تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۶۰۱۷۶
سرنوشت پروژه تونل دیل به کجا می‌رسد؟

سید ناصر حسینی‌پور: جریان رسانه‌ای در گچساران مسموم بوده و به دنبال زدن هستند / کاش آقایان با خود خلوت می‌کردند / مسئول انقلابی اشتباه خود را در هر جا می‌پذیرد و راهکار ارائه می‌دهد / آخرین توضیحات نماینده در باره پروژه پُر ابهام گچساران

۱۹
۲
سید ناصر حسینی‌پور: جریان رسانه‌ای در گچساران مسموم بوده و به دنبال زدن هستند / کاش آقایان با خود خلوت می‌کردند / مسئول انقلابی اشتباه خود را در هر جا می‌پذیرد و راهکار ارائه می‌دهد /  آخرین توضیحات نماینده در باره پروژه پُر ابهام گچساران
کبنا ؛پروژه تونل دیل، یکی از پروژه‌های مهم شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که سال‌ها احداث آن مطالبه مردم این شهرستان است. سید ناصر حسینی‌پور_ نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت_ در نشستی به ابهامات پیرامون این تونل توضیحاتی داد.
سید ناصر حسینی پور اظهار داشت: تمام مکاتبات لازم و پیگیری‌های برای انجام از سر‌گیری مجدد این پروژه از سوی من انجام شده است.
وی بیان کرد: تاکنون چندین بار درخواست جواب شفاف برای مشخص شدن علت اصلی راکد بودن این پروژه را خواستار شدیم، متأسفانه جواب مشخصی از سوی دستگاه‌های ذیربط و آزمایشگاه تحقیقاتی اروپایی به ما داده نشده و در حال حاضر با جواب‌های چندگانه برای این پروژه عظیم مواجه هستیم.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات پروژه این بوده که بخشی از بدنه این تونل باید از آرو اجرا می‌شد اما در جای فعلی آن سر در آورده که این خود نیز یک سؤال و ابهام است که هنوز به آن پاسخ داده نشده است.
حسینی پور با اشاره به مطالبه‌گری به حق و به جای مردم گچساران برای اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: باید مردم مطالبه گری‌های اینگونه را انجام داده و خواهان آن باشند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جریان رسانه‌ای که در گچساران وجود دارد برخی از آن‌ها مسموم بوده و به دنبال زدن هستند در صورتی که باید ایراد‌ها را گرفته و آن‌ها را بدون اغماض و غرض ورزی بیان و مطالبه به حق را از مسئولان داشته باشند.
حسینی پور بیان کرد: مسئولان باید شجاعت داشته و اگر کار آن‌ها ایراد داشت مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنند، یک مسئول انقلابی اشتباه خود را در هر جا می‌پذیرد و راهکار ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه تلاش شده بود در گذشته این پروژه ملی به استانی تبدیل شود، افزود: کاش این آقایان با خود خلوت می‌کردند که چگونه با بودجه اندک عمرانی استانی یک پروژه عظیم ملی باید به پایان برسد، اگر تمام بودجه پروژه‌های استان را در سال جمع می‌کردند نمی‌توانستند این پروژه را به اتمام برسانند زیرا این پروژه عظیم نیاز به اعتبارات ملی دارد.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به جواب‌های چندگانه و تأخیر در شفاف‌سازی مسئولان و آزمایشگاه تحقیقاتی در خصوص وجود گاز و نشت آن در تونل دیل اظهار داشت: جلسات متعددی برای این پروژه برگزار شد تلاش‌های بسیاری انجام دادم، ولی پیشرفتی از سوی مسئولان مربوطه در این راه ندیدم خواستار این هستیم که شرکت ملی نفت ایران و اکتشافات برای یکبار هم که شده این پروژه را تعیین تکلیف کنند.
حسینی پور گفت: کلنگ تونل دیل در قالب قطعه دوم راه اصلی محور گچساران - چرام در سال ۱۳۹۷ به زمین‌زده شد و به دلیل نشت گاز داخل تونل عملیات اجرایی این طرح یک سال بعد تعطیل شد.
وی با بیان اینکه تونل دیل یکی از پیچیده‌ترین طرح‌ها در کشور است و پیگیری و مطالبات گسترده‌ای برای برطرف کردن مشکلات این طرح تاکنون انجام شد، اضافه کرد: حذف گردنه‌های خطرناک، اصلاح مسیر گچساران- دیل- چرام و کاهش طول مسیر اتصال به کریدور مرکز- جنوب غرب با اتصال به محور پاتاوه- دهدشت توسعه شهری و استانی، اشتغال زایی، محرومیت زدایی و بهره‌مندی تردد تعداد کثیری از روستا‌های منطقه به جاده اصلی از مزایای اجرای این طرح است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ادامه داد: این طرح مسیر اصفهان به بندر گناوه را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش و محور دهدشت -پاتاوه را به بنادر جنوبی متصل می‌کند.
وی اظهار کرد: همچنین این طرح در اقتصاد بخصوص گردشگری استان و شهرستان نقش مهمی دارد و موجب کاهش هزینه سوخت و تصادف جاده‌ای و خارج شدن روستا‌ها از بن بست و افزایش رضایت‌مندی مردم منطقه بویژه مردم محروم در مناطق سخت گذر خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۶۰۴ متر از دهانه ورودی و ۶۸۱ متر از دهانه خروجی این طرح مهم به طول هزار و ۳۰۳ متر حفاری شده است.
وی پبشرفت فیزیکی حفاری تونل دیل را ۴۶/۶ درصد اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این طرح باید یکهزارو ۲۸۵ متر دیگر حفاری در تونل انجام شود.
حسینی پور ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح به سمت ورودی در ۲۰ مهر سال ۹۸ و از سمت خروجی در ۲۷ مرداد ۹۸ به دلیل نشت گاز و همچنین توقف شد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مکاتبات زیادی برای رفع مشکل تونل دیل تاکنون با وزیر راه و شهر‌سازی انجام شده است.

حسینی پور عنوان کرد: اعتبارات این طرح از ملی به استانی تغییر یافت و در این زمینه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اقدام انجام داد ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.
وی اظهار کرد: این طرح با عنوان قطعه دوم جاده گچساران به چرام قرار بود به طول ۱۰ کیلومتر در قالب هفت هزار و ۵۰۰ متر جاده و ۲هزارو ۵۸۰ متر تونل و با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار احداث شود.
وی ادامه داد: طبق گفته مسئولان مربوطه این طرح درتیرماه سال ۹۸ به دلیل بروز پدیده نشت گاز در دهانه ورودی و خروجی تونل دیل و شرایط خاص گاز‌های متصاعد شده بنا به توصیه‌های فنی و ایمنی متخصصان وزارت نفت، عملیات اجرایی حفاری تونل دیل متوقف شد.
حسینی پور گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۲۷۲ هزار و ۱۹۷ متر مکعب خاکبرداری و ۵۹ هزارو ۵۱۷ متر مکعب خاکریزی انجام شده است.
وی با بیان اینکه تونل دیل یکی از پیچیده‌ترین طرح در کشور است بیان کرد: پیگیری و مطالبات گسترده‌ای برای برطرف کردن مشکلات این طرح تاکنون انجام شده است.
حسینی پور با اشاره به اینکه هم اکنون مهمترین مانع ازسرگیری عملیات ساخت تونل دیل مسأله گاز است گفت: در این چند سال جابجایی طرح از ملی به استانی و تغییر کارفرما موجب شد کار مطالعات به نتیجه نرسد سال گذشته ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده دیلم، گچساران-چرام در نظر گرفته شد که به دلیل مشکل نشت گاز جذب نشد، تونل دیل هم در این طرح پیش‌بینی شده و مشکلی از بابت اعتبار وجود ندارد.
وی ادامه داد: با پیدا شدن منشأ گاز در این تونل کار تعطیل و مطالعات با همکاری شرکت ملی نفت و شرکت گاز آغاز و حتی نمونه به کشور‌های اروپایی هم ارسال شد.
وی کفت: برای ساخت تونل دیل هزینه زیادی از بیت المال صرف شده و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
حسینی پور بیان کرد: هر وقت مردم روحیه مطالبه‌گری از مسوولان داشته باشند نتایج خوبی حاصل شده خواهد شد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اظهار داشت: نشست‌های مطالبه‌گری باید ادامه داشته باشند چون مطالبه‌گری و نقد منصفانه در شرایط فعلی کمک به دولت انقلابی است، مطالبه‌گری موجب تقویت ارتباط مردم و مسئولان می‌شود و اعتماد در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: هر وقت مردم روحیه مطالبه‌گری از مسوولان داشته باشند نتایج خوبی حاصل شده خواهد شد.
حسینی پور اظهار داشت: نشست‌های مطالبه‌گری باید ادامه داشته باشند چون مطالبه‌گری و نقد منصفانه در شرایط فعلی کمک به دولت انقلابی است.
وی ابراز کرد: مطالبه‌گری موجب تقویت ارتباط مردم و مسوولان می‌شود و اعتماد در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکلات تونل دیل تاکنون چندین بار از سوی متولیان درخواست علت راکد بودن این پروژه را خواستار شدیم، متأسفانه جواب مشخصی از سوی دستگاه‌های مربوطه و آزمایشگاه تحقیقاتی اروپایی به ما داده نشده و هم اکنون با جواب‌های چندگانه برای این پروژه بزرگ مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این پروژه بخشی از بدنه تونل است که باید در منطقه آرو اجرا می‌شد در حالی که هم اکنون در جای فعلی(منطقه دیل) اجرا شده که این خود نیز جای ابهام است.
وی ابراز کرد: تجهیزات این طرح به دلیل تعطیلی پروژه، از شهرستان خارج شده و قرارگاه خاتم(ص) برای رفع معضل این طرح تاکنون تلاش‌های زیادی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است....
این طرح فقط و فقط با بازگشت شخص تاجگردون از سر گرفته خواهد شد که ان شالله در اسفند ماه امسال مردم جواب تمام کم کاری های شما را خواهند داد.
و بدانیده فردای قیامت باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشید.
Iran, Islamic Republic of
هیچ حرکتی از شما که به ما بقبولاند جز ائتلاف نیروهای انقلاب هستید،در مرکز استان مشاهده نشد؛بنابراین جنابعالی لیافت آن را ندارید که مجددا"به عنوان کاندید جبهه ی انقلاب در گچساران و باشت معرفی شوید؛ چون نیروهای منسوب به شما در مرکز استان از استاندار گرفته تامدیران کل تاکنون عملا" در راستای تضعیف جبهه ی انقلاب و تقویت رقیب حرکت کرده اند.
دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب سید !! ای کاش در عظمت همون " پایی که جا ماند " مانده بودی و به مجلس نرفته بودی !!!
بالاخره تکلیف این تونل را چه کسی باید روشن کنه ؟ انگاری هیچ کس بهت جواب نمیده و مکاتباتت بلاتکلیف مونده بقیه پروژها چی ؟ خبری ازشون داری ؟؟
آقا سرجدت ، یه کلام بگو : شما سه نماینده استان ما در مجلس چیکاره اید ؟!! وجدانتون اصلا درد نگرفته که رفتین جایی که از کارو وظیفه خودتون سردرنمیارین ؟؟ میدونید ، این استان را چهل سال به عقب برگردوندین سه تایی تون ؟!!!! نمیدونم در قیامت چه جوابی به این مردم دارین که بدین ! مگه خدا بهتون رحم کنه.
دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب سید !! ای کاش در عظمت همون " پایی که جا ماند " مانده بودی و به مجلس نرفته بودی !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت مردم گچساران کی رابجای کی فرستادن فقط از مردم گچساران یک حلالیت طلبی بدهکارهستی سریعتر این کار انجام بده
Iran, Islamic Republic of
چقد تو عکس مظلوم میفته.
Iran, Islamic Republic of
(( کاش این آقایان با خود خلوت می‌کردند که چگونه با بودجه اندک عمرانی استانی یک پروژه عظیم ملی باید به پایان برسد، اگر تمام بودجه پروژه‌های استان را در سال جمع می‌کردند نمی‌توانستند این پروژه را به اتمام برسانند زیرا این پروژه عظیم نیاز به اعتبارات ملی دارد.))

سید جان ! یه مثل هست که میگه : !!
کار رو باید به کاردان سپارد !
شما باید بفکر چاپ کتاب دیگه ای باشید !!!
Iran, Islamic Republic of
کتاب که جا ماند!
Iran, Islamic Republic of
کنا جان اگه راست میگی فرزاد نجات نیا راهم اشاره کنید. جمشیدنزاد مدیرعامل شرکت برق راهم بگو
علی
Iran, Islamic Republic of
خداییش زدن دارید؟ خدا بالای بختت که گچساران رو رها کردی
ممو
Iran, Islamic Republic of
سید برای همه مشخص شد
تو به اصل ماجرا برگرد چرا تونل با این همه هزینه تعطیل شد خدایی چی سر در میاری از پروزه وساخت وساز وتونل وبحث های فنی
اصل ماجرا را ول کردی هی تکرار میکنی باید یک نقطه در ارو اجرا میشد نکند ارویی ها مقصرند و تونل را تعطیل کرده اند
من طرفدار شخص شما بودم ولی دارم استغفار میکنم و پشیمانم کاش تاجگردون بود و میدیدیم
شما تونل را راه بیانداز حالا از دیل در بیاد ویا ارو مهم نیست مهم اینه که مسیر برای ما ها نزدیکتر میشه
فک کنم همون کتاب را چاپ کنی بهتره
Netherlands
شما قرار بود ایران خودرو به مجلس بکشانی قرار بود هر وقتی امدی در جاده شامبراکان و نازمکن باشی همه این حرفهای شما/بود از خدمت به سادات فخر احمد بیکار نمیشوی به این پروژه برسی در نهایت درود بر تاجگردون
منصف
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور از زدن.زدن آبروی مردم باشد.مگر ///.به خاطر انتصاب فامیلها و نور چشمیها ت در دانشگاه علوم پزشکی بهترین نخبه گان شهرستان رازدی.با تقواترین افراد در دانشگاه علوم پزشکی مبارزه نمودی.الان مشخص شد منظور شما از مبارزه با تبعیض و بیعدالتی کنار گذاشتن متدینین و نخبه گان شهرستان بود
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
خدایی در مقابل هم‌رزمان شهیدت فردای قیامت چه جوابی داری
منصوری
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید بزرگوار
هجمه های علیه شما از جانب عزل شدگان یسواد و زیاده خواهان انحصار طلبی است که شما هر کار مثبتی هم برای گچساران انجام بدید با آن مخالفت میکنند چون این افراد طرد شده خیر و صلاح مردم براشون اصلا مهم نیست بلکه به تصور باطل خود چون دستشان از خان نعمت قطع شده، مردم رو بهانه و با هر وسیله ای شمارو تخریب میکنند ولو گچساران هیچ دردی نداشته باشه..
درود بر شما سید زحمتکش و پاکدل
Iran, Islamic Republic of
شما کسی بودی دنبال برکناری دکتر مرادیان بودی بخاطر رعایت قانون و زیر بار نرفتن واسه استخدامای بی ضابطه،. خدا جای حق نشسته مردم فهیم گچساران پاسخ دندان شکنی بهت میدن
حقگو
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
ناصر جان رسانه ها مسموم هستن،؟!
پتروشیمی چی مسمومه؟!
انتصابات؟!
و......اینها هم مسمومن؟!
من به عنوان نیروی انقلابی بهت رای دادم و جواب تماس ها رو ندادی و الآنم اینه؟!
شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
تونل دیل به گفته مسول شرکت حرا مستقر در ابریگون همیثه میگفت این تونل مشکل مالی دارد اگر صد میلیارد داده بودند تونل دیل پارسال تمام شده بود این تونل هیچ مشکلی ندارد فقط مشکل مالی است اگر مسولین راست میگفتند این همه پول در استان خرج وگاهی بر گشت می خورد مقداری میگذاشتند تا این کار تمام میشد دوما از روز اول در جلسه ای که در فرمانداری گذاشتند تنها نقطه ای بود که انتخاب شد که تونل زده شود سوما اگر نمیخواهند این تونل به سرانجام نرسد اختلاف مابین مردم بویر احمد گرمسیر نگذارند چهاما روستای دیل بزرگترین روستای و مرکز دهستان بویر احمد گرمسیر میباشد مگر میتوان ان را بنبست کنند با این همه شهدای والامقام وهیچ روستای در کشور ایران به اندازه جمعیتش به اندازه دیل شهید وازاده وجانباز ومردان دلاور ودونماینده از همین روستا به مجلس رفته اند ومردم این روستا همیشه یار ویاور انقلاب ورهبر عزیز بودهاند ومردم این دیار انتظار از این نظام دارند چون از قبل از انقلاب مبارز وضد حکومت شاهنشاهی بوده واولین روستای بود که یک پارچه برای نظام جمهوری اسلامی به امام امت لبیک گفتند
شاهدان حاظر در فرمانداری گچساران
Iran, Islamic Republic of
در جلسه فرمانداری اسمی از روستای ارو نبود وهیچ مسولی از جمله نماینده گچساران جناب اقای تاجگردون اقای رحیمی فرماندار بخشدار اقای استلاحی مدیرکل راه استان نماینده وزیر راه وتعدادی از معتمدین بویراحمد گرمسیر ومسولین شوراها درابطه با اینکه تونل در ارو زده شود نبوده وتنها جای که مشخص شده همین نقطه بوده واگر کسی حرفی به خیر این نقطه تونل زده درست نگفته است ولذا ابنا به گفته چندین باره مسول شرکت حرا که در حضور مردم منطقه گرمسر تونل فقط مشکل اعتبار دارد واگر تا حالا اعتبار داده بودند تونل تمام شده بود لذا مردم این منطقه خواهش دارند که میان روستاها نفاق درست نکنید اگر خدا وامامزادگان وخون این شهیدان خواست تونل نیز به فظل خداوند منان درست خواهد شد
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1