تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۶۰۴۵۶
در خطبه های نمازجمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

سید فرج الله پژمان: نگذارید عده‌ای بنام فاتحه در قبرستان‌ها مردم را به روزه‌خواری تشویق کنند

۳
سید فرج الله پژمان: نگذارید عده‌ای بنام فاتحه در قبرستان‌ها مردم را به روزه‌خواری تشویق کنند
کبنا ؛حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ کبگیان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با اشاره به مبانی ذکر کثیر گفت: توجه به خداوند در تمام حالت و باتمام وجود یکى از زیباترین جلوه‌هاى ارتباط عاشقانه با خدا و اساسى‌‏ترین راه‏هاى سیر و سلوک، در ذکر و یاد خداست.
وی خطاب به حاضرین افزود: نگذارید در توجهات اتمم و اکملتان به مال و فرزندان از یاد خدا غافل بشوید زیرا ذکر خداوند افضل عبادات، و غفلت از خداوند انسان را در دنیا همیشه محتاج و در روز قیامت کور محشور می‌گرداند.
سید فرج الله پژمان در فراز دوم از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چیتاب ضمن تبریک فرارسیدن ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، مردمی بودن و الهی بودن را از خصیصه نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: نظامی که با خون فرزندان همین ملت با بیش از ۹۸درصد رای تثبیت گردید متمم و مکمل همان ۲۲ بهمنی است که ندای آزادیخواهانه و استکبارستیزی به جهانیان داد و قطعاً مردم تا آخر پای آرمان‌های مقدسش خواهند ماند.
وی باتسلیت فرا رسیدن وفات حضرت خدیجه گفت: سه عنوان مادری‌ام المؤمنین (مادر همه مؤمنان) مادر ائمه اطهار (اهل بیت) و مادر اسلام (کسیکه مال و ثروتش رادر درسختی‌ها وناراحتی‌ها پشتیبان پیغمبر و دین اسلام قرارداد) را از خصیصه‌های برتر و بارز آن بانوی همام برشمرد و گفت: کسی که در زمان سختی‌ها، هجمه‌ها، اکثر دارائی‌هایش را با تمام وجود تقدیم رسالت تأسیس و تثبیت اسلام کرد و مادر ۱۲ امام است شخصیت بزرگی است.
این خطیب جمعه در پایان خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به مسأله پنج شنبه‌های قبرستان‌ها در ماه رمضان در این منطقه خطاب به نمازگزاران گفت: مردم ولایتمدار و بافرهنگ کبگیان نگزارید رسومات نادرست بدعت در دین فرهنگ غنی بی‌نظیرتان را خدشه دار کند.
وی تصریح کرد: عده‌ای که پنج شنبه‌ها در قبرستان‌های منطقه، در ماه رمضان با فرهنگ نادرست پخش اغذیه، شیرینی و شربت علناََ به نبرد باخدا می‌پردازند بدانند هم گناهکارند، و هم باعث رنجش امواتند و ضربه اینکار را خواهند خورد.
سید فرج الله پژمان افزود: دلیلی ندارد عده‌ای بنام فاتحه مردم را به روزه خواری تشویق کنند واین مبارزه علنی با دستور خداوند برخلاف فرهنگ غنی مسلمانی است.


-----------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1