کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ششمین روز از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی صورت گرفت :

توقیف ۴ دستگاه وانت دوره گرد عرضه ماهی در گچساران

19 اسفند 1401 ساعت 13:47

عرضه ماهی توسط افراد دوره گرد غیرقانونی بوده بنابراین فروش ماهی تازه فقط در مجاورت پودر یخ و در فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی مورد تائید است.


عرضه ماهی توسط افراد دوره گرد غیرقانونی بوده بنابراین فروش ماهی تازه فقط در مجاورت پودر یخ و در فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی مورد تائید است.
به گزارش کبنانیوز، دکتر مهدی گرجی زاده رییس اداره دامپزشکی شهرستان گچساران با اشاره به اهمیت صدور مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی در خصوص دام و فرآورده های خام دامی گفت: همه فرآورده‌ های خام دامی نیازمند حمل با خودرو‌ های دارای مجوز حمل بهداشتی از اداره دامپزشکی مبدا است و از آنجایی که اکثریت خودروهای دوره گرد فروش ماهی، نمی‌ توانند امکانات مورد نیاز برای حمل و نگهداری ماهی را فراهم کنند، فاقد مجوز حمل بهداشتی‌اند و شرایط مناسب حمل و انجماد در آنها رعایت نمی‌شود.
وی افزود: لذا احتمال فساد در آن‌ها بالا می‌باشد. وی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه فراورده‌های خام دامی و پروتئینی در سبد غذایی همشهریان تصریح کرد: سلامت فراورده‌های خام دامی به ویژه مواد پروتئینی بسیار حائز اهمیت است و همشهریان باید در حین خرید ماهی به ویژگیهای ماهی سالم مانند لزج نبودن، پولک داشتن، رنگ صورتی شفاف آبشش ها، قابلیت ارتجاعی بدن که نشان از تازه بودن و سلامت ماهی است، توجه نمایند.
وی شرایط نگهداری ماهی را یکی از فاکتورهای سلامت آن بیان داشت و افزود: ماهی تازه باید در دمای صفر تا ۴+ درجه سانتیگراد در یخچال و ماهی منجمد در دمای منهای ۱۸ درجه سانتیگراد نگهداری شود.
گرجی زاده در پایان از شهروندان تقاضا کرد تا فرآورده‌ های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عرضه فراورده‌های خام دامی توسط فروشندگان دوره گرد مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

 


کد مطلب: 459584

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459584/توقیف-۴-دستگاه-وانت-دوره-گرد-عرضه-ماهی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1