تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۶۰۶۶۸
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

40 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد بدون کارت ملی! / در سال 1401، 5100 نفر پسر و 4808 نفر دختر متولد شده است

۰
40 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد بدون کارت ملی! / در سال 1401، 5100 نفر پسر و 4808 نفر دختر متولد شده است
کبنا ؛مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸ هزار نفر از مردم استان تاکنون جهت دریافت کارت هوشمند ملی خود که صادر شده، مراجعه نکرده‌اند.
«داوید صادقی» با اشاره به جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان را ۵۹۰ هزار نفر برشمرد و ادامه داد: برای تعداد ۵۰۳ هزار و ۴۰۱ نفر کارت هوشمند صادر شد که از این تعداد ۴۸۵ هزار و ۴۰۱ کارت تحویل افراد شد و مابقی هنوز برای تحویل کارت خود، مراجعه نکردند.
حدود ۴۰ هزار نفر از استان تاکنون برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نکردند
صادقی اظهار کرد: از جمعیت واجد شرایط برای درخواست کارت ملی هوشمند حدود ۴۰ هزار نفر از مردم استان تاکنون درخواستی برای کارت ملی هوشمند ثبت نکردند.
وی تأکید کرد: کاهش جمعیت کشوری است و مختص استان کهگیلویه و بویراحمد نیست چرا که در دهه ۶۰ و ۷۰ و از سال ۹۵ رشد جمعیت خوب بود و با میانگین ۶ درصد بود که هم اکنون رشد جمعیت در کشور زیر دو و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ و سه دهم درصد است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ هزار و ۹۸۰ مورد ولادت در استان ثبت شد که پنج هزار و ۱۰۰ نفر پسر و چهار هزار و ۸۰۸ نفر دختر ثبت شد و در هر ماه به طور متوسط ۸۲۶ واقعه ولادت در ثبت احوال ثبت شد که پنج درصد کاهش ولادت نسبت به سال ۱۴۰۰ ثبت شد.
صادقی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۱ مورد ولادت در استان ثبت شد که ۵۳ درصد پسر(پنج هزار و ۵۱۸ مورد) و ۴۷ درصد دختر (چهار هزار و ۹۲۳ مورد) بود.
وی گفت: تعداد ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی بیش از ۹۹ درصد ثبت شد و تعداد کمی که با تأخیر ثبت کردند به دلیل بی‌اطلاعی از قوانین و شرایط خاص جغرافیایی استان است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مطابق با قانون، مهلت ثبت ولادت تا ۱۵ روز و فوت ۱۰ روز است و از مردم انتظار داریم ولادت و وفات را مهلت مقرر ثبت کنند.
صادقی با اشاره به آمار فوت در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد سه هزار و ۴۶ مورد وفات ثبت شد که ۵۹ درصد آقا (یک هزار و ۸۰۵ مورد) و ۴۱درصد خانم (یک هزار و ۲۴۱ مورد) ثبت شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۸۱۷ مورد بود که از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۲ مرد و یک هزار و ۶۶۵ زن، فوت کردند.
وی با اشاره به آمار ازدواج گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶ هزار و ۸۸ مورد ازدواج و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶هزار و ۱۲۵ مورد ثبت شد.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۵۹۰ طلاق ثبت شد که مشابه سال ۱۴۰۰ بود و در این سال یک هزار و ۵۸۹ مورد طلاق ثبت شد.
صادقی در پاسخ به میانگین سن جمعیت استان و تعداد سالمندان استان، گفت: میانگین سن جمعیت استان جوان است اما با کاهش نرخ ولادت، در سال‌های آینده میانگین سن جمعیت استان به سمت میانسالی حرکت می‌کند.
وی در پاسخ به تعداد اتباع در استان و وضعیت صدور شناسنامه برای آن‌ها، گفت: تعداد و آمار آن‌ها در اختیار استانداری است اگرچه از سال ۸۶ تاکنون یک صد و ۸۲ مورد صدور شناسنامه برای فرزندان افغانستانی که مادران ایرانی دارند در استان صادر شد.
ایرنا در ادامه نوشت:  استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد و یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
1