تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۶۱۱۴۸
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

امتیاز 10 استان آخر در جدول‌ رتبه‌بندی طرح نهضت ملی مسکن / یک مقام وزارت کشوری: نحوه امتیازبندی لیست طرح نهضت ملی مسکن ایراد اساسی دارد / اختلاف‌ها در جدول رتبه‌بندی جزئی و در حد دو سه درصدی است / کهگیلویه و بویراحمد با تهران 8 رتبه اختلاف دارد / نبود زمین مشکل اصلی یاسوج است / طبق قانون تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خلاف است / برای 52 درصد از متقاضیان مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد زمین وجود ندارد

۱۱
۰
امتیاز 10 استان آخر در جدول‌ رتبه‌بندی طرح نهضت ملی مسکن / یک مقام وزارت کشوری: نحوه امتیازبندی لیست طرح نهضت ملی مسکن ایراد اساسی دارد / اختلاف‌ها در جدول رتبه‌بندی جزئی و در حد دو سه درصدی است / کهگیلویه و بویراحمد با تهران 8 رتبه اختلاف دارد / نبود زمین مشکل اصلی یاسوج است / طبق قانون تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خلاف است / برای 52 درصد از متقاضیان مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد زمین وجود ندارد
کبنا ؛صحبت‌های رئیسی، رئیس جمهور در شورای عالی مسکن پرسش‌ها و ابهامات زیادی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به‌وجود آورد و اینگونه گفته می‌شود که مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده‌اند و در این باب رسانه‌های مطالب مختلفی را منتشر کردند. به‌دلیل سیاست‌زدگی و رونق حواشی که گاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، هر کس از ظن خود سخنی بافت و روایتی کرد. با این وجود یک مقام وزارت کشوری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار کبنا نیوز، اظهار داشت: نحوه امتیازبندی در این لیست اشتباه است و ایرادات اساسی دارد و اینکه گفته شود، مسوولان استان‌ها یا استان کهگیلویه و بویراحمد کوتاهی کردند، از همان حرف‌های است که معمولاً زده می‌شود.
وی با اشاره به اسامی 10 استان آخر این جدول که در گزارش شورای عالی مسکن آمده بود، گفت: استان‌های تهران، یزد، لرستان، مازندران، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و همدان، 10 استان آخر این رتبه‌بندی هستند که عمدتاٌ استان‌های مطرح کشور هستند.
وی افزود: ترتیب رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن بدین شکل است که استان‌های اصفهان، خوزستان و تهران هر سه یک امتیاز دارند که بر اساس این جدول رتبه‌بندی 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و رتبه‌های آنها در جدول 20، 21 و 22 می‌باشد. استان‌های یزد و لرستان در جدول 37 درصد پیشرفت فیزیکی در طرح نهضت ملی مسکن دارند که به ترتیب رتبه آنها 23 و 24 می‌باشد.
این مقام وزارت کشوری در ادامه اینگونه گفت: استان‌های مازندان، خراسان رضوی و کرمانشاه با 36 درصد پیشرفت فیزکی، به ترتیب در جدول رتبه 25، 26 و 27 را دارند. استان‌های؛ آذربایجان غربی با 35 درصد پیشرفت رتبه 28، کهگیلویه و بویراحمد با 34 درصد رتبه 29 و استان‌های کردستان و همدان با 32 درصد پیشرفت فیزیکی در طرح نهضت ملی مسکن به ترتیب رتبه 30 و 31 را دارند. اگر نگاه منطقی و منصفانه‌ای وجود داشته باشد، می‌توان فهمید که امتیازبندی‌های این جدول اشتباه و ایراداتی دارد و این حرف‌های که پیرامون مدیران و مسوولان استان‌ها در فضای رسانه‌ای و گاهی مجازی رد و بدل می‌شود، از همان حرف‌های معمول و همیشگی افراد بی‌اطلاع است.
او در ادامه بیان کرد: بیشترین درصد ذکر شده در این لیست 56 درصد برای استان قزوین است و استان کهگیلویه و بویراحمد با 34 درصد پیشرفت فیزیکی رتبه 29 را در اختیار دارد که با استان تهران که در رتبه 22 جدول قرار گرفته، 8 رتبه اختلاف دارد. همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و تهران بر اساس جدول رتبه‌بندی پیشرفت طرح ملی نهضت ملی مسکن هر سه استان 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، می‌بینید که اختلاف‌ها در جدول رتبه‌بندی جزئی و در حد دو سه درصدی است.
او بیان اینکه اطلاعات این جدول رتبه‌بندی نشان می‌دهد که ضعفی در کار وجود ندارد، افزود: برای 52 درصد از متقاضی‌های مسکن ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد که باید در این امتیازبندی قرار می‌گرفتند زمین وجود نداشت. همانطوری که می‌دانید، استان شما [استان کهگیلویه و بویراحمد] یک استان جنگلی است و اراضی آن همه کشاورزی، منابع طبیعی و انفال است.
این مقام وزرات کشوری در ادامه گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور محترم، در تلاش هستیم که مشکلات نهضت ملی مسکن در استان‌های ذکر شده احصا شود. 
وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد، تلاش دولت برای احصا زمین و رفع مشکل زمین بود؛ اما کشاورزان همکاری نکردند و قیمت‌ها نجومی ارائه دادند. زمین‌های کشاورزی موجود درجه یک و دو هستند و طبق قانون امکان تخصیص چنین زمینی به نهضت ملی مسکن وجود ندارد.
او گفت: تدبیری که در استان کهگیلویه و بویراحمد برای این مسئله اندیشیده شد این بود که عمده مسکن ملی را به سمت خودمالکی ببرند و بر اساس آمارهای موجود درصد خود مالکی استان کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها بیشتر است؛ زیرا مرکز این استان زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارد؛ اما در شهرستان‌های دیگر استان‌؛ گچساران و دهدشت وضعیت فرق می‌کند و پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن خوب است.
این مقام وزارت کشوری در ادامه صحبت‌های خود، گفت: کل واحدهای روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا مهرماه 1402 سه هزار واحد است. هم اکنون سه هزار و 680 واحد در حال ساخت دارد و 400 واحد مسکونی دیگر در اردیبهشت ماه 1402 اجرایی خواهد شد و اگر این واحدهای مسکونی در اردیبهشت هم شروع شود، استان کهگیلویه و بویراحمد هزار واحد بالاتر از سهمیه‌اش دارد.  در مسکن روستایی کار به خوبی پیش رفته است و در مسکن شهری نیز به جزء شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که متأسفانه مشکل زمین وجود دارد بقیه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد طرح نهضت ملی مسکن ملی خوب کار شده است.
وی گفت: ذکر این نکته هم لازم است که در جدول رتبه‌بندی مسکن ملی، یکی از آیتم‌هایی که در این جدول وجود داشت  و استان‌های می‌توانستند، امتیاز کسب کنند این بود که مسکن مهر و نهضت ملی از هم تفکیک نشود و آمار مسکن مهر نیز در آمار نهضت ملی مسکن ثبت شود در حالی که در استان کهگیلویه و بویراحمد این دو مورد از هم تفکیک شده بود، این در حالی است که مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد. این را هم بدانید که مسکن مهر، دولت نهم و دهم و اقدام ملی مسکن دولت‌های یازدهم و دوازدهم همگی در دل طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفتند. استان‌ها مسکن مهر و اقدام ملی مسکن را در آمار نهضت ملی مسکن آوردند. اگر استانی در مسکن مهر و اقدام ملی مسکن مربوط به دولت‌های گذشته کوتاهی کرده نباید به پای این دولت و مدیران آن گذاشته شود. گفتم که استان کهگیلویه و بویراحمد مسکن مهر ندارد و می‌گویند تمام شده است. خوب اگر آمار مسکن مهر و اقدام ملی هم به آمارهای نهضت ملی مسکن این استان اضافه شود، خوب پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی خوب ارزیابی می‌شود و با این وجود قطعاً از این لیست خارج می‌شود.
وی در پایان این را هم گفت: در مسکن‌های خود مالکی اختیار کار با مالک است و وظیفه دولت ارائه تسهیلات است، خوب در استانی واحدهای مسکونی خود مالک اطلاعات‌شان را در سامانه‌های مربوطه به ثبت می‌رسانند اما در استان شما می‌بینید که مالکین این کار را به خوبی انجام نمی‌دهند و به همین دلیل در آمارها و رتبه‌بندی‌ها نمی‌آید. در بافت فرسوده هم بعضی استان‌ها مشارکت مردم خیلی خوب بوده و چند خانواده زمین‌هایشان را به اشتراک می‌گذاشتند و دولت هم تسهیلات می‌دهد و کار ساخت مسکن نو انجام می‌گیرد، در این زمینه استان شما هنوز اینگونه کارهای مشارکتی به‌خوبی جانیفتاده است.
به گزارش کبنا، فرهنگ مشارکت زمین در استان کهگیلویه و بویراحمد در بافت‌های فرسوده به نسبت سایر استان‌ها ضعیف است که به‌نظر می‌رسد، دستگاه‌های متولی می‌توانند در این زمینه به مردم آگاهی و اطلاعات بیشتری بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این مقام وزارت کشور مگر اسم ندارد؟!!!
همین مقام بهتر نبود به جای عنوان"استان شما"، از "استان ما" استفاده می کرد؟!!!
این مقام وزارت کشور همان نیست که زادگاهش "گناوه لری"است؟!!!!!
تا کی می خواهید با گفتار درمانی سر مردم کلاه بگذارید؟
ضعف مفرط در سیستم مدیریتی استان بر همه عیان است؛تا دیر نشده استاندار استعفا کند و استان را به یک مدیر کاردان واگذار نماید.
به اندازه ی سرسوزنی نباید شک کرد که آگاهی مردم از مدیران بی تدبیری که مبنای انتصابشان شایستگی نبوده بلکه منسوب به فلان نماینده ی ضعیف و یا استاندار ضعیف بوده،اگر جلوتر نباشد،کمتر نیست.
Iran, Islamic Republic of
مسئول آن است که بتواند گرهی از مردم بگشاید
Iran, Islamic Republic of
استاندار استعفا کند بهتر است که برکنار شود.
Iran, Islamic Republic of
مشغول انتصاب بستگانشان به مدیریت ها و چینش انتخاباتی بودند؛این ها که سرشان برای مشکل مسکن و زمین بی مسکن ها درد نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی باید در یک اقدام انقلابی سهل انگاران و ناتوانان در عدم تامین زمین مسکن شهر یاسوج را عزل کن
Iran, Islamic Republic of
بعضی افراد هم ولایتی استاندار در وزارت کشور قصد اعمال نفوذ در گزارش وزارت کشور را دارند از جمله آقایان م و ف.
نباید اجازه داد با ماست مالی کردن بر ضعف های آشکار مدیریتی سرپوش گذاشته شود.
Iran, Islamic Republic of
تا تغییرات اساسی در مدیریت ارشد استان صورت نگیرد مردم قانع نمی شوند.
عملکرد استاندار استان را وارد حواشی بی پایان کرده است مخصوصا" در زمینه ی انتصابات به نفع بستگان خود و نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
منظورش از مقام مسئول وزارت کشور // است !
چرا اسم مقام مسئول را نمی نویسید؟!
Iran, Islamic Republic of
کدوم مقام عالی وزارت !!!!!؟🧐😁
Iran, Islamic Republic of
وای چه توجیهات
وقتی گفتند آخر شدید دیگه ؟
علی
United Arab Emirates
نمیشد بجای احصاء بنویسید جمع آوری مگه ما عربیم
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1