تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۶۲۱۸۳
در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و سازمان های مردم نهاد با حضور وزیر کشور؛

مراکز اورژانس بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد در بدترین شرایط از نظر زیرساخت است / سد خرسان 3 در حال احداث است و هیچ پیوست اجتماعی ندارد / وزیر کشور: همه باید پای کار باشند تا یک فرد خودکشی نکنند / تک تک ما مقابل این دختران فراری پاسخگو هستیم و روز قیامت جلوی تک تک ماها را می گیرند

۵
۰
مراکز اورژانس بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد در بدترین شرایط از نظر زیرساخت است / سد خرسان 3 در حال احداث است و هیچ پیوست اجتماعی ندارد / وزیر کشور: همه باید پای کار باشند تا یک فرد خودکشی نکنند / تک تک ما مقابل این دختران فراری پاسخگو هستیم و روز قیامت جلوی تک تک ماها را می گیرند
کبنا ؛
نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و سازمان های مردم نهاد با رویکرد مسائل اجتماعی در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیرکشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استانداری و مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، شامگاه چهارشنبه (20 اردیبهشت ماه 1402) عظیمی فر_ معاون بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد_در نشست با وزیر کشور گفت: در بحث پذیرش آسیب دیدگان و کسانی که در معرض آسیب هستند در سال گذشته 18 هزار نفر را پذیرش کردیم.
عظیمی فر با اشاره به اینکه مهمترین آسیب اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد کودکان کار است، افزود: 264 نفر کودک کار را در سطح استان شناسایی کردیم و در این دو ماه گذشته 30 نفر دیگر اضافه شده که به طور کلی 300 نفر کودک کار ایرانی و 70 نفر اتباع خارجی هستند.
وی افزود: 150 هزار خدمت به مددجویان بهزیستی ارائه می دهیم.
معاون بهزیستی در ادامه گفت: مراکز اورژانس بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد در بدترین شرایط به لحاظ زیرساختی ازجمله نیروی انسانی، امکانات، خودرو و... به سر می برند.
وی افزود: پیوست اجتماعی برای خیلی از اقدامات نداریم، مهاجرت بی رویه به سوی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می گیرد و هیچ پیوست اجتماعی وجود ندارد. در واقع تمام اقدامات ما بدون پیوست است. سد خرسان 3 در حال احداث است و هیچ پیوست اجتماعی ندارد و می خواهند حدود 10 هزار خانوار و مردم 17 روستا را آواره کنند و بنیان های اجتماعی و محلی بهم می ریزد، اما پیوست اجتماعی ندارند.
عظیمی فر گفت: انتظار ما این است که به صورت ویژه مسائل حوزه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شود.
علی اصغر فضیلت_ مدیر یکی از سازمان های مردم نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این جلسه گفت: مشکل اصلی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در این استان موازی کاری است. دستگاه های فرهنگی و سازمان های مردم نهاد دور یک میز نمی نشینند که الحمدالله در این دولت و با تدبیر استاندار این کار الان انجام می گیرد.
وی با انتقاد از دستگاه های دولتی، گفت: مصوبات حوزه اجتماعی گاهی اجرا نمی شود که سازمان بازرسی هم به این موضوع ورود کرده است.
فضیلت گفت: باید از ظرفیت های مردمی و بزرگان برای حل مشکلات آسیب های اجتماعی استفاده کرد که در دولت های مختلف این ظرفیت ها نادیده گرفته می شدند.  ظرفیت های مردمی حلال مشکلات هستند.
وزیر کشور در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: شهرداران باید نقش شان را در کاهش آسیب های اجتماعی مشخص کنند.
احمد وحیدی در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خودکشی، طلاق، دختران فراری، مفاسد اخلاقی و اعتیاد از مهمترین آسیب های اجتماعی هستند که برای هر کدام از اینها یک برنامه مشخص که ختم به نتیجه شود باید طراحی شود.
باید برنامه ها هدف گذاری شود که در کجا قرار داریم و به کجا می رسیم به لحاظ کاهش آسیب های اجتماعی به رسالت و وظایف قرارگاه تحول اجتماعی آشنا هستم.
وحیدی افزود: همه، دانشگاه ها، دستگاه ها و مراکز پژوهشی باید پای کار باشند و شبانه روزی جهاد کنند تا یک فرد خودکشی نکنند. خودکشی یک گناه بزرگ است و اگر ما بتوانیم جلوی یک گناه بزرگ را بگیریم، قطعاً کار بزرگی انجام داده ایم.
وحیدی بیان کرد: طلاق یکی از بزرگترین مشکلات خانواده ها است و باید برای مقابله با این آسیب اجتماعی باید پای کار بیایید.
وزیر کشور اظهار کرد: حاشیه نشینی یکی دیگر از معضلات است که یک بعد کالبد آن است و این کالبد جرم ساز و جرم خیز است و شهرداران در این مناطق نقش دارند و نباید نادیده گرفت.
وحیدی خاطرنشان کرد: باید نقش همه برای مقابله با آسیب های اجتماعی تعیین شود و نقش مردم هم باید مشخص شود. کدام یکی از شماها قبول می کنید که یک دختری از خانواده اش فرار کند به هر دلیل، ما باید برای او جا پیدا و مهیا کنیم. باید او را در مکانی اسکان دهیم تا با مشاوره او را به دامن خانواده اش برگردانیم. تک تک ما مقابل این دختران فراری پاسخگو هستیم و روز قیامت جلوی تک تک ماها را می گیرند و باید پاسخ بدهیم. این ها مسوولیت های اجتماعی بزرگی است که بر دوش ما قرار گرفته است.
وی افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد الحمدالله به مبانی اعتقادی و دینی مزین است، باید با برنامه ریزی و حضور همه مسوولان و دستگاه‌ها و تعیین تکالیف هر کدام از مدیران و ادارات با آسیب های اجتماعی مقابله کرد.
وزیر کشور بر روی برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت:باید به صورت هم افزا، وحدت و یکپارچه و با ارائه برنامه های مدون و دقیق  در این حوزه فعالیت کرد. و از موازی کاری پرهیز شود.
وحیدی ادامه داد: خط مقدم ما سازمان های مردم نهاد است که باید از ظرفیت و توان انها استفاده شود.
وی گفت: توانمندسازی یکی از کارهای خوب و بزرگ است که باید در این حوزه مدیرکل امور بانوان و حوزه بانوان فرمانداران نقش آفرینی کنند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

دغددغده مند
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب وزیر محترم
این مواردی که ایراد فرمودید عامه مردم هم می دانند . لطفا راهکار ارائه دهید . شما فقط یک کار بکنید ۸۰ درصد این معضلات حل می شود . شغل پایدار ایجاد کنید مشکلات به خودی خود حل می شود .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
میگفتیدکه کارمندان بخت برگشته وفلک زده بهزیستی دارن چه جهنمی راتحمل میکنندوهیچ انگیزه ای برای خدمت ندارن...ببینیداحکام ومزایای کارکنانش را....
Bana
Iran, Islamic Republic of
سلام
بعد از اینکه مسولین استانی کلیه نیروهای خود را برخلاف تفکر دولت ریسی انتصاب کردند شرایط امور و تصمیم گیری را بدست گرفتند حالا با ژست مظلومانه دنبال کسب اعتبارند .
خیال می کنید وزیر به شما ها اعتماد دارد .
Iran, Islamic Republic of
فقر آمده و همه لمس می‌کنند و نتیجه آن خودکشی و سرقت و بی ایمانی می‌شود حالا حی روصه بخوان ولی گریه کن نیست
اگاه
Iran, Islamic Republic of
هم مددجویان وهم کارمندان بهزیستی گرفتاریکی از مزخرفترین سازمانهای کشورشدندوهیچ کس دل خوشی نداره...کافی است نظرسنجی کنیدبیش از۹۰درصدناراضی...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1