تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۶۱۹۷۰
با حضور معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

نخستین جشنواره لاله‌های واژگون کهگیلویه و بویراحمد در طَسوج برگزار شد

۰
نخستین جشنواره لاله‌های واژگون کهگیلویه و بویراحمد در طَسوج برگزار شد
کبنا ؛نخستین جشنواره لاله‌های واژگون منطقه گردشگری «طسوج» چرام با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و عشایر منطقه برگزار شد.
به گزارش کبنا، این جشنواره به همت ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان و فرمانداری شهرستان چرام، با هدف معرفی این جاذبه طبیعی گردشگری برپا شد.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در این جشنواره با تأکید بر ضرورت توجه به همه قابلیت و ظرفیت‌های موجود در منطقه اظهار کرد: توجه به قابلیت‌های استان در بعد طبیعت و منابع طبیعی می‌تواند رونق اقتصادی و رشد اکوتوریسم را به دنبال داشته باشد.
سیدجواد هاشمی‌مهر گفت: رویشگاه لاله‌های واژگون به لحاظ دل‌انگیزی و زیبایی چشم‌اندازی که در طبیعت ایجاد می‌کند می‌تواند یکی از جاذبه‌های برتر طبیعت استان برای رونق و شکوفایی اقتصاد گردشگری تلقی شود.
وی افزود: این منطقه گردشگرپذیر با استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی مواجه است و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری عشایری و بوم گردی است.
هاشمی یادآور شد: سراسر مناطق استان از جهت طبیعت و تنوع زیست محیطی در کشور بی‌نظیر است اگرچه این طبیعت بکر از گزند سودجویان و منفعت‌طلبان در‌امان نیست.
جشنواره لاله‌ های واژگون منطقه گردشگری طسوج چرام
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری تأکید کرد: هراست از محیط زیست و به ویژه این گونه گیاهی ارزشمند وظیفه همگانی و تلاش مردم و نظارت مسوولین را طلب می‌کند.
دشت‌های لاله‌های واژگون این منطقه‌ییلاقی و عشایرنشین در بخش مرکزی شهرستان چرام و در ۷۰ کیلومتری شهر دهدشت واقع است.
رودخانه «طسوج» و آبراهه‌های متعدد آن و رویش لاله‌های واژگون در کناره‌های دره «طسوج» و جنگل‌های پوشیده از بلوط، این منطقه را به‌عنوان یک مکان زیبا و جذاب جهت بازدید گردشگران قرار داده است. کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌های تاریخی، ویژگی‌های مردم‌شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1