تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۵۸۷۵۱
کبنا گزارش می دهد؛

فیلم دلخراش از انتقال زن بیمار در یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/ نمی‌دانیم بیمار مرهم می‌خواهد یا راه ارتباطی کوه پنبه

۸
۶
فیلم دلخراش از انتقال زن بیمار در یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/ نمی‌دانیم بیمار مرهم می‌خواهد یا راه ارتباطی کوه پنبه
کبنا ؛اهالی روستای «کوه پنبه» چشم انتظار احداث پل ارتباطی با روستا‌های اطراف هستند که چندین سال است در دالان وعده‌های متولیان امر بی‌سرانجام است، این وعده‌ها زمانی زهر می‌شوند و رنج‌آور است که زنی بیمار باشد و از درد به خودش بپیچد و نای رفتن نداشته باشد و از آن طرف راه ارتباطی روستا با اولین مرکز درمانی مسدود باشد. نمی‌دانیم الان بیمار مرهم می‌خواهد یا راه ارتباطی روستای کوه پنبه.
به گزارش کبنا، خدمات نظام اسلامی ایران به مناطق محروم به ویژه مناطق دور اقتاده استان کهگیلویه و بویراحمد بر کسی پوشیده نیست. زمانی که یک متر آسفالت هم نبود، الان بیش از دو هزار کیلومتر راه‌های روستایی این استان به برکت نظام آسفالت شده است. بر اساس آمارها؛ چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده است و در دولت سیزدهم 960 میلیارد تومان برای آسفالت 235 کیلومتر راه روستایی سخت‌گذر اعتبار گذاشته است. البته به دلیل توپوگرافی و شرایط جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات هنگفتی برای ساخت یک کیلومتر راه نیاز است. هدف این گزارش این است که شرایط راه‌های روستایی برای مسوولان کشوری و استانی توصیف شود، تا چاره بهتری برای استان زرخیز کهگیلویه و بویراحمد بیندیشند.
    
به گزارش کبنا، وضعیت برخی از راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد قابل قبول نیست، الخصوص بارش‌های اخیر که موجب مسدود شدن راه‌های ارتباطی این روستا‌ها شده است و مشکلات و سختی‌های متعددی برای اهالی روستا‌های کم برخوردار به وجود آورده است.  
روستای «کوه پنبه» بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه دارای ۱۸ خانوار است که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی این روستا عدم راه ارتباطی مطلوب است که سالیان سال است از این درد رنج می‌برند، در صورتی که این جاده مسیر اصلی آبشار کمر دوغ است که در فصول مختلف سال مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.
 و حال بارش‌های اخیر موجب مسدود شدن یک هفته‌ای راه ارتباطی روستای کوه پنبه شده است.  
چند روز پیش یکی از اهالی مردم روستای کوه پنبه بیمار می‌شود و به دلیل مسدود بودن راه ارتباطی و عدم امکانات پزشکی برای رساندن فرد بیمار به نزدیک‌ترین خانه بهداشت ناچار به انتقال فرد از راه رودخانه کمر دوغ می‌شوند که در زمان انتقال فرد بیمار در مسیر رودخانه می‌افتد و حدود ۱۰۰ متر فرد را آب می‌برد.  
با دشواری‌های فراوان فرد را نجات داده و به اورژانس قلعه رئیسی انتقال دادند و اکنون در بیمارستان دهدشت بستری می‌باشد.  
مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و در چنین شرایطی مسئولان باید جواب قانع‌کننده‌ای برای پاسخ دادن به مردم رنج کشیده روستای کوه پنبه داشته باشند. رخداد چنین اتفاقاتی در شأن اهالی این روستا نیست.
اهالی روستای کوه پنبه چشم انتظار احداث پل ارتباطی با روستا‌های اطراف هستند که چندین سال است در دالان وعده‌های متولیان امر بی‌سرانجام مانده است.
حال مطالبه اصلی اهالی روستای کوه پنبه راه ارتباطی مناسب است. چرا وعده چندین ساله جهت احداث پل ارتباطی محقق نمی‌شود؟ تا کی راه ارتباطی آن‌ها باید نامطلوب باشد؟ آیا نباید مسئولان فریادرس چنین روستا‌هایی باشند؟  
                 
بی توجهی بعضی مسوولان به مشکلات چنین روستا‌هایی، خدای نکرده موجب ناامید شدن مردم نسبت به خدمات‌رسانی بی‌نظیر نظام اسلامی به این مناطق می‌شود. راه‌های ارتباطی روستا‌های کم برخوردار مرهم می‌طلبد.  
علی دیانتی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه در خصوص زمان بازگشایی راه ارتباطی روستای کوه پنبه در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، گفت: بارش‌های اخیر باعث مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی شد که توسط راهداران نوبت به نوبت مسیر‌های مسدودی در حال بازگشایی است.
 دیانتی گفت: اکنون راهداران در قلعه رئیسی هستند و در صورت پایدار بودن شرایط جوی فردا یا پس فردا راه ارتباطی روستای کوه پنبه بازگشایی خواهد شد.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

آذرمهر
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید مسوول ندارید البته مدیر و رییس زیاد دارید
Iran, Islamic Republic of
همین کبنا به مناسبت فجر نوشته بود که ۱۰۰ درصد روستاهای این استان آسفالته هستند !!!!!!
برنو
Iran, Islamic Republic of
حق این مردم همین است مردمی که ۶ دور موحد را به مجلس میفرستند .موحد برای اشخاص کار میکند به برای مردم.
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
ای خدا خودت میدانی نه تنها توان مدیریت اداره راهداری را ندارد بلکه توان مدیریت یک نانوایی را هم ندارد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کهگلویه بزرگ و مردم بااصالتش- خواهشا مسئولین بهتر رسیدگی کنند- آبشار کمر دوغ رفتم بخاطر فقر و نداشتن راه ارتباطی افراد کمی به اونجا میروند اما خدایش از اکثر آبشارهای کشور و حتی دنیا قشنگتره- میشه بهترین منطقه توریستی اونجا بشه که متاسفانه خبری از ابتدایی ترین حقوق مردم نیست
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای بسی تاسف است ب کدامین گناه،،،،،😔😥
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یعنی مسولین بادیدن این فیلم باید بمیرن
Iran, Islamic Republic of
مسوولین ما میبینن اما هیچ تاثیری روشون نداره فقط جایی که با مردم روبرو میشن ادای روشنفکرها را در میارن وجوری حرف میزنن که آدم فکر کنه این دیگه آخر انسانیته
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1