تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۵۹۹۲۲
کبنا گزارش می دهد؛

پرداخت 13 درصد تسهیلات تبصره 16 به متقاضیان / معضل کمبود منابع بانکی کهگیلویه و بویراحمد / چرا توزیع منابع بانکی استانی است؟

۱
پرداخت 13 درصد تسهیلات تبصره 16 به متقاضیان / معضل کمبود منابع بانکی کهگیلویه و بویراحمد / چرا توزیع منابع بانکی استانی است؟
کبنا ؛
از جمله معضلات ارائه تسهیلات و اشتغال زایی کهگیلویه و بویراحمد کمبود منابع بانکی استان است که مشکلات زیادی را در راه توسعه استان ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا نیوز، تسهیلات تبصره 16 استان در سه ماه گذشته ابلاغ شد و در همین مدت نیز نوسانات ارزی به شدت افزایش یافت. تاکنون فقط 13 درصد از تسهیلات تبصره 16 پرداخت شده و دلیل عمده این عدم پرداختی کمبود منابع بانکی استان است. از طرف دیگر، تعلل و نبود منابع بانکی موجب نوسانات ارزی شد، افزایش قیمت تجهیزات اولیه برخی کسب و کارها به دلیل نوسانات ارزی  موجبات سردرگمی افراد را ایجاد کرده است.
معاون سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه گذاري استان در این خصوص گفت: برخی افراد به سازمان بازرسی مراجعه کرده اند به این دلیل که نوسانات ارزی موجب افزایش هزینه های اولیه کسب و کارشان شده است، در یک ماه گذشته ارز دچار نوساناتی شد و افرادی که قصد خریداری دستگاه هایی با قیمت ارز بودند با مشکل مواجه شده اند و مشخص نیست که این افراد باید چکار کنند؟
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مقصر نه سرمایه گذار است، نه دولت، بلکه وضعیت کشور با وجود تحریم ها و مسائل کشوری تغییراتی می کند، قطعا برای این تفاوت های قیمتی متممی درنظر گرفته می شود تا این تفاوت قیمتی جبران شود.
احسان عسکری به سهم کم بانک های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرده و گفت: توازن منابع بانکی نباید بر اساس شاخصه های استانی باشد، بلکه این توازن باید بر اساس منابع بانک باشد و تقسیم صورت بگیرد.
عسکری اظهار کرد: سهم بانک های کهگیلویه و بویراحمد همیشه کم بوده و اگر به این وضع بخواهیم پیش برویم، محرومیت استان به این راحتی از بین نمی رود.
عسکری گفت: تاکنون در استان نگاه ها همیشه به سمت اصلاح و بهبود زیرساخت ها بوده ولی ما باید از این به بعد به اشتغال زایی و اقتصاد و معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جلسه كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه گذاري استان گفت: يك هزار و ۲۸۶ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان تسهيلات به استان ابلاغ كه ميان ۹ دستگاه توزيع شده است و تاكنون ۱۷۱ ميليارد تومان از اين مبلغ جهت ايجاد اشتغال به متقاضيان پرداخت شده است.
دبير كارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمايه گذاري بر پرداخت تسهيلات تبصره ۱۶ توسط بانك‌ها به متقاضيان تاكيد كرد و اظهار داشت: اعتبارات تبصره ۱۶ بسيار مهم است و اولويتي براي حوزه اشتغال است، پس بايد به نحو احسن مورد استفاده قرارگيرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1