تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۶۱۷۶۴
کبنا گزارش می‌دهد؛

بازدید معاون رئیس جمهور از چند پروژه مهم بویراحمد

۱
۰
بازدید معاون رئیس جمهور از چند پروژه مهم بویراحمد
کبنا ؛
معاون رئیس جمهور، در ادامه بازدید‌هایش، پیش از ظهر امروز از چند پروژه اقتصادی و گردشگری دیگر در شهرستان بویراحمد دیدن کرد.
به گزارش کبنا، محسن منصوری به همراه استاندار و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پروژه تصفیه خانه آب شهر یاسوج بازدید کردند و در جریان روند تکمیل این پروژه بزرگ آبی قرار گرفتند.
معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بر حمایت دولت از طرح های زیرساختی به ویژه در حوزه آب گفت و به حمایت دستگاه های مالی از جمله سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل و بهره‌برداری نهایی این دست پروژه‌ها تأکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: یاسوج از جمله شهرهایی است که روان آب های زیاد دارد اما عدم هدایت درست منابع آبی برای مصارف مردم، باعث شده یکی از شهرهای دارای تنش آبی این استان باشد.
سید علی احمدزاده بیان کرد: به واسطه جمعیت رو به افزایش مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطعاً تولید آب گذشته، پاسخگوی نیاز مردم نیست و همین هم باعث شده مستمراً قطعی هایی را شاهد باشیم.
 وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات اساسی به ویژه در حوزه زیرساخت در سال های اخیر قریب به ۳۵ میلیارد تومان بودجه تخصیص داد و این پروژه را با بیش از ۷۰ درصد در همین دو سال به پیش برد و اکنون در یک قدمی بهره برداری قرار داده است.

استاندار گفت: با بهره برداری از این پروژه و البته به سرانجام رسیدن مخازن بزرگ ذخیره آب در دو نقطه مرکز استان به زودی مشکلات آب آشامیدنی در یاسوج و مناطق حاشیه ای آن تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد.
 مدیرعامل شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۶ و با هدف رفع تنش آبی شهر یاسوج کلید خورد.
امید صالحی افزود: این پروژه طبق آنچه در افق طرح پیش بینی شده است، در فاز نخست قرار است ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه برای جمعیت ۶۰ هزار نفری فراهم کند.
صالحی گفت: تا چهار  سال پس از کلنگ زنی این پروژه تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص و پیشرفت پروژه کمتر از ۲۰ درصد بود اما از سال ۱۴۰۰ به بعد با تزریق ۳۵ میلیارد تومان بودجه به این پروژه، اکنون فاز اول آن در آستانه افتتاح قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هم اکنون همه تجهیزات مکانیکی و ابزار دقیق مجموعه نصب و راه اندازی شده و با تکمیل آبگیر در روزهای آتی شاهد تکمیل نهایی فاز اول این مجموعه خواهیم بود.
صالحی بیان داشت: برای تکمیل نهایی این پروژه نهایتاً ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

در ادامه معاون رئیس جمهور از طرح بزرگ پل شیشه‌ای (معلق) بازدید کرد. در این بازدید، محسن منصوری اظهار داشت: پل شیشه‌ای یک طرح مطلوب و ظرفیت مناسب برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: با توجه به موقعیت مکانی خوبی که این طرح دارد، برای اعطای تسهیلات به آن کمک می‌کنیم.
باقری سرمایه‌گذار این طرح نیز عنوان کرد: مبلغ 650 میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده است.
این گفته سرمایه‌گذار با واکنش منصوری مواجه شد و منصوری در پاسخ گفت: با این اعتبار نمی‌توان تجهیزات مورد نظر را تأمین کرد و تجهیز منابع باید تقویت شود.
باقری در ادامه گفت: فاز نخست این طرح را با هزینه خود انجام می‌دهد.
گفتنی است فاز اول طرح بزرگ پل شیشه‌ای، تله‌کابین آن است که به گفته باقری، با هزینه خود او انجام خواهد شد.
معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: باید کار بر اساس اصول علمی پیش برود و لازم است در نقشه‌های خود بازنگری داشته باشید.
معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای طرح‌ها واگذار شود و برای اجرای طرح‌ها زمان در نظر گرفته و در صورت عدم اجرای کار زمین واگذار شده پس گرفته شود.
مشاور طرح تله‌کابین تنگ مهریان هم گفت: این طرح به طول پنج و نیم کیلومتر پیش‌بینی شده است.
باقری افزود: فاز اول ۲۰۰ میلیارد تومان که توسط سرمایه گذار تامین می‌گردد و در فازهای بعدی تا ۷۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.
به گفته باقری، تله کابین در تنگ مهریان در فاز اول به طول هزار متر به مرحله اجرا خواهد رفت و پل معلق در فاز دوم با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: ورزش‌های ابی، سورتمه، فضاهای رفاهی در این پروژه در نظر گرفته شده است.
باقری خاطرنشان کرد: اگر در واگذاری املاک منابع طبیعی تسهیل صورت بگیرد روند اجرایی پروژه سرعت خوبی می‌گیرد.
در ادامه، معاون رئیس جمهور به همراه مجموعه مدیریتی استان از پل کلو سیسخت و تونل جاده سیسخت بازدید به عمل آوردند.













ساخت پل سریز در جاده یاسوج سمیرم سرعت گیرد
معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه بازدید میدانی ۲روزه خود از پروژه های در دست اقدام کهکیلویه و بویراحمد با حضور در محل ساخت پل سریز در جاده یاسوج به سمیرم که یکی از نقاط حادثه خیز است بر سرعت بخشی به روند اجرای آن تاکید کرد.
محسن منصوری در بازدید از این پل اظهار کرد: پل سریز یاسوج در دولت سیزدهم کلنگ زنی شده و برای تامین اعتبار آن در سفر دوم ویژه دیده خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: برآورد اولیه تکمیل پل سریز، ۷۷ میلیارد تومان بود، اما حالا ممکن است بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه آن شود.
محمد راستا افزود: تکمیل این پل نیاز به نقدینگی زیادی دارد؛ ولی اگر تخصیص به موقع بیاید با همان ۱۱۰ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد.
وی تاکید کرد: در خصوص پروژه‌های راه اولویت ما در دور دوم سفر رییس جمهور، محور یاسوج - بابامیدان-سمیرم است زیرا اگر آن را به اتمام برسانیم، بسیاری از مشکلات استان و حتی کشور حل خواهد شد.
پیمانکار پل سریز نیز گفت: با توجه به اینکه این نقطه، یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است، انتظار داریم به موقع اعتبار به آن تزریق شود.
به گفته وی بعد از ده‌ها سال معطلی پل سریز بویراحمد با ۷۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

او افزود: محور یاسوج به سمیرم خصوصاً از منطقه پاتاوه تا یاسوج یکی از محورهای پرتردد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که دارای نقاط حادثه‌خیز زیادی هم بوده و هست.
فرماندار بویراحمد ادامه داد: دو راهی سریز نقطه‌ای حادثه خیز و حادثه آفرین بود، سال‌ها بود که کار مطالعاتی احداث پل در این منطقه انجام شده بود ولی به هر دلیلی اراده‌ی محکمی برای شروع پروژه نبود، علاوه بر اینکه تاکنون چندین نفر و چندین خانواده در اثر پیچ خطرناک این مسیر، از بین رفتند و عزادار شدند.
شهرام مهدوی مطلق افزود: اکنون عزم جدی دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه بسان دهها پروزه دیگر معطل مانده در استان کهگیلویه و بویراحمد جزم شده است.
معاون رئیس جمهور: منحصر به فردترین پل جنوب کشور در سی سخت احداث می شود
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پل کلو یکی از منحصر به فردترین و فنی ترین طرح های راهسازی است که در طبیعت بکر سی سخت از توابع شهرستان دنا احداث می شود.
محسن منصوری در حاشیه بازدید از احداث پل کلو در سی سخت، اظهار کرد: این پل یکی از بزرگترین طرح های راهسازی کشور است که با احداث آن مسیر بسیار راحت تر و نزدیک تر می شود.
وی افزود: برای پل کلو اعتباری در نظر گرفته خواهد شد و در سفر دوم رئیس جمهور کلنگ زنی می شود.
محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: قرارداد اولیه این پل ۴۷۰ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود ۲ هزار میلیارد تومان برای این پل نیاز باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ساخت پل کلو که در یکی از پرخطرترین مسیرهای شهرستان شروع شده است، با تلاش‌های صورت گرفته، در سفر رئیس جمهور کلنگ‌زنی خواهد شد.
سید علی احمدزاده عنوان کرد: پل کلو یکی از پروژه‌های بی‌نظیر حوزه جنوب کشور بوده و این پل، قوسی و کابلی است که در حوزه جنوب نظیر ندارد و با ۳۲۰ متر طول، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: ساخت پل کلو علاوه بر اینکه تردد و بار ترافیکی را کم می‌کند، می‌تواند به عنوان یک زیرساخت موجب توسعه در زمینه گردشگری شود.
احمدزاده ادامه داد: از سوی دیگر، این پل می‌تواند تفرجگاهی برای گردشگران نیز محسوب شود و همین مزایا می‌تواند سیسخت را از بن‌بست خارج کند.
پل قدیمی کُلو تنها پل ارتباطی شهر سی سخت است که از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و هر لحظه امکان بروز حادثه ای تلخ و جبران ناپذیر وجود دارد.
جاده یاسوج به سی سخت با دارا بودن بیشترین پیچ های تند و متعدد یکی از جاده های صعب العبور کشور بوده که در چند سال اخیر با ساماندهی قسمت هایی از این جاده ارتباطی برخی از نقاط کور آن برطرف شده و جانی دوباره به خود گرفته است.
شهرستان دنا به عنوان نگین گردشگری جنوب کشور و معروف به سرزمین برف و آفتاب، با افتتاح و کلنگ زنی ۲۶۰ پروژه خرد و کلان در حوزه زیرساخت ها در دولت سیزدهم، با گام عملی دولت در یکسال و نیم گذشته به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.
شهرستان دنا با جمعیتی حدود ۴۲ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵) به مرکزیت شهر هشت هزار نفری سی سخت در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
این شهرستان به دلیل وجود منابع آب و پوشش انبوه باغ های میوه، در بخش کشاورزی و توسعه باغ ها یک موقعیت و زیرساخت ویژه دارد و بخش زیادی از نیروی فعال شهرستان در بخش کشاورزی ،دام وطیور طرح های شیلات و باغها مشغول کار هستند.
پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا بطول۸۰ کیلومتر ، طولانی ترین رشته کوه زاگرس است که کوهنوردان نامدار جهان این رشته کوه را آلپ ایران نام نهاده اند، دنا دارای ۴۹ قله با ارتفاع بالاتر از چهارهزار متر است.
بیش از ۱۶۵ گونه جانوری از جمله دوزیستان و خزندگان، آبزیان و انواع پرندگان نادر جهان در منطقه حفاظت شده دنا زیست می کنند.
طی حدود یک سال و نیم اخیر همزمان با فعالیت دولت سیزدهم در شهرستان دنا تحولات عظیمی در حوزه های آب، گازرسانی، مخابرات، راه، بهداشت و درمان و کشاورزی صورت گرفته که قابل قیاس با سال های مشابه گذشته نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه قول ولی تا کی اجرای شود جاده سی سخت پل کلو زمان حاج مسعود حسینی وهنوز جریان دارد
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
1