تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۴۶۰۷۵۲
گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد؛

از تذکر انتخاباتی تا افزایش قیمت خودرو

۰
از تذکر انتخاباتی تا افزایش قیمت خودرو
کبنا ؛پتشریح بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، راهکار‌هایگزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها تحقق شعار سال، برخورد با مروجان بی‌حجابی در جامعه، مبارزه با گرانی در بازار، فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم بویژه قشر جوان و تقبیح آداب روسوم غلط در مراسمات تشییع و نصب مجسمه حیوانات در قبرستان‌ها از جمله بیانات ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مراکز شهرستان‌ها و بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد بود.
امام جمعه دوگنبدان
با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: انتخاب شعار اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیست و مسائل فرهنگی بسیار مهم هستند، اما یک اقتصاد نابسامان برفرهنگ جامعه هم اثر‌گذار است و مشکلات اقتصادی اگر برطرف نشوند باعث گسترش فقر، افزایش تبعیض، ثروت‌های حرام و ایجاد فساد می‌شود.
حجت الاسلام حجازی افزود: رهبری بیان کردند: مهمترین اولویت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده از همه ظرفیت‌های موجود امکانات سخت‌افزاری، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های نرم‌افزاری ازجمله نیروی انسانی خلاّق، جوانان پر انگیزه، نخبگان و صاحبان فکر‌های نو هستند.
امام جمعه گچساران گفت: این دنیا فانی است و عاقبت هر نفسی طعم مرگ را خواهد چشید، پس باید تا می‌توانیم توشه‌ای برای آخرت برداریم چراکه راه طولانی و پرخطر است و متأسفانه گاهی می‌بینیم برخی افراد آن‌چنان در مادیات غرق‌شده‌اند و کاملاً خواب تشریف دارند.
وی افزود: پیشاپیش شهادت امام علی علیه‌السلام را به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. شب‌های قدر را در پیش داریم که باید از فرصت‌ها به نحو شایسته بهره ببریم و در چنین روزهایی نیز ایتام و نیازمندان را فراموش نکنیم.
حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: اخیراً نیز مسئولین کشور دیداری با مقام معظم رهبری داشتند و حضرت آقا فرمودند شعار امسال حساس و مهم است اما شعارهای اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست درنتیجه یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثرگذار است.
خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: بنابراین همه ظرفیت‌ها، منابع و امکانات کشور باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار گیرد و همه دولتمردان باید وقتشان را صرف حل این مسائل و مشکلات مردم کنند.
امام‌جمعه گچساران گفت: اخیراً رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را هتک حرمت کردند و جسارت‌ها انجام دادند که یک‌بار دیگر مهر بی‌شرفی بر پیشانی مدعیان دروغین حقوق بشر زده شد و آن‌ها امروز لال و کر هستند و نمی‌فهمند گرچه ادعای حقوق بشر هم می‌کنند و اما مردم فلسطین در جواب هم باراکت مواضع دشمن صهیونیستی را مورد هدف قراردادند.
وی افزود: حضرت آقا در ادامه هم فرمودند که انتخابات ابزار قدرت کشور است و مسئولین از هم‌اکنون راهبردهای مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات را مشخص کنند، یعنی باید از الآن تلاش کرد تا انتخابات بسیار پررونق باشد هر چند سلامت انتخابات و عدالت هم بایستی رعایت شود و شاهد یک رقابت منطقی و سازنده باشیم.
حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: بنابراین تقاضایی هم از مسئولین استان، شهرستان، از نامزدهای انتخاباتی و هم از حامیان آن‌ها دارم که اولاً همه ما مسلمان و از شیعیان مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام هستیم. پس قیامتی است و باید از خدا بترسیم و حقی کسی را ضایع نکنیم و هرکسی منطقی و شرعی تلاش کند چراکه تضییع حقوق مردم شرعاً و قانونی جایز نیست و حواسمان به قیامتمان هم باشد.
خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: حضرت آقا بازهم فرمودند که پشت‌صحنه اغتشاشات اخیر دستگاه‌های جاسوسی دشمنان بودند و مسئله زن و حجاب را بهانه کردند و شعار دروغین دادند. ملت ایران بداند پشت این صحنه، فتنه دشمن است و کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است چراکه خواست دشمن است.
امام‌جمعه گچساران گفت: اخیراً آقای ترامپ به دادگاه احضار شده است و گفته‌اند که حق سکوت داده و از راه نامشروع اقداماتی کرده و فساد اخلاقی دارد، درحالی‌که اکثر دولتمردان آمریکایی این‌چنین هستند.
 وی افزود: از عزیزان نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که همیشه پای‌کار هستند و در این ایام تعطیلات نوروز هم تلاش‌های فراوانی انجام دادند. نکته بعد اینکه هرساله ما نگرانی‌هایی برای آتش‌سوزی جنگل‌ها داریم و از الآن تلاش شود که دچار چنین حوادثی نشویم.
حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: احتمالاً جمعه آینده روز جهانی قدس باشد که باید آمادگی لازم را برای برپایی مراسم باشکوه در این روز را داشته باشیم. برخی اوقات در قبرستان‌ها رسومات عجیبی را شاهد هستیم و بی‌جهت هزینه‌های چند صدمیلیونی صورت می‌گیرد که نه نفعی برای میت و نه نفعی برای خانواده میت دارد که باید مراسمات در شان جامعه اسلامی و شیعی باشد.
امام جمعه چرام با اشاره با بیان رهبر معظم انقلاب که کشف حجاب را یک «حرام سیاسی» معرفی کردند گفت: کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن شده و در سال‌های اخیر به پروژه‌هایی نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و طراحی شعار «زن، زندگی، آزادی» در اغتشاشات پائیزی مرتجعان شده بود.
حجت اسلام افشار افزود: سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های ضدانقلاب از برجسته‌سازی و ترویج کشف‌حجاب، دنبال ایجاد فرصت برای غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران هستند.
وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲، مهار تورم و رشد تولید اضافه کرد: بخش اول این شعار، معطوف و متمرکز به مهار و کاهش تورم است که رهبر معظم انقلاب در سالیان متمادی بر آن تأکید داشته‌اند.
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه برطرف کردن مشکل معیشتى از قشر کارگر و معلم و دیگر قشرهاى جامعه، به اصلاح مبانى اقتصاد کشور بستگى دارد اضافه کرد: داشتن خودرو و مسکن برای برخی خانواده‌ها بسیار سخت و در مواردی دست نیافتنی شده است و این در حالی است که انحصار خودرو در اختیار دو شرکت ایران خودرو و سایپا است و بدون اینکه کیفیت را افزایش دهند قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.
وی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو باعث ایجاد بار روانی در جامعه می‌شود و بر سایر اقلام اثرگذار است و اگر این دو شرکت نمی‌توانند تعدیل قیمت کنند انحصار از آن‌ها گرفته شود.
امام جمعه سرفاریاب با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان و آیات متعدد قرآن در این خصوص، گفت: نزول قرآن در شب قدر و مقدر شدن امورات و برتری این شب از هزاران ماه از جمله برکات شب قدر است که خداوند از باب قائده لطف خود و برای جبران بندگان معصیت کار، فرصت شب قدر را قرار داده تا با‌امیدواری، درک درست و راز و نیاز خالصانه با خدا، بتوانند گذشته‌های طولانی مدت عمر خود را جبران و در پناه لطف خداوند قرار گیرد.
حجت الاسلام زارعی پور سالروز شهادت‌امیرالمؤمنین علی (ع) در ۲۱ رمضان، را تسلیت گفت و افزود: شخصیت والای انسانی‌امیرالمؤمنین و علی (ع) تجسم واقعی صفات انسانی مورد نظر نهج البلاغه است که با مطالعه این کتاب ارزشمند، شناخت کاملی از اسلام و تاریخ راه و رسم زندگی‌امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را به ما خواهد داد.
وی با گرامی داشت سالروز شهادت شهید آوینی و نام‌گذاری این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی، اخلاص، تعهد، زیبائی، جذابیت و عمیق بودن را از جمله شاخصه‌های قلم وی دانست که به سید شهیدان اهل قلم معروف شد.
زارعی پور با تبریک ۱۸ فروردین روز سلامتی و دنداپزشکی و روز جهانی بهداشت و قدردانی از تلاشگران این عرصه، سلامتی را بالاترین نعمت‌های الهی دانست و گفت: بنا به وعده مسئولان مقرر شد ضمن استقرار دندانپزشک در درمانگاه سرفاریاب این مرکز به صورت شبانه روزی به مردم خدمات درمانی و دارویی ارائه کند که متأسفانه این وعده هنور محقق نشده است و مردم بخش سرفاریاب همچنان در انتظار تحقق این وعده هستند.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی توسعه و پیشرفت علمی و دست‌یابی به تکنولوژی‌های روز دنیا از جمله فناوری هسته‌ای دانست و گفت: فناوری هسته‌ای علاوه بر اینکه در تأمین انرژی آینده دنیا نقش راهبردی و استراتژیک دارد در عرصه‌های مختلف دیگر نیز کارکرد‌های ضروری و تأثیر‌گذاری دارد.
حجت الاسلام حیدرخواه به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی اشاره و افزود: هنر و هنرمند در انقلاب اسلامی جایگاه ویژه دارد مهمترین ویژگی هنر و هنرمند تعهد است و تعهد نسبت مردم و فرهنگ و دین و آیین مردم است.
وی با بیان اینکه امروز همه باید دشمن‌شناس باشند و شیوه‌های دشمن را بدانند و با این شیوه‌ها مقابله کنند تأکید کرد: همه افشار مختلف جامعه از جمله شاعر، نقّاش، داستان‌نویس، سینماگر و هنرمند باید بدانند امروز ما در مقابل تاخت و تاز دشمن قرار داریم.
امام جمعه قلعه رئیسی به مسأله حجاب در جامعه اشاره و گفت: این روز‌ها دغدغه خیلی از مردم ودلسوزان نطام بیشتر پیرامون برخورد با بی‌حجابی است در حالی که ما بیشتر نیاز به ترویج و تشویق به حجاب داریم تا برخورد و توبیخ بی‌حجاب را هم داشته باشیم و در این قضیه باید بر سر عوامل و عاملان تضعیف حجاب در جامعه فریاد زد.
امام جمعه پاتاوه باتسلیت سالروز ضربت خوردن حضرت امام علی علیه السلام و شهادت مظلومانه آن حضرت گفت: جامعه بشری، تشته اسلام علوی علیه السلام است.
حجت الاسلام سیادت افزود: از آغاز بعثت پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله سرنوشت مطلوب اسلام و تکلیف مردم جهان تا آخر زمان توسط خداوند متعال تعیین و تبیین شده بود حفظ و تداوم هویت و ماهیت رسالت در بستر و وصایت امامت بود.
امام جمعه پاتاوه با اشاره به الگو‌های حاکمیتی مبتنی بر اسلام علوی اضافه کرد: از نظر حضرت مولا علی علیه السلام در نگاه حکومت باید دور‌ترین و منفور‌ترین مردم کسانی باشند که دنبال معایب دیگران می‌گردند و برملا می‌کنند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به برخی آداب و رسوم و سنت‌های غلط و اینکه عده‌ای از شهروندان نسبت به نصب تصاویر و تمثال حیوانات بر مزار درگذشتگان خود اقدام می‌کنند گفت: متأسفانه اخیراً پای مجسمه حیوانات به قبرستان‌ها باز شده است و سر قبر‌ها مجسمه و تصاویر شیر نصب می‌کنند که امری قبیح، زشت و ناپسند است.
حجت الاسلام صلواتی افزود: این کار‌ها بیهوده، بی‌ارزش، اسراف، بدعت فرهنگی و بی‌حرمتی به صاحبان قبور است، این در حالی است که شیعه‌امیرالمؤمنین باید بداند مسلمان حرمت دارد و ازین کار‌های بیهوده باید خودداری کرد.
وی با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه آمریکا افزود: این سردمداران با اتفاقاتِ بسیار بدی که رقم می‌زنند خود و هم پیمانانشان را نابود می‌کنند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به ارزش شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان و دعوت از خانواده‌ها بویژه والدین برای حضور در مساجد و محافل قرآنی گفت: این ماه، ماه قرآن است و فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با ارزش‌های دینی و مذهبی و تربیت اسلامی و انسانی است.
امام جمعه شهر لنده با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر گفت: دعا و مناجات و شب زنده داری در شب‌های قدر با ارزش‌تر می‌گردد و این شب‌ها با فضیلت‌ترین شب‌های سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است.
حجت السلام سید هدایت محمودی اصل به ۲۰ فروردین روز ملی فرآوری هسته‌ای ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: انرژی هسته‌ای یکی از پیشرفت‌های حیرت‌آور نظام در دنیا و برای دشمنان این ملت غیر قابل باور بود.
محمودی اصل سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری را در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی راه گشا عنوان کرد و افزود: رهبر حکیم انقلاب خواستار تحرک و پیشبرد سیاست‌های خارجی شد و تقویت ارتباط سیاسی و فرهنگی با کشور‌های همسایه را تأکید نمود که این راهبرد معظم به سردر گمی عجیبی را برای مزاحمان منطقه خصوصاً اسراییل و آمریکا رقم زد.
وی ادامه داد: برقراری ارتباط با کشور عربستان بعد از هفت سال، دادگاه ترامپ که رسوایی تمدن غرب را در پیش داشت و محروم شدن رژیم صهیونیستی از بازی‌های ورزشی را می‌توان نفوذ سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست.
امام جمعه لنده هدف دشمن از ترویج بی‌حجابی در جامعه ایران را ایجاد شکاف دینی بین مردم و حاکمیت دانست و گفت: امروز حجاب به چالشی‌ترین موضوع کشور تبدیل شده است که طراحی پیچیده دشمن در این موضوع از مهر ماه سال گذشته رقم خورد و متولیان امر فرهنگ و مردم باید در مقابله با این فرهنگ شوم غرب هم‌اندیشی نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

در بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم که در مصلای امام خمینی برپا شده است نظر افراد مشهور ...
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
1