پایداری های و عدالتخواه ها  به لحاظ تعقلی و گفتمانی تا آقایان لاریجانی و باهنر که از لحاظ گفتمانی به نوعی نزدیک به جریان اعتدالی و اصلاحات هستند قرار دارند. در اصلاح طلبی هم یک زمانی کف و سقف این گونه بود که نهایتا یک دعوایی بود بین ماهایی که حکومت محور بودیم با جامعه محورها. این جا به جایی و رفتن بهزاد نبوی بیان این است که کف و سقف جا به جا شده و این نشان از این است که پلتفرم سیاست ورزی دارد تغییر می کند، تصور کنید در جریان اصول گرا و به اصطلاح انقلابی آقای محصولی بشود رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و خب مثلا اگر چنین اتفاقی بیفتد نشان از یک پلتفرم جدیدی است در سیاست ورزی، یا مثلا آقای احمدی نژاد را بیاورند به عنوان رئیس شورای ائتلاف و این تغییر آقای نبوی و آمدن خانم منصوری نشان دهنده چنین تغییر و رویکردی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بب
Iran, Islamic Republic of
هر چه باشه بهتر از شماست
United Kingdom
فسلاح طلب فصولگرا نمی توانند درد این جامعه و مردم را درمان کنند اینها نشان داند یک مشت ادم ضعیف منفعت طلب دنیاپرست و بی مغزی هستند که مثل مورچه به فکر جمع کردن برای خود می باشد این جامعه و مملکت نیاز به انسانهای مومن دانشمند و قهرمان و حزب الهی واقعی نه حزب شیطانی و نفوذی و ریاکار و بزدل کسی که اعتقاد کامل به اجرای دقیق قانون اساسی داشته باشد آقای رئیسی که پایند به سوگند رسمی نبود چطور می خواهد موفق باشد که این ضعیفه بخواهد حزبی را اداره کند
Iran, Islamic Republic of
تو بره معاملته بکن
دانشجویان
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به شما دارد جناب خیرالوسطین
دانلود
Iran, Islamic Republic of
مگه شما اصلاح طلب هستید که اظهار نظر می‌فرمایید.........
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
طبق نظر تئورسین اصلاحات سعید حجاریان نشان میدهد اصلاحات حامی و همسو با جنبش زن زندگی آزادیست.
شاید طراحان این لجنزار با واسطه همین تفکر ضد ایرانیست.
آیا وقت جمع کردن این اراذل و اوباش نیست...؟
سجادحسینی
Romania
چه رزومه ای بالاتر از سگ بازی آذر خانم؟؟مگر انتظار دارید در بین اصلاحاتچی ها یک آدم مقید و معتقد قد بکشه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انتخاب درستی است
یعنی چه اقایان فلان و فلان عاقلتر هستند؟؟شما انفعال را در برابر جریان اقتدارگرا تعامل میدانید و نقد را تندروی.
مضافا اینکه مردم از اصلاحات ناامید نشده اند از بعضی اصلاح طلبان موسمی مثل همین اقای وکیلی عبور کرده اند .شیخوخیت دیگر به مذاق نسل جدید خوش نمی اید اساسا گفتمان دیگر حول محور یک فرد نیست که کسی نگران نبودن عارف یا نبوی باشد.در همان جریان جزم اندیش هم دیگر شخص کاریزما وجود ندارد.چون جامعه متکثر است.واما نکته اخر این زنان هستند که در عصر جدید چراغ توسعه .رفاه و قانون گرایی را پر فروغ کرده اند وقت ان رسیده تغییرات را بپذیریم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
دم وکیلی گرم ...
Iran, Islamic Republic of
به تو چه ، تو که بعد از ریاست جمهوری رییسی هویتت رو شد
منفعت طلبان
Iran, Islamic Republic of
جناب وکیلی مه اصلاح طلبی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب وکیلی شمایی که رای به آقای رئیسی میدی حق اظهار نظر در مورد اصلاحات و اصلاح‌طلبان ندارید
Iran, Islamic Republic of
جواب چراهای اقای وکیلی:
چون با پشتک واروهای زیاد و چرخش ها و خودشرینی برای اصولگراها‌ فقط برای حفظ جایگاهتان اصلاح طلبی ر..
منتت
United States
جمع کن تو هم
Iran, Islamic Republic of
شما نسبت تان به اصلاح طلبی چیست؟ شما همین الان هم در این دولت بواسطه موضع گیری های اینچنینی سهم (شرکته ) خودت را داری..
مسعود
Romania
تو یکی حرف نزن برو دنبال منافعت تو کیش
India
خته به نهانی خوب بی؟!
وکیلی چقد نچسبه
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1