کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

نخستین جشنواره لاله‌های واژگون کهگیلویه و بویراحمد در طَسوج برگزار شد

15 ارديبهشت 1402 ساعت 17:43

نخستین جشنواره لاله‌های واژگون منطقه گردشگری «طسوج» چرام با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و عشایر منطقه برگزار شد.


نخستین جشنواره لاله‌های واژگون منطقه گردشگری «طسوج» چرام با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و عشایر منطقه برگزار شد.
به گزارش کبنا، این جشنواره به همت ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان و فرمانداری شهرستان چرام، با هدف معرفی این جاذبه طبیعی گردشگری برپا شد.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در این جشنواره با تأکید بر ضرورت توجه به همه قابلیت و ظرفیت‌های موجود در منطقه اظهار کرد: توجه به قابلیت‌های استان در بعد طبیعت و منابع طبیعی می‌تواند رونق اقتصادی و رشد اکوتوریسم را به دنبال داشته باشد.
سیدجواد هاشمی‌مهر گفت: رویشگاه لاله‌های واژگون به لحاظ دل‌انگیزی و زیبایی چشم‌اندازی که در طبیعت ایجاد می‌کند می‌تواند یکی از جاذبه‌های برتر طبیعت استان برای رونق و شکوفایی اقتصاد گردشگری تلقی شود.
وی افزود: این منطقه گردشگرپذیر با استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی مواجه است و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری عشایری و بوم گردی است.
هاشمی یادآور شد: سراسر مناطق استان از جهت طبیعت و تنوع زیست محیطی در کشور بی‌نظیر است اگرچه این طبیعت بکر از گزند سودجویان و منفعت‌طلبان در‌امان نیست.
جشنواره لاله‌ های واژگون منطقه گردشگری طسوج چرام
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری تأکید کرد: هراست از محیط زیست و به ویژه این گونه گیاهی ارزشمند وظیفه همگانی و تلاش مردم و نظارت مسوولین را طلب می‌کند.
دشت‌های لاله‌های واژگون این منطقه‌ییلاقی و عشایرنشین در بخش مرکزی شهرستان چرام و در ۷۰ کیلومتری شهر دهدشت واقع است.
رودخانه «طسوج» و آبراهه‌های متعدد آن و رویش لاله‌های واژگون در کناره‌های دره «طسوج» و جنگل‌های پوشیده از بلوط، این منطقه را به‌عنوان یک مکان زیبا و جذاب جهت بازدید گردشگران قرار داده است. کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌های تاریخی، ویژگی‌های مردم‌شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

 


کد مطلب: 461970

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461970/نخستین-جشنواره-لاله-های-واژگون-کهگیلویه-بویراحمد-ط-سوج-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1