تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۵۹۹۹۵
گفت و گوی اختصاصی کبنانیوز با شهردار یاسوج؛

مقدم: برای یاسوج آبروداری می‌کنم / آسفالت‌ها زیبنده شهر نیست / یاسوج به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا معرفی شد / پل چهارم در سال 1401 هیچ پرداخت بودجه ای نداشته / مشارکتی نبوده، کارشکنی هایی هم شده است / 200 میلیارد مطالبات از دستگاه های اجرایی داریم / درآمد عوارض شهرداری یک ماه یزد با یک سال یاسوج قابل مقایسه نیست / از دستگاه های خدمات‌رسان گله دارم

۸۵
۲
مقدم:  برای یاسوج آبروداری می‌کنم / آسفالت‌ها زیبنده شهر نیست / یاسوج به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا معرفی شد / پل چهارم در سال 1401 هیچ پرداخت بودجه ای نداشته / مشارکتی نبوده، کارشکنی هایی هم شده است / 200 میلیارد مطالبات از دستگاه های اجرایی داریم / درآمد عوارض شهرداری یک ماه یزد با یک سال یاسوج قابل مقایسه نیست / از دستگاه های خدمات‌رسان گله دارم
کبنا ؛
نستهن مقدم از سال 1396 تاکنون به عنوان شهردار یاسوج فراز و نشیب های زیادی را در سمت مدیریت شهری از سر گذرانده است. مقدم با شورای شهر پنجم و در دوره کنونی نیز با شورای ششم در حال فعالیت است.
در گفت و گوی اختصاصی شهردار با کبنا نیوز، مقدم از ناملایمات و صبوری خود گفته است، نبود بودجه و اعتبارات، عدم مدیریت مالیات، غافل شدن از عوارض آلایندگی از جمله مهمترین معضلاتی است که مقدم آنها را عنوان کرده است. این گفت و گو را در ادامه می خوانید:
شهرداری یاسوج چه فعالیت هایی را عهده دار است؟
فعالیت‌های متنوعی در زمینه‌های خدمات شهری، عمران، سیما و منظر، فرهنگی و اجتماعی برعهده شهرداری است، و هیچ دستگاهی نیست که فعالیت‌های به این گستردگی داشته باشد. مدیریت شهری کار سنگینی است و سختی کار به دلیل این است که برنامه‌ریزی مدونی از زمان پیدایش شهر وجود نداشته است.
شهر یاسوج لقب پایتخت طبیعت را دارد، برنامه‌ریزی شهری در ایجاد آسایش و آرامش زندگی شهروندی اثر زیادی دارد.
دوره اول مدیریت شهری را با شورای پنجم و دوره دوم را با شورای ششم فعالیت کردیم. رشد شهر خارج از قاعده و قانون به وجود آمده ولی توسعه شهری را نداریم. توسعه مبتنی بر برنامه‌ریزی درست انجام می‌گیرد.
مهاجرت‌پذیری را می‌توانیم به عنوان یک فرصت ببینیم، ولی به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم برای مهاجرت وجود نداشته، حاشیه نشینی‌های زیادی ایجاد شده و عملاً حومه شهر یاسوج بیشتر و گسترده‌تر از شهر شده است.
از مادوان تا سرابتاوه جزء شهر یاسوج هستند اگرچه خارج از محدوده خدماتی هستند، گاهی پاسخگوی برخی مسائل و مشکلاتشان نبوده‌ایم.
وقتی مردم از گچساران به سمت یاسوج می‌آیند سرابتاوه به عنوان دروازه شهر یاسوج محسوب می‌شود. از طرف دیگر نیز اول مادوان پایین و بالا بیشتر از 90 درصد خدمات خود را از شهر یاسوج می‌گیرند.
بر اساس آمار رسمی سال 95 جمعیت یاسوج 150 هزار نفر است، در حالی که در برهه کنونی بیشتر از 250 هزار و حدود 300 هزار نفر را خدمات می‌دهیم.
پروژههای مهم یاسوج مثل پل چهارم در چه وضعیتی هستند؟
پروژه 45 متری آیت الله ملک حسینی (ره) از ابتدای بنسنجان و در نهایت اتصال به پل سوم، مصوبه سال 1370 است، در آن زمان همکاری مردم بیشتر بود. بلاتکلیفی‌هایی در خصوص این پروژه اتفاق افتاد و در سال 97 شروع این پروژه را داشتیم. در زمان ورود به شهرداری اصلی‌ترین نیاز شهر را برون رفت از تنگنای ترافیکی و همچنین اختلاف فاحش بین محلات برخوردار و غیربرخوردار می‌دانستم.
مطالبه شهرداری از راه و شهرسازی
با همکاری مالکان، توافق کردیم و در ایام تعطیلات سال 1402 این پروژه فعال است، انتظار است آزادسازی این پروژه از محل‌های قانونی انجام گیرد، مطالبه جدی شهرداری از راه و شهرسازی معوض شدن املاک مالکین توسط راه و شهرسازی است که شهرداری آن‌ها را برای معابر عمومی نیاز دارد، که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
فاز اول این پروژه از جاده اصفهان تا اتصال به جاده بلوار کشاورز در مدت زمان کوتاه 3 ماهه به بهره‌برداری خواهد رسید. این مسیر به رونق شهری و آزادسازی ترافیک شهری کمک خواهد کرد.
پل چهارم در سال 1401 هیچ پرداخت بودجهای نداشته است
پل چهارم که به نام شهید سردار یزدانپناه نام‌گذاری شده، مورد کم لطفی و بی مهری مواجه بوده است. مردم و رسانه‌ها می‌دانند در بازدید‌هایی که گا‌هاً مسوولان از پل داشتند صحبت از پرداخت‌های خوب کرده‌اند با این حال در سال 1401 هیچ پرداخت بودجه‌ای نداشته است. این پروژه مهم حیاتی که از نظر پدافند غیرعامل اهمیت دارد و همچنین اتصال این پل به جاده سروک و کمربندی اهمیت زیادی دارد که انرژی زیادی گذاشتیم.
10 میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت هنوز پرداخت نشده
ورودی و اتصال پل را شهرداری از منابع عمومی خود اجرا می‌کند. پیمانکار بیشتر از 18 میلیارد تومان اسناد از اعتبارات تملک و دارایی دارد. برای شب عید اگر تزریق مالی شود در تعطیلات نیز پروژه را سر پا نگه می‌داریم و این کار بیشتر از 40 روز کاری زمان نمی‌برد. ما از نظر بودجه و اعتبارات با مشکل مواجه هستیم، شهرداری‌های استان نوپا هستند، و نیاز دارند از منابع عمرانی استفاده کنند، در حالی که در سال 1401 منع استفاده شدند.
مقرر شد 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت برای پروژه درنظر گرفته شود ولی هنوز پرداخت نشده است و پرداخت اعتبار به 20 فروردین 1402 موکول شده است. این میزان تزریق مالی برای اتمام ساختمان پل کافی است.
ایرادات عرض 20 متری پل چهارم
عدم برنامه‌ریزی موجب شده که پروژه 45 متری پل تا جاده سروک را با تقلیل عرض شدید تا حدود 20 متری در پل چهارم داشته باشیم. به دلیل اینکه ساخت و ساز‌هایی صورت گرفته و اراضی دارای مالک هستند. مجموعه مدیریت شهری از راه و شهرسازی، شهرداری، شورای شهر، فرمانداری می‌توانند این گونه مسائل را حل کنند برای اینکه تردد و روان‌سازی را داشته باشیم.
علاوه بر وضعیت ترافیکی شهر، مردم از وضعیت آسفالت خیابانهای شهر نارضایتی زیادی دارند، چرا آسفالتها به موقع انجام نمیگیرند؟
در دوره پنجم و دوره ششم خیلی از معابر خاکی که تاکنون آسفالت نشده بودند، آسفالت شد. چندی پیش حدود 45 هزار متر مربع در محله شرف آباد آسفالت شد.
در بخش‌های دیگر شهر نیز آسفالت را در سه پیمان 20 میلیاردی در مرحله اجرایی قرار دادیم که به دلیل باران و سرمای شدید تاکنون دست از کار کشیده شد.
قیر را در اختیار داریم و کارگاه شهرداری فعال است، ولی به دلیل نمک پاشی در ایام برف، آسفالت‌های زیادی آسیب دیدند و نیاز به لکه‌گیری دارند.
انتظارات از شهرداری این است که به لحاظ بصری و مبلمان شهری، یاسوج زیباییها و وسایل رفاهی داشته باشد، از طرفی خیلی از ادارات به شهرداری بدهکار هستند، این تناقضاتی ایجاد میکند، تصور میشود دستگاههای ارشد در ساختن شهر مشارکت ندارند!
بدون تعارف مشارکتی که نبوده، کارشکنیهایی هم شده است. عوارض شهرداری بر اساس قانون و کمیسیون شبه قضایی ماده 100 یا 77 نوشته و اخذ می‌شود. سال‌ها می‌گذرد و نزدیک به 180 تا 200 میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌های اجرایی داریم. از سال 95 تاکنون 27 میلیارد تومان عوارض پسماند مطالبه دستگاه‌های اجرایی به شهرداری است که پرداخت نشده است.
گا‌هاً به محاکم قضایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کشور مراجعه کرده‌ایم. در حالی که ما در یاسوج برای پرداخت مطالبات چانه زنی می‌کنیم ولی در دستگاه‌های بالادستی این مسائل مطرح نیست.
ادارات خدماترسان برق و آب همکاری نمیکنند
برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون محاسبه، عوارض شهرداری را چند برابر بیشتر از عوارض قانونی نوشته‌اند. ادارات خدمات‌رسان برق و آب همکاری نمی‌کنند و مشکلاتی وجود دارد، ولی دستگاه قضایی ورود کرده‌اند تا اقدام جدی‌تری صورت بگیرد.
برای جداول آبهای سطحی 60 کیلومتر کانال احداث کردیم
زیرساخت‌های آسفالت شهر در بخش‌های مختلف مثل خیابان‌های شهدا، گلستان، راهنمایی مستهلک هستند. قبلاً با 5 میلی‌متر بارش در شرف آباد آشفتگی زیادی ایجاد می‌شد. تردد کاملاً مختل می‌شد. در سال 98 معابر اصلی از میدان جهاد تا میدان هفتم تیر روکش آسفالت کردیم. محله امام حسین تا آبشار را آسفالت کردیم. پیاده رو متصل به بلوار کوهنورد را آسفالت کردیم. این آمادگی را داریم که معابر اصلی را همزمان با گرم شدن هوا روکش آسفالت کنیم. در 5 و نیم سال، به اندازه دو دوره قبل از آن آسفالت انجام دادیم. برای جداول آب‌های سطحی 60 کیلومتر کانال احداث کردیم.
در خصوص بهبود ترافیک شهر، سامانه پایش تصویری می‌تواند به وضع ترافیکی شهر نظم دهی بدهد. چندین بار طرح سامانه پایش تصویری آماده شد ولی هنوز اجرایی نشد و امیدواریم این بار این اتفاق بیفتد.
درآمد عوارض شهرداری یک ماه یزد با یک سال یاسوج قابل مقایسه نیست
در خصوص اجرای زیرگذر و روگذر بسته پیشنهادی داریم که در سفر دوم ریاست جمهوری به استان مطرح می‌کنیم. بودجه شهر‌های دیگر کشور نسبت به یاسوج بسیار بیشتر است، ارزش افزوده‌ای که می‌گیرند چند برابر ارزش افزوده یاسوج است و درآمد شهرداری یکی از مناطق یزد که در یک ماه درآمد 1000 میلیاردی ارزش افزوده دارد، در حالی که در یاسوج ارزش افزوده 25 میلیاردی در طول یک سال داریم. امسال نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری داشتیم. در سال جدید مالیات ارزش افزوده شهرداری‌ها کم شده و 55 درصد ارزش افزوده به شهرداری‌ها و 45 درصد به روستا‌ها تعلق می‌گیرد. برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است، و مدیریت مالیاتی برنامه‌های خوبی درنظر دارد.
یاسوج به عنوان آلودهترین شهر دنیا معرفی شد
شهر ما مصرف‌کننده است و صنایع تولیدی کمی دارد. همچنین عوارض مغفول مانده ما عوارض آلایندگی است که باید آن را مطالبه کنیم. ریزگرد‌هایی که از خوزستان می‌آیند و همچنین به دلیل اینکه کریدور هوایی هستیم بیشترین آلودگی را بر سر استان دارند. در سنوات گذشته گزارشی را می‌خواندم یاسوج به عنوان آلودهترین شهر دنیا معرفی شد. ما صنایع زیادی نداریم، عوارض ایستگاه‌های گاز پاتاوه، کارخانه سیمان مارگون، کارخانه یاسوج را چه کسی می‌دهد؟ شهردار شهرضا تعجب می‌کرد که با حداقل‌های هزینه‌ها و بدون عوارض چطور حقوق کارمندان شهرداری را می‌دهیم!
حقوق کارکنان از جمله کارگران که معوقات زیادی داشتند پرداخت شد؟
حقوق کارمندان پرداخت شده، و حقوق اسفندماه پرداخت نشده است. حقوق پاکبانان تا برج 9 پرداخت شده و مساعده‌هایی گرفته‌اند و متأسفانه نتوانستیم که بیش از این پرداخت کنیم. در تلاش هستیم که مبالغی نیز به سایر واحد‌ها مثل فضای سبز، حمل و نقل عمومی و عمران شهری پرداخت شود.
از چه کسی گلایه دارید؟
اگر مردم از من هم گلایه دارند، من هم از خودم گلایه دارم!
از کسی گلایه ندارم، هر کسی وظیفه خود را می‌داند، مردم از هر کسی گلایه دارند، من هم از او گلایه دارم، حتی اگر مردم از من هم گلایه دارند، من هم از خودم گلایه دارم!
ولی یکسری ملاحظات سیستمی وجود دارد، مثلاً گله‌مندی شهروندان. مردم می‌گویند دیگر پول نداریم به جلوبندی بدهیم. ولی چقدر از چاله چوله‌ها از طرف شهرداری است؟ متأسفانه فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداری را زیر سؤال برده است. از دستگاه‌های خدمات‌رسان گله دارم چرا که هر گونه خدماتی باید با هماهنگی شهرداری انجام شود. جزیره‌ای عمل کردن دستگاههای خدماترسان مورد گله است. ما زمانی راضی هستیم که مردم راضی باشند.
نظرتان را در مورد واژههای زیر بگویید:
یاسوج: یاسوج شهری پویا با مردم دوست داشتنی است. یاسوج شهر بیداری است و مدیران را ملزم می‌کند که فعال باشند. نباید یاسوج را خیلی گل و بلبل ببینیم، ولی نباید یاسوج را خیلی ضعیف نشان دهیم. یاسوج را باید با کار کردن به مردم معرفی کنیم. یاسوج را با عنوان پاستخت طبیعت می‌شناسیم، ولی اگر کسی نقدی به دستگاهی دارد، اول باید ببینیم این فرد به عنوان یک جزء از یک کل، چه کاری برای شهر کرده است؟ ساخت و ساز خلاف، اشغال معبر، عدم همراهی و همکاری در برنامه‌های شهری، به شهر آسیب می‌زند. ما باید شهر یاسوج را دوست داشته باشیم و از آن صیانت کنیم.
آسفالت: آسفالت‌ها زیبنده شهر نیست و باید تلاش کنیم در صورت مساعد بودن هوا و وجود تجهیزات لازم روکش آسفالت در مناطق مختلف شهری انجام دهیم.
اعضای شورای شهر: تکلیف به توجه بیشتر به مسائل شهر و بطور خاصه شهرداری.
نستهن مقدم: فردی است که کار خود را انجام می‌دهد، مقید به قانون است، صبر زیادی دارد، برای شهر آبروداری می‌کنم.
عید نوروز: عید نوروز با عید قرآن تلاقی دارد و ان شاالله این ترکیب مبارک باشد و پاسداشت سنت‌های قدیم نیاکان را گرامی بداریم. آرزوی سلامتی و تندرستی برای مردم در این عید دارم.
سد خرسان: اقدامی است مخفیانه و برای تضییع حقوق جمعیت کثیر و اکوسیستم غنی و ارزشمندی که هیچ توجیهی ندارد که به خاطر یکسری فعالیت‌های زیربنایی، آب را در زندگی مردم وارد و مجبور به جابجایی کنیم. چرا که زندگی مردم دستخوش آسیب جدی می‌شود.
رسانهها: در انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های شهرداری و مردم کوشا باشید و همیشه برای پاسخگویی به شما آماده باشیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در گفت و گوی اختصاصی شهردار با کبنا نیوز، مقدم از ناملایمات و صبوری خود گفته است، نبود بودجه و اعتبارات، عدم مدیریت مالیات، غافل شدن از عوارض آلایندگی از جمله مهمترین معضلاتی است که مقدم آنها را عنوان کرده است. این گفت و گو را در ادامه می خوانید:
شهرداری یاسوج چه فعالیت هایی را عهده دار است؟
فعالیت‌های متنوعی در زمینه‌های خدمات شهری، عمران، سیما و منظر، فرهنگی و اجتماعی برعهده شهرداری است، و هیچ دستگاهی نیست که فعالیت‌های به این گستردگی داشته باشد. مدیریت شهری کار سنگینی است و سختی کار به دلیل این است که برنامه‌ریزی مدونی از زمان پیدایش شهر وجود نداشته است.
ج و ک سال۱۴۰۲
Iran, Islamic Republic of
نظرمان در مورد یاسوج::
بزرگترین روستای کشور
بی در و پیکر ترین روستای کشور
مبلمان شهری صفر
زیباسازی صفر
آسفالت ریزی صفر
چاله و چوله صد
سرعت گیرهای وحشتناک و بدون علامت صد
طائفه گرایی صد
ورودی های شهر صفر
سرعت عملیات عمرانی صفر
طلبکاری مسئولین صد
فساد و پارتی بازی صد
تازه به دوران رسیده صد
در کل یا صد هستیم یا صفر ، حد وسطی وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
وجود مدیران امثال شما که یاسوج را به ویرانه ای تبدیل کرده ای،باعث بی رونق شدن و از نفس افتادن عروس زاگرس شده است وگرنه اگر مدیر کاربلد و توانمند و متخصص بر سرِ این شهر می بود،الان هیچ جای اروپا قابل مقایسه با این شهر نبود کار را به کاردان بسپار.
....
Romania
40 سال دست کاردان ها بود چه کرده اند؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای شهردار؛ همون موقع که با دوستان شورای شهر اومدی تهران، برام خیلی جالب بود شخصی که حتی بلد نبود چه بگوید و چه برنامه ای ارائه بده و از دوستان کمک می خواست چگونه میتونه شهردار بشه؟ ولی بعدا فهمیدم فکر و عمل نیاز نیست بلکه لابی و ... مهمه! آقای مقدم،
کارگر
Iran, Islamic Republic of
شب عروسی یکی از اعضای شورا از شهردار سوال کردم الحمدالله شروع کردین به آسفالت خیابان های اصلی شهر؟ شهردار: بله با یک پيمانکار به توافق رسیدیم که هر چه زودتر تمامی خیابان ها اصلی و کوچه ها انشالله آسفالت بشه. همون موقع فهمیدم که گرفتار چ آدمهایی هستیم و خلایق را هر چ لایق. آسفالت اونم در سرمای زیر صفر زمستان و کاری که حتی به نیمه هم نرسید و تمام...
م
Iran, Islamic Republic of
اگر یه ذره ابرو داشتی با همین اصرار بر ماندن داری بربادش میدی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بنظرم جز شهید یزدان پناه در این منطقه شهدای دیگه هم داریم چرا هر چی خیابان و میدان و پل و بزرگراه به نام یک شهید باشه ؟
بین شهدا لااقل عدالت را رعایت کنیم
Romania
سلام برادر متاسفم به این تفکر ناسیونالیسمی آخه شهدا را اگه یه اسمی ازشون بردند روی کوچه محله پل بجای اینکه حداقل اینکار را تحسین کنیم بخاطر عقده گشایی خرده بگیریم که چرا به اسم این شهید نامگذاری شده
Iran, Islamic Republic of
نه برادر بعضی از شهدا هم پارتی ندارند بطور کلی اسمی از آن عزیزان نیست اگر دوست دا ری تا معرفی کنم درست گفته شهدای دگه هم هست چرا بیشتر اسم هارا فقط بنام ی عده شهید نام گذاری می کنند
ممد
Iran, Islamic Republic of
درسته
چیزی نمونده که خونه های مردم رو هم به نام ایشون نامگذاری کنند، کاش بقیه شهدای عزیزمان هم دیده می شدند
Iran, Islamic Republic of
مقدم در طراز دولت رئیسی است .حیف است در دولت سید محرومان کسی جز مقدم انتخاب می شد
Iran, Islamic Republic of
نالایق ترین شهر دار در این چهل سال
Iran, Islamic Republic of
خیر این طور هم شما گفته اید نیست ناحق حرف نزن مقدم حسن خوب هم دار پاک دست حق کشی نمی کن پول اضافی هم از مردم نمی گیر
یاسوج بدبخت
Iran, Islamic Republic of
که حالو جمع کو
نمعلوم کارت چه بیه چه وروز یاسوج اوردیی
اکبر
Iran, Islamic Republic of
که ده ودر
شهرک جهاد
Iran, Islamic Republic of
ناکارآمد ترین شهردار جهان
خاک بر سر ما مردم با انتخاب این شوراها
شورا با انتخاب این شهردار
اخه همو شهردار قبلی چش بی
خدایی کاربلد متخصص
محمد
Romania
احسنت
Iran, Islamic Republic of
یک محله یزد بیشتر از شهر یاسوج جمعیت دارد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بانی این مشکلات خودتی و اون ۳ نفر اعضای شورا، اگه نداری این مشکلاتو حل کنی برای چه این همه اصرار به موندن داری!!!!!!؟؟؟؟؟؟
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
واقعا برا خودم متاسفم ودلم برای مردم شهرم میسوزه با این ترکیب شورا و شهردار و بقیه مدیران البته انتخاب شورا بدون اینکه بدونی داری شهر را نابود می کنی جرم مردم هست من بعد از بهرامی شهر و شهردار ندیدم تغییر ندیدم. چاله چوله ها مال دستگاه‌های خدمات رسان است دست اندازی هاي غیر استاندارد و نابود گر تقصیر کیه ؟جریمه های که متناسب با نفوذ میزانش تعیین شده چی؟تخفیف ویژه برا افراد خاص چی؟وووووو
Iran, Islamic Republic of
شهردا ری را هم آقای بهرامی بدهکار کرد هنوز هم طلب کاران ایشان میان هرچه پرداخت می کنند تموم نمیشه
شهرپند
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام و خدا قوت خدمت شهردار محترم
همه این گلایه ها درست یا نادرست را کاری ندارم اما نامگذاری خیابان ها و کوچه ها و پلاک بندی کردن ساختمانها بودجه چندانی نیاز ندارد خدا می داند چقدر در عذابیم برای آدرس دادن در شهر یاسوج.
Russian Federation
ضمن خسته نباشید خدمت شهردار محترم و اعضای شورای شهر یاسوج ،چند نکته رو در فضای دوستانه خدمت شما که با رای مردم بر صندلی تصمیم گیری و برنامه ریزی شهری نشستید عرض میکنم ؛
اولا با هر دقیقه گران کردن عوارضات پروانه ساختمانی شهرداری و شهرسازی و چشم به جیب مردم دوختن پایتخت طبیعت اباد نخواهد شد.
دوما تا دل از منافع خودتون نکنید هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد
سوما در این چند سالی که شما شهردار بودید اگر ماهی یک اجر میذاشتید الان این شهر بی رخ ،یه شکل شهری پیدا میکرد و با یه روستا تغییری داشت
خواهشا هم شما و هم اعضای شورا که خدا وکیلی به غیر از منافع شخصی تا الان قدمی برای این روستای یاسوج بر نداشتند ماهی یکبار به شیراز سفر کنید و ماهانه متوجه تغییرات شهرسازی و نوسازی بشید
برادران عزیز تا برنامه کلان برای شهر به جهت درامد زایی از منابع و پتانسیل های توریست نباشه با جیب مردم بدبخت نمیشه زیر ساخت های شهری رو اماده کرد .
دلم برای اعضای شورای شهر میسوزه که در دور بعدی انتخابات با چه رویی میخوان بیان و تبلیغ کنند
کبنا خواهشا متن بنده رو حذف نکنید چون در این صورت شما هم شریک در بدبختی این شهر هستید
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام چکار کرده اند که خسته نباشند
ابروی ایل
Iran, Islamic Republic of
شهر یاسوج حداقل ۳۰ سال ب عقب بردی
Iran, Islamic Republic of
مقدم بی تخصص
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم تاسف میخوره از وضعیت شهر یاسوج هم شورا و هم شهردار بسیار ضعیف هستند تا قوم گرایی بر این استان حاکم است ‌وضع از این بهتر نخواهد شد در ادوار گذشته شهرداران بهتری انتخاب می شد متاسفانه در این دوره اکثریت شهرداران استان ضعیف هستند این بر می گرده به ضعف عملکرد مدیر کل امور شهری که متاسفانه هم آدم ضعیفی است و بیشتر دنبال حفظ خودش است تا پی گیری مسایل مردم محروم و قدر شناس تنها راه نجات مملکت انتخاب رییس جمهور توانمند و کار بلد و نمایندگان باسواد وکلان نگر تا در نهایت به انتخاب مدیران قوی باسواد آکادمیک و علمی بیانجامد.
Iran, Islamic Republic of
این سه نفر شورا ... عامل وضعیت موجود در سطح شهر هستند
Iran, Islamic Republic of
این سه نفر شورا ... عامل وضعیت موجود در سطح شهر هستند
Iran, Islamic Republic of
خوب به خاطر همینه که می گوییم شهردار باید عوض بشه ...ناتوان .در جذب سرمایه و قدرت چانه زنی ضعیف هستند
مقدم
Iran, Islamic Republic of
بیشترین اعتصابات کارگران شهرداری در زمان مدیریت شما بوده ...
ارم های یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بوی گند آشغال و زباله شهر یاسوج را پر کرده..

در همه‌ی کوچه ها و خیابانهای شهر غیر از زباله و پسماند و آلودگی هیچ چیز دیگری نمی‌بینی

. کارگران زحمتکش شهرداری یاسوج ماهها ست که حقوق نگرفته اند

یک شورای شهر اقلیتی و قومیتی همه کاره ی شهر یاسوج شده اند در حالی که کوچکترین شایستگی و لیاقت و توانمندی ندارند

شهر یاسوج پر از چاله و چوله شده
و...... آنوقت این بنده خدا بعد از ۶ سال نابود کردن شهر یاسوج دنبال آبروداری است!!؟؟؟؟

اصل خرابی شهر و نابودی شهر یاسوج خود جنابعالی هستید جناب مصاحبه کننده ی همیشگی
همسایه
Iran, Islamic Republic of
احساس می کنم داریم شهر زیبای یاسوج رو به یک دهستان تبدیل می کنیم ..
همسایه
Iran, Islamic Republic of
احساس می کنم داریم شهر زیبای یاسوج رو به یک دهستان تبدیل می کنیم ..
Iran, Islamic Republic of
اگه دنبال آبروداری هستی لطف کن محض رضای خدا کنار برو تا یه شهردار غیربومی بیاد.
ای رج
Iran, Islamic Republic of
شهر یاسوج پراز چاله چوله جدولهای کثیف مخصوصا شهرک اکبراباد امیرکبیر چهار ولی من فکر میکنم یاسوج که شهر یاسوج اصلا شهردار ندارد چون هرجای شهر که نگاه میکنی واقعا افتضاع است این شهر حیف است که به این شکل باشد ولی یاسوج یا شهردار ندارد یادارد ولی چشم وگوش ندارد
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
5 .6 سال شهرداری کل پیاده رو شهر با اسفاتل جاده چاله وابینه بودجه شهره و هیچ کاری نیکنی بی 1 سایپا و سیمان و اسفالت یه روز همش اییبو درس کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کم حرف بزن یاسوج کجاآلوده است بهنونه میاری میگی آسفالت زیبنده سهرنیست پس گواست همه ازآسفالت شهرمیناله بویراحمدکوجکترین شهردرایران است که آسفالت درست حسابی نداره فقط چال وچوله است نمیتونی شهررااداره کنی استعفابده
تقدم
Iran, Islamic Republic of
تاریخ در مورد کم کاری شما و اعضای شورای شهر خواهد نوشت
با اعتقادات مردم بازی کردید
یاسوج رو به 35 سال قبل بازگردوندیند
سلمان
Iran, Islamic Republic of
شهر یاسوجو نابود کردین تو و شورای پولی
ناش
Iran, Islamic Republic of
خدایی فقط برو
Iran, Islamic Republic of
عدم تخصص و مهارت و نبود مدیریت صحیح در شهرداری یاسوج
در رآس این تشکیلات فاقد کارایی آقای مقدم هستن که انصافا چندسالی است یاسوج به دهات تبدیل کرده و زیبنده مرکز استان نیست که خیابان‌هایی پر از چاله و چوله و دست انداز
نبود مبلمان شهری و....
Iran, Islamic Republic of
مگر همه شهروندان روستای نیستند همه مشکلات شهر را شما بوجود می آورید تمام پیاده روها را تبدل کردین به دکه پیاده رور را در گذاشتین داخل آن کاسبی می کنید
United States
فقط برا خودت ابروداری کن و استعفا بده
مردم سالهاست ک فراوش شدن
آبرو داری
Iran, Islamic Republic of
بدون هیچ تعصب قومی یا سیاسی.. واله جز پس رفت وعقب گرد
چیزی نداشتین.. آسفالت دور افتاده ترین روستای باشت بهتر از
یاسوج پایتخت طبیعت و مرکز استان می باشد.فضای سبز یاسوج
در دوره شما نابود شد.عملکرد شما جلوی چشم یاسوجی هاست
شماو شورای شهرتان مردودید.مرودود .مردود.
Iran, Islamic Republic of
کجا آبرو داری کردی ؟!!شهرو به نابودی کشوندی شهر ‌کلا شده ترک آسفالت وچاله ، چمن های بلوار ها هم دیگه دارن خشک میشن،دیگه هر چی داشتی تو این چند سال رو کردید ،
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یاسوج هرچی داره از شهرداران قبلی بوده مقدم توان اینکه چاله چوله را درست کند هم نداره چه برسه به پروژه های دیگر
محمد
Romania
اینو بزار بقیه مردم یاسوج گلایه کنن نه تو که مسولی
محمد
Iran, Islamic Republic of
، از سال 96 چه کردی
دنا
Iran, Islamic Republic of
آقای مقدم‌ ترفه نرو شهر یاسوج پرسنل شهرداری را به عزا نشوند
سامیار
Iran, Islamic Republic of
دقیقا از دوره ی مدیریت شما 10سال شهر رو به عقب بردی کاش این شهر نه شهردار داشت نه شورای شهر
متأسفیم برای همه ی شما
دنا
Iran, Islamic Republic of
کدام‌ابرو داری جناب مقدم‌شهر یاسوج مملو از زباله و نخاله حتی خیابان‌های اصلی جارو نمیشه این شد ایرو داری
دنا
Iran, Islamic Republic of
آقا شهر یاسوج را سی سال به عقب برگردوندی به چه رویی گفتی ابرو داری میکنم
Iran, Islamic Republic of

جز ویرانی و خراب هیچ منفعتی که به شهر نرساندی،یاسوج را به سال۴۲ برگرداندی.
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه بهت میگن شهردار . یه ماه برو تو دفتر شهردار اصفهان بشین تا الفبای شهرداری را یاد بگیری بعد بیا شهردار یاسوج شو . یه متر آسفالت درست و یه خیابان با تابلو و مشخصات تو این شهر پیدا نمیکنی . وقتی یکی میخواد بیاد خونه آدم و تصمیم داری آدرس بهش بدی باید سوار بشی بری سر خیابابون و مهمان را بیاری خونه . آخه خیابونا تابلو ندارند و خونه ها هم پلاک ندارند . اونوقت حرف از خدمات میزنی .
خخخ
Iran, Islamic Republic of
باسلام..
درحال حاضراهوازهستم مسافرت
پسر۸ساله دارم
حرفی زدکه اگرآقای مقدم به این جمله دقت کنه
استعفامیده
گفت باباجون بخداقسم عین جمله
گفت شهرداراهوازکیه!
گفتم برای چه؟
گفت واقعاًشهردارخوبیه خیلی شهرش قشنگ
گفتم چطور
گفت تنهاشهری دیدم که ماشین زیادضربه نمیخوره
گفتم باباچه کنیم یاسوج نابودشد
کلاکرو
Iran, Islamic Republic of
.حاکم شهری که مرغابی بود .....
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار ,از سال ۹۶ تا الان شهر هیچ پشرفتی که نداشته بلکه آنچه قبلا نیز کار شده بود در حال از بین رفتن است. شما در مقام یک شهروند دارید بخشی از مشکلات شهری را عنوان میکنید.انگارفراموش کرده اید که مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.وقتی نمیتوانید کناره گیری کنید تا فردی شایسته بر مسند بنشیند.در واقع بودن ونبودن شما در مقام شهردار برای شهر هیچ فرقی ندارد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یاسوج شهری که شما و دوستاتون درشورای شهر و... حتما شما در اینده باید جوابگوی اینهمه خرابی و حیف و میل بیت المال باشید
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
اقای مقدم اعتقاد به قیامت داری برو استعفا بده و این شهر را نجات بده واقعا یاسوج را این ۵ سال تو نابود کردی قطعا این شورای شهر موافقت هم در گناهت شریکن
دنا
Iran, Islamic Republic of
ایا یک کامنت موافق دارین اگه اینها را بخونی و بمانی ...
طالب
Iran, Islamic Republic of
ای ضعیف ترین کارمندتوحتی نمیتونی یه واحدکوچک رامدیریت کنی
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
.واقعا خودت نمیدونی چه بر سر شهریاسوج اوردی یا خودتو میزنی به ....؟ول کن شهردار بودن رو نداری تو در حد شهردار یاسوج نیستی .با چه زبونی بگیم که ول کنی این صندلی رو
هم ولایتی
United States
شهری که شورای آن /باشه، بهتر از این نمیشه
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگه کاره ای بودم از دهیار ورودی شهر یاسوج تا برسه خودشهرداری وشورا رابرمیداشتم داغون کردین یاسوج نه زیبایی. نه هیچ. حیف این طبیعت که...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فقط توی این قضیه موندیم چرا تو شهر یاسوج پروژه ای به نام زیر گذر و روگذر و تونل مفهوم نداره .مگر جز این راهی برای برون رفت از ترافیک وحشناک و بن بست کنونی هست؟؟؟؟
رهامی
Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار به حرمت این مردم و گره ها و‌مشکلات و‌ تقابل هایی که بین شهردار و شورا هست استعفا بده و بگذار شرایط تغییر کند قطعا هم به نفع شما و شهروندانه
استعفا پایانی است بر ناکارامدی شماا و بی خیالی شورا
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
اقا یه برف ۳۰ سانتی یاسوج زد
شب اومدیم بریم خونه دیدیم اصلا دست به خیابون نزدن همونجور یخ زده و ماشین سر خرد افتاد تو جدول
جالب بدونید خونه شهردار خیابون پشتی ما هست
والا خیابون رو طوری جارو کرده بودن براش که انگار اصلا اونجا خبری از برف نبوده
ما تا وقتی این مسئولین رو داریم هر سال ده سال میرم عقب تر
شهروند
Russian Federation
شهر یاسوج رو نابود کردی که طایفه گری و باج دادن به شورای شهر رو در دستور کار قرار دادی و مدیران توانمند و کاردان رو گذاشتی کنار اون روز فهمیدم که گور خودتو کندی و تیشه به ریشه خودت زدی به نظرم بیشتر از این آبروی خودت رو نبر و محترمانه استعفا بده و برو و بیشتر از این شهر یاسوج رو در منجلاب فرو نبر
الهی
Germany
با سلام… طی این پنج شش سالی که جناب مقدم شهردار بودند مدیر هر دستگاه خدمات رسانی، چند بار عوض شده است اما هنوز بحث کنده کاری های خیابان ها و گله مندی شهرداری ادامه دارد…

گله مندی حداکثر شش ماه اولی قابل قبول است نه شش سال!

شهرداری به عنوان متولی اصلی شهر باید حساسیت بیشتری نسبت به نازیبایی های شهر نشان می داد…
United States
به نظرم این مصاحبه را باید به عنوان جُک سال و شاید هم قرن و شاید هم تو کتاب گینس بنویسند
Iran, Islamic Republic of
هردو به حق باهاشون برخورد شد.
Iran, Islamic Republic of
حیف
حمید
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخره هست .میگه برای شهر آبروداری میکنم!!! . اگر این طبیعت خدادادی رو نداشتیم محروم ترین و زشت ترین شهر ایران بودیم
بی نشان
Iran, Islamic Republic of
به قرآن سی شهرداری توانایی نیاری
دنا
United States
شهرداری که شش ساله تقصیرات را گردن همه انداخت الی خودش ، !!!! !!!! شهرداری که شهر یاسوج و شهرداری یاسوج را به ۳۰ سال عقب تر برد !!!! تو در پیش گاه خدا خیلی حساب و کتاب داری پس بدی .
شرو
Iran, Islamic Republic of
حالو بره گوجه ته بفروش
شهروند
United Kingdom
بهش بفرمایید اون چیزی ک زیبنده شهر یاسوج نیست وجود اون شورای هست ک شهر رو ول کردید و میز رو چسبیدید برو ،شیراز تو ببوار چمران ظرف سه ماه یه دور برگردون رو زد ،خودتون رو با چی مقایسه میکنید دیگه ،
Romania
از همين صحبت ها هم معلومه سفسطه ميبافي و خيلي ضعيف هستي
حيف اين پايتخت طبيعت اسمي كه دست شماها افتاده
مستاجرسیسخت
Romania
حالابازیاسوج خوبه...سیسخت چول وابیه...یعنی یه چمن درست وحسابی کمربندی وورودی ازسمت پمپ بنزین نیاره...سالها همیطورافرادزیادی راچپوندن به شهرداری باعناوین مختلف ایسو اکثرشون هم زیر کارفرارایکنن...حیف وابی سیسخت...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
والا تا حالا شهردار با کفایت توی یاسوج ندیدم . بسم الله از الان شروع کن این گوی و این میدان
Iran, Islamic Republic of
خدای وجدان هم خوب چیزی هست خدا براعمال ما ناظر چرا واقعیت نمی گین ۳۰ درصد مشکل شهرداری آقا قبول کنید این شهرداری یاسوج اینقدر نیروی بی کار وکت شلواری که کار بلد نیستند داخل این شهرداری اومده دخل درآمد جوابگوی حقوق این همه آدم نیست مقدم هم بره بعدی هم همین مشکل دار فقط نیروی‌های اضافی اخراج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من که ندیدم تغییری در شهر
Iran, Islamic Republic of
ای بابا هر شهرداری هم بیاد شورا نمی گذار کار کن شوراها درهمه شهرها مشکل ساز شدند
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1