کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

پرداخت 13 درصد تسهیلات تبصره 16 به متقاضیان / معضل کمبود منابع بانکی کهگیلویه و بویراحمد / چرا توزیع منابع بانکی استانی است؟

26 اسفند 1401 ساعت 17:40

از جمله معضلات ارائه تسهیلات و اشتغال زایی استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود منابع بانکی استان است که نوسانات ارز نیز مشکلات را دوچندان کرده است.


از جمله معضلات ارائه تسهیلات و اشتغال زایی کهگیلویه و بویراحمد کمبود منابع بانکی استان است که مشکلات زیادی را در راه توسعه استان ایجاد کرده است.
به گزارش کبنانیوز، تسهیلات تبصره 16 استان در سه ماه گذشته ابلاغ شد و در همین مدت نیز نوسانات ارزی به شدت افزایش یافت. تاکنون فقط 13 درصد از تسهیلات تبصره 16 پرداخت شده و دلیل عمده این عدم پرداختی کمبود منابع بانکی استان است. از طرف دیگر، تعلل و نبود منابع بانکی موجب نوسانات ارزی شد، افزایش قیمت تجهیزات اولیه برخی کسب و کارها به دلیل نوسانات ارزی  موجبات سردرگمی افراد را ایجاد کرده است.
معاون سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه گذاري استان در این خصوص گفت: برخی افراد به سازمان بازرسی مراجعه کرده اند به این دلیل که نوسانات ارزی موجب افزایش هزینه های اولیه کسب و کارشان شده است، در یک ماه گذشته ارز دچار نوساناتی شد و افرادی که قصد خریداری دستگاه هایی با قیمت ارز بودند با مشکل مواجه شده اند و مشخص نیست که این افراد باید چکار کنند؟
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مقصر نه سرمایه گذار است، نه دولت، بلکه وضعیت کشور با وجود تحریم ها و مسائل کشوری تغییراتی می کند، قطعا برای این تفاوت های قیمتی متممی درنظر گرفته می شود تا این تفاوت قیمتی جبران شود.
احسان عسکری به سهم کم بانک های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرده و گفت: توازن منابع بانکی نباید بر اساس شاخصه های استانی باشد، بلکه این توازن باید بر اساس منابع بانک باشد و تقسیم صورت بگیرد.
عسکری اظهار کرد: سهم بانک های کهگیلویه و بویراحمد همیشه کم بوده و اگر به این وضع بخواهیم پیش برویم، محرومیت استان به این راحتی از بین نمی رود.
عسکری گفت: تاکنون در استان نگاه ها همیشه به سمت اصلاح و بهبود زیرساخت ها بوده ولی ما باید از این به بعد به اشتغال زایی و اقتصاد و معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جلسه كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه گذاري استان گفت: يك هزار و ۲۸۶ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان تسهيلات به استان ابلاغ كه ميان ۹ دستگاه توزيع شده است و تاكنون ۱۷۱ ميليارد تومان از اين مبلغ جهت ايجاد اشتغال به متقاضيان پرداخت شده است.
دبير كارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمايه گذاري بر پرداخت تسهيلات تبصره ۱۶ توسط بانك‌ها به متقاضيان تاكيد كرد و اظهار داشت: اعتبارات تبصره ۱۶ بسيار مهم است و اولويتي براي حوزه اشتغال است، پس بايد به نحو احسن مورد استفاده قرارگيرد.

 


کد مطلب: 459922

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459922/پرداخت-13-درصد-تسهیلات-تبصره-16-متقاضیان-معضل-کمبود-منابع-بانکی-کهگیلویه-بویراحمد-چرا-توزیع-استانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1